Gå til innhold

Polerings tips?


AndreasDaaland

Recommended Posts

AndreasDaaland

Jeg lurer egentlig bare på hvor lenge jeg burde la poleringa ligge på, før jeg tar den av igjen?

jeg bruker Scholl S03 gold, S17+, A15 og S40.

hvor lenge bør det ligge på? etter at jeg er ferdig med å rubbe da selvfølgelig :)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til forumet.

Her finner du svar på alt som er verd å spørre om ;-)

Du må skille på polering og voksing.

De produktene du nevner her er polering. Polering eller det som også enkelte ganger kalles rubbuing (grov polering) er en form for sliping av overflaten. Poleringsvesken inneholder slipemiddel med forskjellig finhet og smøring/bindemiddel. Noen er gruve for å fjerne riper og skader i lakken mens andre er fine for å få en bra glans.

Poleringsmiddlet må tørkes vekk med en gang du har oppnådd ønsket effekt, dvs. er ferdig med å "polere".

For å beskytte lakken etter polering må en ha på voks eller annen beskyttelse. Dette er noe som legger seg utenpå, og trenger ofte å herde litt før overflødig tørker vekk.

Anbefaller deg å lese "bilpleie for dummies 2" her

Endret av MudRat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A15 er jo en AIO (all in one) og legger igjen litt beskyttelse, så der står det nok på flasken hvis den skal tørke før du tørker av produktrester. De andre skal av med en gang bortsett fra hvis du jobber på ekstremt myk lakk, da kan det av og til lønne seg og la panelet kjøle seg litt ned før du tørker for å unngå å lage nye riper med microfiberkluten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...