Anaxyd

Aqua Gleam avioniserende vannfilter

Ser at Swissvax.no har fått noen spennende produkter, og det er et vannfilter:

http://www.swissvax.no/produkter/tilbehor/aqua-gleam-0ppm-30-cm-avioniserende-vannfilter

Jeg og nabolaget her sliter med vann som etterlater seg en solid dose med kalk, og om vannet tørker på lakken, må man faktisk kjøre på med S40 eller S30 for å få det fint igjen.

Er dette løsningen? Står at man kan så og si tørke bilen med vann, noe som virker som en VELDIG fristende oppgave. Det å tørke bilen kan ta ganske lang tid, og det er alltid noe vann som renner ut fra kriker og kroker som legger igjen kalkrester.

Er det noen som har erfaringer med denne saken?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bernhard har handlet et slikt, men vet ikke om han har fått testet det ut enda.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke prøvde det selv, men vet at det er mye snakk om det på detailingworld.com.

Et søk der gir deg kanskje noen svar.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spennende produkt, hatt det i kikkerten en stund nå...

Vurderer og montere ett slikt på spyleren min, men avventer spent på test fra Bernhard...(hint?) :thumbup:

Om jeg ikke det blir bra så kanskje jeg prøver meg på noe som kullfilter og partikellfilter kanskje.

Time will show

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte denne tidl i år: http://www.swissvax.no/produkter/tilbehor/aqua-gleam-30ppm-30-cm-avioniserende-vannfilter

Har brukt den til å spyle over bilen etter vask, funker det, men neste gang kjøper jeg en 0 PPM, og så kan en sette den brukte foran den nye, det avlaster 0ppm filteret litt.

Jeg leste alt jeg fant på DW og konklusjonen er vel at alt over 15-17 PPM begynner å sette tørkemerker etter vann.

Disse er ikke å anbefale å sette foran høytrykken, de har et effektivt vannrensevolum på noen hundre liter og du kan ikke bytte ut rensemedium i de, bruk de til å spyle over bilen etter vask, målte forbruk på overspyling av BMWE61 er ca 15-20liter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finner ikke Aqua Gleam hverken på swissvax.no eller på exint.no. Noen som vet hvor man får tak i filter nå? Gjerne et 0ppm :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ebay? Så noen der for et par måneder siden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finner på ebay, men tenker litt at det er greit å kunne handle hos norsk forhandler og støtte de :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis norske forhandlere ikke har det inne er det ikke mye å støtte ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive