Gå til innhold
Dr_S

Test: Stjärnagloss Wash & Gloss

Recommended Posts

Dr_S    129
Dr_S

Stjärnagloss Wash & Gloss

imgwatermark.jpg

Produkt: Stjärnagloss Wash & Gloss (produsert av Shinearama)

Forhandler: RB Tuning

Innhold pr enhet: 473 ml

Pris: 110,- kr

Fikk tilsendt en liten sample av denne såpen fra RB Tuning og idag tenkte jeg å teste denne på bilen.

Bortsett fra rosafargen, både oppfører og lukter denne akkurat som Chemical Guys CWG. Må ristes litt før bruk, da såpe og glansmidler skiller seg litt. Inneholder carnauba. (Fargen på bildet viser en helt annen farge enn den jeg mottok, den er mere rosa som Körsbär Wash & Wax?)

Skummer meget godt i GG-bøtta og avgir en deilig lukt mens man vasker.

Absolutt ståkarakter til Tangerine, denne skal nok få plass i produktsamlingen min etterhvert!

Tok ingen bilder, alle vet hvordan såpeskum ser ut ;)

Endret av Dr_S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Legger denne igjen noe beskyttelse eller har du bare leifa litt med emnetittel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Popp    59
Popp

Ikke for å være alt for negativ, men syns testen var litt mangelfull..

Hadde den veldig bra rengjøringseffekt? Eller lukta den bare godt?

Legger den igjen noe wax som spurt over her?

Blir bilen din mer glansfull etter vask? Slik som ofte dårlig vedlikeholdte biler blir med CG CW&G..

Hvilke blandingsforhold er det?

Endret av Popp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dr_S    129
Dr_S

Legger denne igjen noe beskyttelse eller har du bare leifa litt med emnetittel?

Takk, det er rettet opp nå :) Kan ikke dokumentere at den legger igjen noe beskyttelse, har ikke den oppfatningen at en shampo pleier gjøre det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 073
Øyvind G

Den legger nok igjen noe beskyttelse. La merke til at jeg fikk litt beading på rutene etter noen vask med denne.

Har selv brukt denne en stund og må si meg enig med Dr_S her at dette en ern knallgod såpe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dr_S    129
Dr_S

Ikke for å være alt for negativ, men syns testen var litt mangelfull..

Hadde den veldig bra rengjøringseffekt? Eller lukta den bare godt?

Legger den igjen noe wax som spurt over her?

Blir bilen din mer glansfull etter vask? Slik som ofte dårlig vedlikeholdte biler blir med CG CW&G..

Hvilke blandingsforhold er det?

Beklager en noe kortfattet test, men det er begrenset hvor mye en kan skrive om en såpe også :)

Synes den gjorde bra rent, nå var det jo ikke så lenge siden forrige vask, men noe salt og trafikkfilm var det jo.

Lakken føltes slik den blir som med CW+G vasking, synes jeg. Men min er jo ikke dårlig vedlikeholdt, så vanskelig å påstå.

Blandingsforholdet sitat Shinearama: 1-2 capfuls in a bucket of warm water for ultimate performance

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Fin test dette, og virker som at det er en ålright såpe. Men jeg savna kanskje et par stemningsbilder. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Takk, det er rettet opp nå :) Kan ikke dokumentere at den legger igjen noe beskyttelse, har ikke den oppfatningen at en shampo pleier gjøre det :)

Det finnes ganske mange såper som skal legge igjen litt beskyttelse, selv om du er av en annen oppfatning :)

En annen ting som også burde komme frem er personlige erfaringer i.fht blandingsforhold, ikke bare copy`n`paste fra etiketten.

Det er som sagt ikke så mye å skrive om en såpe, men da hadde det jo også vært fint om det lille som er hadde kommet frem av testen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig