Larsen

Minitest - Gtechniq W2 & L1 sponset av Bilnerden

Fikk i slutten av oktober ei pakke av Bilnerden.no.

Tiden løper i fra meg og jeg har ikke hatt tid til å bruke en kveld på interiørrens og skinnpleie før jeg fikk en lys idé: jeg kan bruke 40 minutter og prøve produktene på kontorstolen ;)

Det er min intensjon å få gjort en fullverdig test når tiden strekker til, bare så Kristian hos Bilnerden ikke setter kaffen i vranga!

W2 blandet opp til 1:10 som skal fungere på vinyl, lær, stoff, felger... og masse annet tydeligvis. De mener alvor når de sier universal fra den kanten, stoffet skal også være egnet til voksfjerning, vindusvask og motorvask. Tenker eplecider når jeg ser fargen og lukten er nøytral, frisk men beskjeden. Ikke noe hubbafrutti tilsetninger altså.

DSC_0432.jpg

Utgangspunktet. Hvit Ikea kontorstol i "skinn". Den har fått litt skjolder der armene hviler og er ikke like Blendahvit som den var når den var ny.

DSC_0442.jpg

Klar for en 50\50? Tapet opp og sprayet med 1:10 W2 Universal Cleaner

DSC_0444.jpg

Gikk over med børste og tørket av med bomullsklut. Joda, stoffet ser ut til å gjøre nytte for seg.

DSC_0449.jpg

Før.

DSC_0451.jpg

Under.

DSC_0453.jpg

Etter.

DSC_0455.jpg

Ferdig renset stol.

Lot den tørke noen minutter før jeg gikk over med L1 Leather Guard.

Siden dette er et stoff som ligger på overflaten regner jeg med det hjelper litt med å holde møkka unna senere, selv om det ikke er ekte skinn.

L1 lukter ikke stort i det hele tatt, nesten så en undrer på om det er rent vann i flaska. Da stolen hadde tørket kjentes overflaten glatt ut, uten å bli sleip. Gir inntrykk av at overflaten faktisk har et bekyttende lag etter en behandling.

L1 var utrolig rask å legge på, bruksanvisningen sier "spray på jevnt og tørk av overskytende med papir" Dette funket meget bra men så langt jeg kan se gir ikke L1 så mye visuell "pop" etter påføring.

Som sagt, det kommer mer om disse stoffene når tiden er moden. Gi meg gjerne et hint om dere fanger opp trykkleif.

Takk for titten!

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjalp jo godt på å få stolen ren uansett da! Jeg kjenner jeg blir litt uvel når jeg tenker på hvor mye møkk jeg har å fjerne fra sofaer, bort, bilseter... bra det finnes midler som gjør det lettere å få gjort jobben :)

Bra minitest, ser frem til fullskalatest senere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin test, men jeg er fortsatt usikker på hva som er genuint med produktet. Det hadde vært interessant å se stoffets rengjøringsegenskaper sammenlignet med ei spruteflaske vann og en dæsj grønnsåpe. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg sjøl digger W2! Liker sprute tuen veldig godt, har 2 mulogheter med den, "stream" eller "Spray", altså konesntrert sprut eller forstøving, er en veldig fin funksjon, "Stream" er jo fin på trenge flasser i motorrom f.eks. mens "Spray" er fint ellers :) Funker også fjell på felger og dekk ;) En god konkurrent til Surfex HD her i mine øyne ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin test, men jeg er fortsatt usikker på hva som er genuint med produktet. Det hadde vært interessant å se stoffets rengjøringsegenskaper sammenlignet med ei spruteflaske vann og en dæsj grønnsåpe. ;)

For ordens skyld kan jeg fortelle at jeg prøvde InstaFinish Premium Blue APC 1:10 et annet hjørne på stolen. I denne sammenhengen gjorde det nok samme jobben, skummet litt mer ved agitering og luktet litt sterkere.

Skal se om jeg finner et egnet objekt for en head to head mot InstaPremiumBlue :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin fin test :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En god konkurrent til Surfex HD her i mine øyne ;)

Mange bruker jo surfex i all hovedsak som forvask i 1:20-1:30, W2 fjerner voks i 1:5 og fungerer som avfetting i 1:2...?

Kanskje du kan begrunne påstanden din litt slik at vi som bruker surfex og er nysgjerrig blir tilfredstilt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

W2 er et svært allsidig produkt. Med forskjellige blandinger kan den brukes til det meste, både interiør og eksteriør. Erfaringen vår er at de fleste som kjøper W2 vil ha mer :)

Når det gjelder forvask vil jeg heller anbefale Surfex. Den stiller i en klasse for seg hva angår pris og effektivitet.

Personlig liker jeg begge produktene veldig godt, til hvert sitt bruk :thumbup:

Kristian

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig liker jeg begge produktene veldig godt, til hvert sitt bruk :thumbup:

Det var noe sånt jeg hadde i tankene, mulig man må handle inn en burk for å teste ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

W2 kan blandes slik:

Glassfiber 1:10

Air Conditon 1:10

Glass rens 1:120

Tepper 1:7

Avfetting 1:2

Grill 1:5

Vegger 1:20

Rustfritt 1:20

Utemøbler 1:20

Vinyl 1:10

Krom 1:20

Verktøy 1:10

Lettmetall felger 1:10

Skinn 1:10

Fjerne voks 1:5

Motorrom 1:1

Altså veldig allsidig og lett å finne ut hvilket forhold man skal blande alt ettersom hva man skal gjøre :) Eg sjøl kommer nok til å bruke denne mest på interiør og slikt :) Sammen med Smart fabric ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive