iMAGINE

Surfex HD på motoren.

Tenkte ta en skikkelig vask av bilen nå og lurte litt på hvordan det er å bruke surfex på motoren. Tar reimer o.l. Skade av det?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sist jeg vasket motoren, brukte jeg en blanding på 1/5 - 1/10 :) Funka gull det, men om det tar skade vet jeg ikke, men ville ikke tro det :) Du vasker jo dekk og gummimatter med surfex, så tror ikke reimer tar skade av det heller :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SurfexHD 1:5 er trygg på resten av bilen i hvert fall.

Dette hadde jeg ikke bekymret meg for et sekund. De reimene skal tåler full belastning i en kaldstart på -30 grader og å bli varmet opp til 50 grader eller mer. Hvis vask med moderat SurfexHD tar knekken på reima, burde den nok vært byttet for lengst uansett. :)

Jeg ville heller bekymret meg for Prickbort på lednings-isolasjon etc. Pb tar knekken på sprayflasker, så det er nok lurt å skylle plastikk godt etter bruk av den avfettingen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar! Hehe og jeg var redd for surfex'en og ikke prickbort.

Et lite tips om dere ikke visste det: På mekonomen koster prickbort 69kr for en flaske. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

50 hvis du pruter litt ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville heller bekymret meg for Prickbort på lednings-isolasjon etc. Pb tar knekken på sprayflasker, så det er nok lurt å skylle plastikk godt etter bruk av den avfettingen.

Det har vel noe med at PB er petroleumsbasert mens at S-HD er vannbasert vel?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har vel noe med at PB er petroleumsbasert mens at S-HD er vannbasert vel?

Ja, stemmer det Popp. Prickbort er vanskeligere å skylle bort, siden den ikke mikser med vann. Plast er jo også gjerne oljebasert, så den trives tydeligvis ikke med Prickbort. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive