Ebbe

Bilt-Hamber Autofoam. Skum i 4 sekunder bare?

22 innlegg i emnet

Som tittelen sier. Første gang jeg testet dette. Har kjøpt en skumkanon fra autobahn med Autofoam.

Testa den på to biler. Skummet henger i et par sekunder før det renner rett av. Prøvde litt forskjellige innstillinger på skumkanonen til jeg fant der hvor den hang best.

Tok ca. 2 cm+- med Autofoam og fylte resten med lunka vann. Standard flaske som fulgte med, er vel 1,5 liter?

Uansett, resultatet ble veldig bra. Var masse skit på bilen og alt ble borte etter at jeg gikk løs med høytrykksspylern.

Men, er det vanlig at den henger 2-4 sekunder? Har jeg gjort noe feil?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2-4 sekunder høres veldig kort ut...

Jeg blander sammen diverse såper og avfettinger når jeg holder på, og da henger skummet i rundt 10 minutter.

Pleier å ha i ca 1cm CG Citrus Wash & Gloss, litt Grime Reaper, litt CG Strong Wash, snow foam og en skvett Maxi Suds.. totalt 4-5cm gugge, fyller opp med varmt vann og blander så godt det lar seg gjøre. Resultatet er et tykt og fint skum som henger lenge på bilen og fjerner syke mengder dritt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører ren Autofoam i flasken og justerer styrken på skummet på justeringsskruen, fungerer ypperlig til mitt bruk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fyller 1/4 til 1/2 flaske med Autofoam. Resten vann. Denne er ikke på langt nær like sterk som en del andre såper. 2cm er alt for lite.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil ikke si at den ikke er like sterk. Men de anbefaler et blandingsforhold som faktisk har en sjanse til å utrette noe i motsetning til de fleste andre. Man er nødt til å ha den bortimot ren i flaska skal man oppnå ca 1:40 på lakken. Dog kan man jo sprute på 1:40 med en lavtrykkskanne og få ca samme effekt med en brøkdel av produkt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg bruker 3 dl autofoam resten vann (flasken er på 1 liter) og justerer på skruen til det blir passe tykt skum , ligger vel i 2-3 min iallefall og løser fint opp den møkka som ligger på bilen :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke bare bilen som er nypolert og vokset godt?

Jeg fikk hakeslepp når jeg skummet bilen for første gang etter vinterpreppen med Dodo lime prime light og Supernatural Hybrid voks, fikk rett og slett ikke skummet til å henge, bruker magifoam med en dasj OPW, og det er tykt og godt skum når det treffer bilen, men det mista volumet og sklei rett av innen 20sek gitt... :

bmwskum.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hvorfor skal alle på død og liv ha så jævla mye vann i flaskene?

Hvorfor skal alle på død og liv ha så jævla mye såpe i flaskene?

Jeg bruker 2cm såpe og resten vann: holder til å skumlegge 7-10 ganger, alt etter størrelse på bilen og hvor mye jeg "sløser".

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fyller flasken på kanonen litt over halvt og så tre pump på gallonpumpen så blir det godt skum, men man må huske på at forskjellige spylere gir forskjellig skum med samme kanon og blanding. Byttet fra en liten karcher som kun laget et flatt teppe med såpe som rant fort av, før jeg byttet til Foma 825 og med samme blanding og justering på skrue ble det mye bedre skum.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på hvorfor folk blander 4-5 forskjellige produkter oppi cannon'en jeg :)

Har det virkelig noe annet for seg enn placebo effekten? =)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott A8;)

Hvorfor har du Green Clean oppi? Og hva er Maxi Suds 2?

Green Clean kan jo brukes på alt :) Maxi Suds 2 er en CG såpe.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Green Clean kan jo brukes på alt.

Egner seg kanon i kanon, men svir om du får den i øynene. :ph34r:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egner seg kanon i kanon, men svir om du får den i øynene. :ph34r:

Been there, done that :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror kanskje folk burde fokusere mer på å få riktig blandingsforhold til å få ok rengjøringseffekt. At du har nok såpe til å lage pent skum betyr ikke at det vil fungere bra. Skum er bare luftbobler, og skum i seg selv har ingen rengjøringseffekt annet enn kjemikaliene som henger i boblene og dermed konsentrasjonen av disse kjemikaliene. 2cm i en flaske som man justerer svakt nok til å skumme et større antall biler vil jo gi et ufattelig lavt blandingsforhold og er i bunn og grunn nesten bare luft og vann.

Det er en grunn til at bilt-hamber skriver i anvisningen til produktet hvilken konsentrasjon det skal ha når det treffer lakken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilt-Hamber skriver at det KAN blandes ut 1:100. Ikke sikkert dette gjelder en virkelig skitten bil, men la oss nå si man skal nå dette blandingsforholdet, hvordan blander man flaska da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir vel 1 del BH autofoam og 3 deler vann sånn sirka på å få det 1:100 mener jeg, men her har det litt med innstilling på dossering på foamcanon også..

Stiller du den på 1:25 så vil det si at har du ren Autofoam i beholder, så kommer den ut blandet 1:25,

25 x 4 er 100, så da er du på 1:100 om du blander 1:3 i beholder :)

Bruker selv ren såpe i beholder her, og justerer ettersom ønske mht justeringskruen.. Det at Autofoam ikke skummer mest betyr ikke noe, den løser opp møkka bra, og det er det som er poenget etterhvert når den værste "såpebonanzaen" har roet seg :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvis såpa skummer vil den jo holde seg lengre på bilen og jobbe mer med møkka. Hvis skummet bare renner av med en gang blir det jo ikke noe såpe igjen som jobber med møkka. Eller tar jeg feil?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt sant det ja, jo lengere det henger på lakken jo bedre løser det møkka, men for tynn såpemiks som bare er skum har liten/mindre effekt en sterker blanding som har mindre skum i seg...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive