TobiasW

TEST: Scholl NOGLOSS

Hei!

Jeg mottok en test fra Scandicshine; Scholl NOGLOSS. Det ble avtalt at jeg skulle teste denne på en Volvo XC-90 jeg skulle ta den helgen, men pakken kom ikke raskt nok, så derfor har det blitt litt forsinket.

Denne sprayglossen skal fjerne fingeravtrykk, støv og annen skitt fra matt lakkerte flater, og plast. Den inneholder også litt beskyttelse.

Først kommer det noen bilder av en Volvo XC-70 som har mye plast rundt fangere osv.

Før:

IMG_2986.jpg

Sprayer på:

IMG_2987.jpg

Buffet med mikrofiber:

IMG_2988.jpg

IMG_2989.jpg

Testet også på plast foran; venstre ubehandlet, høyre Scholl NOGLOSS

IMG_2990.jpg

IMG_2991.jpg

Ikke såå mye forskjell synes jeg... Måtte teste opp mot Chemical Guys New Look Trim Gel, til venstre:

IMG_2992.jpg

IMG_2993.jpg

IMG_2994.jpg

For min del synes jeg CG New Look Trim Gel ga en finere glans og farge på plasten.

Test fra MB C32 AMG;

Innstegslister før:

IMG_3113.jpg

IMG_3114.jpg

Så sprayet på og buffet inn med mikrofiber:

IMG_3115.jpg

IMG_3116.jpg

Ga en finere glans enn det som var tidligere, og fjernet skitt og møkk lett, men ingen "wow-effekt".

Motorrom:

Ubehandlet:

IMG_3117.jpg

IMG_3118.jpg

Behandlet med Scholl NOGLOSS:

IMG_3119.jpg

IMG_3120.jpg

IMG_3176.jpg

IMG_3177.jpg

Synes kanskje det var i motorrommet denne viste seg fra sin beste side. Her ble det en fin look på plasten synes jeg, men det synes ikke like godt på bildene.

Har også testet denne på en 2011 VW Transporter 4Motion, og sitter igjen med samme resultat som fra XC-70'en.

Hadde vært interessant å teste NOGLOSS på matt lakkert lakk.

Håper dere fant testen interessant, og takk for titten :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra dokumentert test :)

Er det liksom en plastfornyer? eller er det en slags QD/QW?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra dokumentert test :)

Er det liksom en plastfornyer? eller er det en slags QD/QW?

Takker :)

Det er ikke en plastfornyer, mer en QD for matt lakk. Står ikke noe spesielt om det på Scholl's engelske hjemmeside, men litt på den tyske; "NoGloss spray brukes til å forsegle mattbelegg (også folierte kjøretøy kan bruke NoGloss matt spray), etter rengjøring.

Legger ved link fra Scandicshine:

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&products_id=562

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skriver att new look trim gel ga en finere glans, men er ikke hele poenget med Nogloss att det ikke skal bli noe glans i det hele tatt, bare matt sort? Eller har jeg misforstått helt?

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skriver att new look trim gel ga en finere glans, men er ikke hele poenget med Nogloss att det ikke skal bli noe glans i det hele tatt, bare matt sort? Eller har jeg misforstått helt?

Slik jeg har forstått det, er vel denne i samme gate som SV opaque, bare at dette er en quickwax/spraywax.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik jeg har forstått det, er vel denne i samme gate som SV opaque, bare at dette er en quickwax/spraywax.

Dat var det jeg trodde i hvertfall :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, du er inne på noe der. Blir vel mere riktig å skrive at den ga en finere "look", og ikke glans kanskje. Sliter litt med å plassere dette produktet, ettersom det er egnet for plast også. Men jeg kan ikke si det blir så stor forskjell fra hvordan det så ut opprinnelig. Men i motorrommet ble det bra synes jeg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig den er lagd mest for å beskytte, å ikke noe mer, ingen gloss etc :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer det SS på den MBen? :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer det SS på den MBen? :D

Denne har jeg ikke sett!

Ja, klart det kommer, trenger bare motivasjon til å legge ut... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne har jeg ikke sett!

Ja, klart det kommer, trenger bare motivasjon til å legge ut... :)

Hvis du ikke legger ut S&S, så kommer jeg og tre andre store, skumle menn med en spiker hver og truer med å tegne profane illustrasjoner i lakken på bilen din!

;)

(Burde være motivasjon nok for de fleste her inne)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke legger ut S&S, så kommer jeg og tre andre store, skumle menn med en spiker hver og truer med å tegne profane illustrasjoner i lakken på bilen din!

;)

(Burde være motivasjon nok for de fleste her inne)

Takk, dette hjelper mye altså... Får se hva jeg klarer å legge ut, har en 5-6 S&S liggende i bilder på PC'en :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har allerede funnet spiker, så hvis jeg bare finner igjen telefonen min, så får jeg ringt de andre også...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk telefonsvar-beskjeden din Christer. Er klar med de andre gutta nå. Sitter fast i en bakke, retning Bekkestua med luftkompressor og nail-gun x4. Bakhjulstrekk + snø altså <3

:lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
:D
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive