Tom-Tom

Ny XC70 trenger litt pleie - Bergen

Hei,

Jeg får en ny 2012 model XC70 neste uke, og hadde tenkt å bruke Ditec.

Etter noen timer på forskjellige forum, skjønner jeg at dette er som å banne i kirken.

Jeg har (etter mye lesing og gode tips her inne) veldig lyst å ta nybilshingen selv, men har absolutt ikke noe sted jeg kan gjøre dette. Stå ute i Bergen i desember er like aktuelt som å la nevøen min på 5 år vaske bilen med smergelpapir 50.

Hvis det er noen som har et sted å gjøre dette i nærheten av Bergen, og har tid/lyst og vet hva dere gjør, er bilen min og meg interesert i hjelp.

Jeg vil gjerne være med å "hjelpe" eller lære om du vil, hvis dette er mulig. Pris?

Bilen blir levert fra Volvo ca 01.12-2011, og ønsker å fikse dette samme helgen, dvs 02 til 04 desember 2011.

Fargen er sort metallic. (452 Sort Safir metallic)

Takker for svar!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for det Dr_S

Jeg fant da bare en person inni den listen innen 300 km fra meg.

En Jørgen Lexander. Noen som har erfaring derfra?

Er han kanskje her inne på forumet selv?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En Jørgen Lexander. Noen som har erfaring derfra?

Han er "Scandic Shine Autorized Detailer". Da er du i trygge hender ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han er sikkert bra han :-)

Får vel sende han en mld og høre om han har tid. ;-)

Spørs om han liker at folk "hjelper" til da? Hadde hatt litt lyst å lært noe også. men men.. kan ikke få i pose og sekk..

På mc verkstede jeg brukte før stod det på prislisten:

Verkstedspris: 750 kr timen

Med kunden til stede: 1000 kr timen

Med kunden sin hjelp: 1500 kr timen

:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Christoffer her inne er vel Bergens mann han også.. XC70 som nybil er nok ikke overvettes mye jobb så fremt ikke klargjøringsteamet har rota det til mht kjøregater ol...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sendte sms til Jørgen, men kan være greit om det er flere tilgjengelig i samme by.

Er ikke sikkert noen har tid ;-)

Jeg ser forresten akkurat at jeg har lagt ut denne tråden i feil "hylle".

Ser at det er noe som heter "jobb ønskes utført"

Noen som vet hvordan jeg flytter denne? Moderator?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flyttet... :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både Lex og Christoffer er meget habile detailere, så bilen kan trygt settes bort til dem.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både Lex og Christoffer er meget habile detailere, så bilen kan trygt settes bort til dem.

Takker for det. Jeg fikk ikke tak i Lex når jeg sendte sms, så sendte Christoffer PM til meg..

Så nå fikser han det. ;-)

Case Closed.. ;-)

Han får vel legge ut noen bilder når jobben er gjort.. ;-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt bilvalg du har gjort. Også så fin farge. ;-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager at eg ikke fikk svart på sms, er ganske opptatt med eksamensforberedelser for tiden. Uansett, Christoffer er en dyktig fyr. Du får bare glede deg til bilen er ferdig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager at eg ikke fikk svart på sms, er ganske opptatt med eksamensforberedelser for tiden. Uansett, Christoffer er en dyktig fyr. Du får bare glede deg til bilen er ferdig.

Jeg burde muligens ha skrevet at du ikke fikk noe god tid på å svare. ;-)

Jeg ser fram til resultatet. Det blir nok ikke siste gang jeg shiner opp en bil med hjelp av andre. Så det er veldig bra det er mere enn en i Bergens område. ;-)

Og MudRat: Takk for det. Håper lakken er holdbar også. Jeg fikk litt sjokk da jeg leste nøye gjennom brosjyren ETTER jeg hadde kjøpt den at lakken var "vannbasert" type..

Sitat fra volvo: "Rene farger. For å redusere bruken av miljømessig skadelige løsemidler, er Volvos eksteriørlakk vannbasert. Dessuten er våre lakkeringsanlegg blant de reneste i verden."

:shocking2:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg burde muligens ha skrevet at du ikke fikk noe god tid på å svare. ;-)

Jeg ser fram til resultatet. Det blir nok ikke siste gang jeg shiner opp en bil med hjelp av andre. Så det er veldig bra det er mere enn en i Bergens område. ;-)

Og MudRat: Takk for det. Håper lakken er holdbar også. Jeg fikk litt sjokk da jeg leste nøye gjennom brosjyren ETTER jeg hadde kjøpt den at lakken var "vannbasert" type..

Sitat fra volvo: "Rene farger. For å redusere bruken av miljømessig skadelige løsemidler, er Volvos eksteriørlakk vannbasert. Dessuten er våre lakkeringsanlegg blant de reneste i verden."

Det irriterer meg at lakken skal være vannbasert... men det er vel bare fargelakken som er vannbasert? Klarlakken er vel fremdeles litt løsemidler i?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det irriterer meg at lakken skal være vannbasert... men det er vel bare fargelakken som er vannbasert? Klarlakken er vel fremdeles litt løsemidler i?

Helt enig i dette.. Er kjedelig hvis malingen renner av i lett tåke. ;-)

Men jeg vet ikke hvilket av lagene dette gjelder.. Håper bare bilen holder seg fin de neste 5 årene.. ;-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakken bør være ren da, når den er sprøytet i verdens reneste anlegg. ;-p

Vannbasert lakk i basfarge er vel ganske vanlig på de fleste nye biler i dag.

Jeg har foresten en sak gående med Volvo nå pga noe klarlakk som løsner på frontfangeren, men det har ikke noe med at lakken er vannbasert.

Er mer sansynlig at tredjepart lakkverksted ikke har gjort ordentlig arbeid ved omlakkering. :-(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg så bildene du hadde lagt ut.. :-( La oss håpe det er etterarbeid..

Bilen min kom til butikken i dag.. så den er klar til levering tidlig neste uke.. Blir en lang helg.. hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan jeg tro..

Du har helt klart noe å se frem til ;-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive