Simen

Audi A6 2007

31 innlegg i emnet

Audi A6 sedan '07

9CFC9538-orig.jpg

Forord.

Hallo igjen, godtfolk! Dette er min første "fulle detail" på en totalt ukjent bil/eier, fra Stavanger. Denne ble ikke like "full" som BMW'en jeg tok for en stund siden, men nesten... Jobben fikk jeg gjennom 'Jobb ønskes utført' her på forumet, og jeg avtalte med eieren at jeg gjerne ville ha bilen en uke slik at jeg fikk tatt så mye jeg ønsket - nemlig så mye som mulig! Bilen dukket opp utenfor huset på søndag og jeg hadde den ganske nøyaktig en uke.

Siden BMW'en jeg tok ble så vellykket, og fikk mange flotte komplimenter for S&S'en jeg skrev til den for litt siden (tusen takk!), fikk jeg lyst til å følge med opp med en lignende write-up til denne Audi'en også. Personlig ble jeg ikke 100% fornøyd med denne bilen/S&S'en, så jeg tilbudte meg å følge den opp til våren igjen om det var ønskelig fra eieren sin side - har høye krav til meg selv og jobbene jeg gjør, så det skal mye til at jeg blir helt fornøyd.

Bilen.

Det var altså en A6, en stor sedan, og jeg var forberedt på ganske hard lakk. Sjekka forøvrig opp denne tråden om hardhet på lakk og utifra den hadde denne bilen medium lakk. Jeg vil tro det burde stått medium+ på den, uten at jeg er helt sikker (heldigvis var den ikke blå, for da hadde den vært mye verre så det ut som...) - men en ting er sikkert; det er den desidert hardeste lakken jeg har vært borti! Jeg fikk beskjed av eier at han gjerne ville bli noen riper fattigere - så mange som mulig, i tillegg til god beskyttelse til vinteren + en skikkelig våtrens av tekstilsetene, da det visstnok lukta litt "gammal mann", utifra beskrivelse fra eier. Bilen ankom som sagt på søndag, og det første som ble gjort var å fjerne skilt og skiltholdere, så ble det tatt før-bilder av bilen:

70140DDD-orig.jpg

48927117-orig.jpg

A9B6FD90-orig.jpg

B1EDB0D2-orig.jpg

A525696D-orig.jpg

3B3EC82A-orig.jpg

94D492C9-orig.jpg

EBBB9C61-orig.jpg

B81A7BA0-orig.jpg

774C6C59-orig.jpg

857B1BE9-orig.jpg

C80DD0C1-orig.jpg

D6C11ECF-orig.jpg

1B2474E4-orig.jpg

47DC20FB-orig.jpg

FDE495B3-orig.jpg

0CA9FC20-orig.jpg

E837D55F-orig.jpg

0E688EBD-orig.jpg

112922F4-orig.jpg

C2FC1556-orig.jpg

24241ECE-orig.jpg

Frontfangeren var nylakkert, og det kan man tydelig se på bildet ovenfor. Syntes bilen så grei ut ellers egentlig, tenkte jeg, kunne se et par riper men det så ikke ille ut der og da. Invendig var den jo temmelig strøken, og utvendig så den bare møkkete ut i overskyet vær (oh well...)

Jeg satte opp en plan for uka, men desverre klarte jeg ikke å følge den, da korrigeringsprossessen tok mye lengre tid enn forventet, av diverse ymse grunner som jeg kommer tilbake til. Den eneste dagen som gikk 100% etter tidsskjemaet, var den første dagen (mandag)...

Dag 1

(tidsbruk: 4 t.)

Forvask.

En skikkelig forvask var jo viktig, for å unngå å lage flere swirls/vaskeriper enn det allerede var på bilen. Så jeg fant frem utstyret. Følgende produkter ble brukt til forvasken:

• Prickbort
  • Surfex HD 1:8
  • Karcher K7.450 (splitter ny)

Startet med å sause inn bilen med Prickbort på knusktørr bil, da den har best effekt slik. Sprayet på nedenfra og opp til vinduene + panser og bakluke...

2B8AAD86-orig.jpg

Lot det virke i cirka 5-6 minutter, før det ble spylt av med HT'en. Prickbort og HT tok med seg mye...

D59A4617-orig.jpg

Så fant jeg frem Mercury Pro-sprayeren min (med double-action pumping), og dynket bilen med en sterk blanding Surfex HD, for å få bort så mye skjit som mulig. Gikk med noen desiliter til dette...

3287B665-orig.jpg

CCD16F5C-orig.jpg

Panser og tak fikk også smake Surfex.

748B67DD-orig.jpg

64A19017-orig.jpg

Så, etter 3-4 minutters virketid ble hele bilen vasket grundig med høyttrykksvaskeren på fullt trøkk, og jeg brukte varmt vann. Vasket nedenfra og jobbet meg oppover.

97E09221-orig.jpg

Etter dette anså jeg bilen som temmelig ren, og klar for å få smake berøringsvask. En kjapp inspeksjon av "renhet"...

C39BA719-orig.jpg

5F25176E-orig.jpg

Berøringsvask av eksteriør.

Så var det frem med bøttene mine, såpa og vaskeredskapene...
    • CG Gritguard Bøtte x2
    • CG Glossworkz
    • Zymol svamp
    • SV Detaljkost
    • CG Mircale Dryer

A7A3EB40-orig.jpg

102ED078-orig.jpg

Fyllte opp en stor del av bøtta, blanda i en ganske stor dæsj såpe, så brukte jeg HT-spyleren for å blande det skikkelig i vannet. Jobbet meg fra taket og nedover rundt bilen. Vasket i rette linjer som vanlig...

4C5EAB1B-orig.jpg

E347FE9F-orig.jpg

13BFC23A-orig.jpg

Spylte av noen ganger underveis, for at ikke såpevannet skulle tørke inn i lakken. Ferdig avspylt:

690C2294-orig.jpg

...blankt og fint jo! But hey wait! Etter en nærmere kikk ser man en hinne av vann over hele panseret...

A2FD75E2-orig.jpg

Lot det renne av seg litt, og henta ett stk. Miracle Dryer. Tørket bilen...

8C99F2C8-orig.jpg

22C08BE1-orig.jpg

IronX.

Nå var bilen ren, men det var jo fortsatt forurensninger i lakken som skulle bort før jeg skulle starte med maskinen. Fant frem IronX. Kjørte bilen inn i garasjen pga. vind (slik at IronX ikke tørker så fort), og spraya ned hele bilen med denne avfettingen slik at piggstøv og andre metallpartikler på bilen kunne komme seg dit den hører hjemme - altså IKKE på bilen (he he..)

8C9D0788-orig.jpg

Kjørte bilen ut etter noen minutters virketid, og så etter lilla effekt/virkning på lakken. Kunne se noe, men hadde nok sett mer om bilen hadde vært f.eks. hvit...

8ED38EA0-orig.jpg

Etter cirka 5 minutters virketid spylte jeg av med HT:

EB63A48D-orig.jpg

Var ganske fint vær faktisk, og sol, så jeg bestemte meg for å gjøre neste steg ute, før tørk denne gangen...

Clay.

IMG_3559.jpg

Clayet over hele bilen med følgende:

• Pinnacle Ultra Poly Clay
      • DP Rinseless Claylube

Imens jeg rensa lakken for piggstøv og metallpartikler med IronX, forvarma jeg et par klumper clay i varmt vann...

IMG_3563.jpg

Så begynte jeg med en av claybar'ene, starta på taket.

IMG_3581.jpg

Var slettes ikke så mye dritt igjen på denne bilen, og det tror jeg var en kombinasjon av at bilen er forholdsvis ny og at gulltrioen av avfetting tok med seg mye forurensing fra lakken. Her er claybaren etter hele høyre side:

IMG_3577.jpg

Clayet også vinduene når jeg først var igang, da alle ruter skulle få glassforsegling. Viktig å huske alle kriker og kroker av bilen:

IMG_3586.jpg

Spylte av bilen igjen, og vannet sheddet ganske greit av da.

IMG_3578.jpg

Som vist på bildet ovenfor så ble det ingen clay merker på lakken - første gang jeg har opplevd faktisk, så dette tok jeg som første tegn på hardere lakk. Tørket av hele bilen med Cobra Guzzler, et stort og bra tørkehåndkle som var enn nok til hele bilen.

IMG_3589.jpg

Dag 2-4

(tidsforbruk: ? t.)

Dette var den dagen det begynte å skjære seg med planen. Jeg hadde planer om å bli ferdig med grovkorrigeringa iløpet av dagen, men det ble skjær i skjøen desverre, så jeg fikk såvidt begynt...

Inspeksjon.

GIkk over bilen med LED-lykta, og fant mye defekter i lakken...

IMG_3619.jpg

IMG_3615.jpg

IMG_3615.jpg

IMG_3602.jpg

IMG_3609.jpg

IMG_3607.jpg

IMG_3600.jpg

Sola titta frem i garasjen, så jeg fikk skikkelig godt lys til inspeksjon av bakskjermen...

IMG_3594.jpg

IMG_3591.jpg

Maskering.

Så var neste naturlige steg å maskere bilen...

IMG_3684.jpg

IMG_3712.jpg

IMG_3697.jpg

Holdt meg unna sideskjørtene, da disse er av plast, i skjør "appelsinlakk" og snakka med en fra Swissvax som fraråda meg å maskinpolere på det.

Kombinasjonstesting.

IMG_3627.jpg

Man skal jo alltid starte med fineste kombinasjon, men jeg var 99% sikker på at Ultrafina SE ikke tok på langt nær nok på denne lakken, så jeg begynte med å prøve gul 3M (Extra Fine Compound) på orange spiderpad fra Swissvax.

IMG_3622.jpg

IMG_3630.jpg

Det tok en del swirls, men bare såvidt, og RDS ble ikke noe særlig redusert. Etter 2-3 runder og MYE press ble det greit, men fant ut at jeg fint kunne prøve grønn 3M (Fast Cut Plus) isteden. Kjørte på med grønn 3M, blanda med en liten blå dert - dette for å prøve å redusere støv og forlenge kjøretiden. Brukte gul/grov pad fra Chemical Guys på Flex DA...

IMG_3711.jpg

3M kontrollspray:

IMG_3632.jpg

Ja dette tok bra syntes jeg... Ett par 50/50-shots fra panser, etter kontrollspray:

IMG_3636.jpg

IMG_3638.jpg

Så var det bare å begi seg ut på resten av panseret, men så skjer plutselig dette:

0_1.jpg

What? Begynte å komme masse løs hardplast ut fra bakplaten på Flex'en. Ref; tråd link. Vifta det forsiktig bort med en mikrofiberklut, og fortsatte i håp om at det gav seg. Men nei, det fortsatte å komme partikler ut av maskinen ved litt pressing, og da tørte jeg ikke å kjøre noe mer og dag nr. 2 gikk i dass. Hadde jo Biltema DA'en, men denne lakken var for hard til å begynne med den. Makita roterende hadde jeg også - men ennå ikke testet den, og jeg går ikke løs på bilen til en totalt ukjent person med roterende når jeg har 0 erfaring med den, det tok jeg ikke sjansen på. Men senere, på kvelden samme dag fikk jeg låne Flex'en til Stig R. Vormestrand her på forumet (takk igjen Stig!), så jeg var klar med nytt friskt mot neste dag...

Grovkorrigering

IMG_3710.jpg

Neste dag gikk med til å få tatt swirls og så mye RDS som mulig. Jeg startet med tak og panser, deretter høyre side. Jeg dokumenterte kun høyresiden med 50/50-shots, da det var der det var mest riper faktisk. Det gikk naturligvis i mye det samme på venstre side.

1.jpg

Det ble til tider svært støvete av grønn 3M, og til tider svært varmt på panelene...

20.jpg

2.jpg

Her følger 50/50-bildene jeg tok underveis i prossessen, samt noen før/etter-bilder. Det ble kjørt hardt med grov polish, cirka 2 med myyye press ganske sakte og ett pass med lett press. Spredde på hastighet 1-2 og korrigerte deretter på nest høyeste rotasjon (5). Noen plasser måtte jeg ta flere runder.

Tak etter kontrollspray:

3.jpg

Etter ferdig korrigert tak så jeg at jeg trengte å ta en strafferunde ved kanten av taket...

Før:

4.jpg

Etter:

5.jpg

Forskjerm etter kontrollspray:

12.jpg

A-stople før...

6.jpg

Etter (beklager dårlige bilder av denne)...

7.jpg

50/50 fremdør etter kontrollspray:

13.jpg

Litt lengre ned på samme dør:

17.jpg

Bakdør før (denne trengte noen ekstra pass):

15.jpg

Bakdør etter:

16.jpg

B-stopler (pianolakk-ish) med Ultrafina...

8.jpg

10.jpg

11.jpg

Også et 50/50-bilde jeg ikke husker helt var fra, men tror det var fra en av dørene:

14.jpg

50/50 bakluke:

18.jpg

19.jpg

Korrigering av hologrammer.

Etter hardkjør med grovpolishen ble det en del hologrammer, som jeg skulle korrigere bort. Jeg starta på samme måte som med grovpolishen, teipa opp et testområde og starta med Ultrafina for å se om det var nok...

22.jpg

24.jpg

Det viste seg at Ultrafina ikke var nok til å fjerne hologrammene faktisk, så da gikk jeg ned til gul 3M.

27.jpg

Det så ut til å hjelpe. Her ser man to par hologramspøkelser utenfor testområdet:

25.jpg

Så da ble denne kjørt over hele bilen. Trengte en del press faktisk, og dette var en stor bil, så det gikk med en del tid til dette også.

28.jpg

29.jpg

Irriterte meg litt på bensinlokket som spratt opp hver gang jeg kjørte over bakskjermen. Sola titta frem da jeg holdte på bak på bilen, og jeg fikk dobbeltsjekka med litt sollys. Så ingen hologrammer...

IMG_3828.jpg

IMG_3827.jpg

...og det begynner å bli blankt i garasjen...

IMG_3839.jpg

Bakluka på bilen var også omlakkert nylig, eier hadde ikke rørt den ennå. Men jeg så at den hadde blitt levert til eier med hologrammer, nice...

IMG_3842.jpg

IMG_3844.jpg

Så denne ble kjørt over med finpolish...

IMG_3846.jpg

Det samme gjaldt frontfanger.

IMG_3811.jpg

Så ble også resten av bilen kjørt over med Ultrafina SE og blå finishing pad, for å være sikker på at det ikke ble noen hologrammer av gul 3M - i tillegg til å få opp glansen enda mer.

IMG_3820.jpg

IMG_3826.jpg

Dørhåndtak ble rubbet med ScratchX 2.0 og Meguiar's gul håndpad:

IMG_3870.jpg

Alt av krom på bilen ble polert med CG metal shine.

IMG_3892.jpg

Dag 5-7

(tidsforbruk: ?)

Interiør.

IMG_3927.jpg

Så var det over på andre ting. Interiøret skulle vaskes grundig, og alle setene trengte rens. Utstyret som ble brukt inne i bilen:

[*]CG Green Clean

[*]BilXtra tørr-/våtstøvsuger

[*]Meguiar's Gold Class Wipes

[*]3M Glassrens

[*]Nanolotus Mikrofiber

[*]CG Fabric Guard

Starta som vanlig med å støvsuge grundig overalt...

IMG_3866.jpg

Så ble interiøret vasket, og på dashbord og dørtrekk i vinyl prøvde jeg denne:

IMG_3868.jpg

Litt vel shiny, syntes jeg:

IMG_3879.jpg

Buffet av med MF, da ble jeg fornøyd:

IMG_3880.jpg

Innvendig glass ble renset med 3M Glassrens og to stykk MF (en til "vask" og en til "etterbuffing").

IMG_3888.jpg

Alle setene ble våtrenset. Brukte Green Clean 1:15, etterfulgt av en runde vann. Fant mye møkk:

IMG_3987.jpg

Setene fikk tørke fullstendig over natta, og dagen etter behandlet jeg setene med tekstilforsegling.

IMG_3922.jpg

Første runden jobbet jeg det inn med en pensel...

IMG_3925.jpg

...gjentok dette etter noen timer, og toppet det igjen med overfladisk spraying.

Polishvask.

Etter interiørjobben var ferdig, var det på tide å trille ut bilen og vaske den for polishrester og støv (var nok av det etter grønn 3M!!) - i forkant hadde jeg påført P21S i garasjen en god stund før jeg kjørte den ut...

IMG_3890.jpg

Så dynket jeg hele bilen med Surfex HD 1:10 - inkludert ren Surfex i døråpninger og slikt...

IMG_3920.jpg

IMG_3921.jpg

Så skummet jeg ned bilen. Noen "show-off" bilder:

IMG_3918.jpg

IMG_3915.jpg

IMG_3916.jpg

IMG_3917.jpg

IMG_3914.jpg

IMG_3913.jpg

Surfex'en i dørene ble jobbet inn med detaljkost, og avspylt...

Håndvasket så bilen med sterk blanding CG CW&G. "Falsk beading" etter avspyling:

IMG_3911.jpg

Etter tørk sto hjulene og hjulbuene for tur. Hadde ikke tid til å ta de av denne gangen, så jeg fikk ikke tatt det så grundig som sist men...

IMG_3896.jpg

Påførte dekksider ren Surfex HD, og 1:10-blanding i hjulbuene:

IMG_3897.jpg

Etter noen minutters virketid skrubbet jeg med børster fra Mother's...

IMG_3899.jpg

Ny runde med P21S, denne gangen etterfulgt av børster. EZ Detail til innside og SV-kost til fronten...

IMG_3901.jpg

IMG_3904.jpg

IMG_3903.jpg

Spylte deretter av. Så sto IronX for tur...

IMG_3905.jpg

Etter cirka 5 minutter så det slik ut på en av felgene:

IMG_3907.jpg

Avspylt igjen, og det ser ut som at jeg har drept noen på gårsplassen...

IMG_3912.jpg

Bilen ble så kjørt inn. Tørket av siste rest av vann på lakken, og blåste ut vann fra kriker og kroker med trykkluft. Clayet felgene, gikk over med IPA, og påførte SV Autobahn. Dekksider ble behandlet med Pneu Matt og CG Bare Bones ble påført hjulbuer...

IMG_3934.jpg

IMG_3935.jpg

LSP.

På lakken falt valget på CG Black Light og Meguiar's #16...

IMG_3941.jpg

Alle rutene ble behandlet med Nanolotus etter glassrens (ble altså clayet tidligere også)...

IMG_3929.jpg

CG Blick Light med svart pad fra Swissvax:

IMG_3945.jpg

#16 lagt for hånd, tynt lag - og buffinga gikk lett.

IMG_3981.jpg

IMG_3982.jpg

IMG_3984.jpg

Resultat.

Jeg så plutselig at det allerede var ganske mye mørkere ute, så ferdigbildene ble tatt i dårlig lys og ble derfor dårlige. Interiøret var det desverre ikke så mye å ta bilder av pga. mangel på dagslys...

IMG_3978.jpg

IMG_3980.jpg

IMG_3947.jpg

IMG_3956.jpg

IMG_3958.jpg

IMG_3954.jpg

IMG_3952.jpg

IMG_3973.jpg

IMG_3975.jpg

IMG_3969.jpg

IMG_3968.jpg

IMG_3961.jpg

IMG_3960.jpg

IMG_3948.jpg

IMG_3950.jpg

IMG_3970.jpg

Håper dere likte denne S&S'en. Skal bli bedre etter-bilder neste gang!

Takker for meg. På gjensyn veldig snart!

Endret av Simen
41

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne ble det forskjell på gitt, som natt og dag!!

CRED GITT :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempeflott resultat! Grundig og bra utført:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dæven, Simen!! :D Dette var artig lesing til frokosten! Jeg er imponert, skikkelig godt dokumentert :)

Og det ble blaaankt!! :D Cred i bøtter og spann :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb!

Forsvant fargeforskjellen etter korrigering? Er i samme situasjon selv nå, da dører og bakluke er omlakkert, og de er tydelig mørkere, men i avvente på denne lakkeringen har jeg ikke polert på over ett år :eek: rett og slett fordi jeg visste den skulle lakkes, men ikke når (reklamasjon som tok laaaang tid å få godkjent)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som denne har fått et greit løft :)

Om jeg får være litt kritisk, så det blir enda bedre neste gang. konstruktiv kritikk, noe jeg selv satte stor pris på da jeg startet å lage S&S. Noen av bildene dine er litt "mørke" bruker du spot måling på fokus? eller evaluerende måling? også litt flinkere med "lys/blitz" når du tar bilder. tips kan være å titte i trådene til Petter, Bernhard, Brynjar osv.

Og litt skummelt å kjøre over "lakk" kanter så tanklokk spretter opp.... før du vet ordet av det står du der med en kant uten lakk..

Prøv på beste måte å jobbe rundt.

Ikke sett dette opp mot selve jobben på bilen, da det ser topp ut.

Endret av Tyggern
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strøkent Simen! :)

Fornøyd med våtsugeren fra Bilxtra?

Cred gitt!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget, meget pent - som alltid!

Sans for detaljer, høyt nivå og stoltheten du viser i det du gjør, gjør det til en nytelse å beskue.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne ble det forskjell på gitt, som natt og dag!!

CRED GITT :D

Takk takk! :)

Kjempeflott resultat! Grundig og bra utført:)

Thank you! Ja jeg liker å være grundig. Tar gjerne litt lengre tid da, men jeg synes resultatet er viktigere enn hvor lang tid man bruker. ;)

Dæven, Simen!! :D Dette var artig lesing til frokosten! Jeg er imponert, skikkelig godt dokumentert :)

Og det ble blaaankt!! :D Cred i bøtter og spann :thumbup:

Godt å høre at det ble god "underholdning til maten" :thumbs: Ble temmelig blankt egentlig ja, men det ikke kom så godt frem på bildene desverre. Må passe på å ikke gå glipp av dagslyset neste gang!

Flott jobb!

Forsvant fargeforskjellen etter korrigering? Er i samme situasjon selv nå, da dører og bakluke er omlakkert, og de er tydelig mørkere, men i avvente på denne lakkeringen har jeg ikke polert på over ett år :eek: rett og slett fordi jeg visste den skulle lakkes, men ikke når (reklamasjon som tok laaaang tid å få godkjent)

Takk!

Ja fargeforskjellen forsvant vettu, og du kan faktisk se det på bildene om du sammenligner foskjermer og panser med frontfanger - se f.eks. på resultatbilde nr. 4, der ser du det tydelig på høyre side der hvor fangeren går opp til panseret. ;)

Ser ut som denne har fått et greit løft :)

Om jeg får være litt kritisk, så det blir enda bedre neste gang. konstruktiv kritikk, noe jeg selv satte stor pris på da jeg startet å lage S&S. Noen av bildene dine er litt "mørke" bruker du spot måling på fokus? eller evaluerende måling? også litt flinkere med "lys/blitz" når du tar bilder. tips kan være å titte i trådene til Petter, Bernhard, Brynjar osv.

Og litt skummelt å kjøre over "lakk" kanter så tanklokk spretter opp.... før du vet ordet av det står du der med en kant uten lakk..

Prøv på beste måte å jobbe rundt.

Ikke sett dette opp mot selve jobben på bilen, da det ser topp ut.

Hei Tyggern. Konstruktiv kritikk er bare bra, for som du sier så er det bare noe som pusher meg til forbedringer. :thumbup: Er det noen spesifikke bilder tenker du på? Brukte ikke noen form for måling til fokuseringen nei - har ikke så fancy utstyr. Men jeg prøver å bruke LED-lykta så mye som mulig, men noen ganger føler jeg at det blir bedre med lysrøra i taket som refleksjon på f.eks. 50/50-bilder på tak, panser, og bakluke. Har lest en del S&S av de gutta, men kan sikkert titte litt mer på bildene og bruk av lys i dem ja. ;)

Angående bensinlokket er jeg enig. Det gikk bra denne gangen, da jeg var ekstremt forsiktig rundt den, men neste gang jeg tar en Audi eller en bil med bensinlokk man kan "trykke opp" så skal jeg gjøre noe annerledes. Teipe igjen på den ene sia eller noe. :)

Tusen takk. ;)

Strøkent Simen! :)

Fornøyd med våtsugeren fra Bilxtra?

Cred gitt!

Takk for det du! :)

Jeg er fornøyd med absolutt alt ved den, utenom slangen. Til våren tenker jeg å kanskje se etter ny slange om det er mulig, da den jeg har nå får altfor fort "knekker" som gjør at støvsugeren kveler seg og ikke får sugd opp partikler. Må passe på slangen hele tiden underveis, litt irriterende å måtte ha fokus på det så mye samtidig..

Meget, meget pent - som alltid!

Sans for detaljer, høyt nivå og stoltheten du viser i det du gjør, gjør det til en nytelse å beskue.

Takker for det Christer. Godt å høre at du likte denne. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig jobb og veldig flott write up dette :thumbup:

Du er grundig og kan levere fra deg et strøkent resultat. Cred.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er dyktig på alt fra maskering til vask ser jeg!Ser ut til at du er nøye på alt, og det er bra :)Cred.

Du ser veldig mye etter hologrammer da, enda det skal kjøres flere trinn senere. Jeg har ihvertfall gitt helt opp det,hehe.Lager minst mulig, men kjører over med DA til slutt og har kun 1 gang sett hologrammer etter det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bolle og S&S...nam nam ^_^

Grundig og flott utført jobb!

Angående tank-lokket som spratt opp, tror jeg det bare er å låse bilen. Sånn er det ihvertfall på Bmw.

Cred skal du ha! :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanvittig bra S&S. Du har virkelig lært fort, synes ikke det er lenge siden jeg leste i ''Simens Produkter'' at du brukte TW-shampoo, og nå har du 1300 poster og er en av de mest aktive på forumet.

Gleder meg til å fortsette å følge med på deg og dine jobber, og håper det kommer en full detail av galanten snart!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott og grundig jobb og writeup :thumbup:

Ang. lys så syns jeg det funker best med 500w halogen lys til inspeksjon av riper og til 50/50.

På holosjakt er LED eller blitz bra. :)

Og ang. tank lokket så har jeg slik "trykk for å åpne" på BMW'en min. Når jeg låser bilen låser jeg også tanklokket ;)

+cred :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra jobba og flott skrevet S&S!

Ser det er nevnt tidligere her å låse bilen ja. Opplevde samme på min A4 ved første maskin polering :)

Liker de ABT felgene på A6, spesjelt i 19" eller 20"..

Synd det ble litt dårlig kvalitet på sluttbildene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott SS det her! Sort Audi-lakk er ikke det morsomste å jobbe med, men du hadde de rette produktene her synes jeg. Så også tydelig at Flex lager endel mere varme enn min Megs DA gjør, skummelt når det ryker av lakken, hehe.

Du jobber litt motsatt av det jeg gjør, jeg liker å vaske ALT med engang; begynner med felg+dekk og så lakk :)

Flott ferdigresultat, regner med kunden ble fornøyd?

Endret av Dr_S
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget flott jobb, og detaljert og bra writeup. cred servert.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grundig jobb og godt skrevet writeup :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S&S og jobb i toppklasse dette her! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig jobb og veldig flott write up dette :thumbup:

Du er grundig og kan levere fra deg et strøkent resultat. Cred.

Takk skal du ha! Syntes ikke write-up'en ble så bra som jeg hadde håpa på egentlig, men godt å høre at du likte den. :)

Du er dyktig på alt fra maskering til vask ser jeg!Ser ut til at du er nøye på alt, og det er bra :)Cred.

Du ser veldig mye etter hologrammer da, enda det skal kjøres flere trinn senere. Jeg har ihvertfall gitt helt opp det,hehe.Lager minst mulig, men kjører over med DA til slutt og har kun 1 gang sett hologrammer etter det :)

Tusen takk for det. Ja jeg har litt "hologram"-fobi for tiden, så jeg sjekker mye underveis, selvom det kanskje ikke er nødvendig. ;)

Bolle og S&S...nam nam ^_^

Grundig og flott utført jobb!

Angående tank-lokket som spratt opp, tror jeg det bare er å låse bilen. Sånn er det ihvertfall på Bmw.

Cred skal du ha! :thumbup:

Hehehe... Godt at du koste deg med lesningen. Takk for flott tilbakemelding fra deg også. Ja selvfølgelig, nå følte jeg meg litt dum. Skulle jo bare låst bilen! :D Men da har jeg lært til neste gang hvertfall.

Vanvittig bra S&S. Du har virkelig lært fort, synes ikke det er lenge siden jeg leste i ''Simens Produkter'' at du brukte TW-shampoo, og nå har du 1300 poster og er en av de mest aktive på forumet.

Gleder meg til å fortsette å følge med på deg og dine jobber, og håper det kommer en full detail av galanten snart!

Takker og bukker. Ja jeg har sugd til meg informasjon som en svamp (aller mest herfra) i løpet av tiden jeg har drevet med dette! :thumbs: Hehe ja jeg kommer nok aldri til å bruke TW "Zip"-shampoo igjen, og ja jeg har vært svært aktiv og er innom her flere ganger daglig. Kongeforum dette! Angående Galant'en så får vi se om det kommer noe før vinteren. Kanskje kanskje ;)

Flott og grundig jobb og writeup :thumbup:

Ang. lys så syns jeg det funker best med 500w halogen lys til inspeksjon av riper og til 50/50.

På holosjakt er LED eller blitz bra. :)

Og ang. tank lokket så har jeg slik "trykk for å åpne" på BMW'en min. Når jeg låser bilen låser jeg også tanklokket ;)

+cred :)

Thanks! Ja jeg burde få meg noen skikkelige arbeidslamper snart hvertfall. Her brukte jeg jo bare alt lyset som var tilgjengelig i garasjen her + LED lykta. Og ja jeg merker at LED-lykta er veldig god til å spotte hologrammer, og godt er det. :)

Bra jobba og flott skrevet S&S!

Ser det er nevnt tidligere her å låse bilen ja. Opplevde samme på min A4 ved første maskin polering :)

Liker de ABT felgene på A6, spesjelt i 19" eller 20"..

Synd det ble litt dårlig kvalitet på sluttbildene.

Tusen takk Makki.

Ja de var greie de felgene, og disse var 19" :)

Ja jeg vet beklager. Neste gang lover jeg MYE bedre ferdigbilder! :)

Flott SS det her! Sort Audi-lakk er ikke det morsomste å jobbe med, men du hadde de rette produktene her synes jeg. Så også tydelig at Flex lager endel mere varme enn min Megs DA gjør, skummelt når det ryker av lakken, hehe.

Du jobber litt motsatt av det jeg gjør, jeg liker å vaske ALT med engang; begynner med felg+dekk og så lakk :)

Flott ferdigresultat, regner med kunden ble fornøyd?

Takk for det du. Ja nei denne lakken var temmelig hard, og jeg ble temmelig sliten av en lang grovkorrigeringsøkt på en så stor bil. Jeg ble i tillegg smittet av virus iløpet av uka, og det gjorde ikke ting så mye bedre. Men syntes jeg kom meg greit gjennom det ja. Hadde jeg ikke blitt syk eller blitt avbrutt av maskin som spydde ut partikler, så hadde jeg nok rukket en del mer. Som for eksempel motorrom, endestuss, ta av alle hjulene og behandle hjulbuer...

Flex'en lagde MYE varme ja, ble litt satt ut til tider. Virka som at jeg var på vei til å svi lakk noen ganger faktisk, selvom dette er en DA. Men den synker jo aldri i turtall uansett hvor mye jeg presser, og den har tvungen rotasjon + kraftig motor, såeh... Men angående vasking av diverse så har det bare blitt til at jeg gjør det slik. Vet ikke helt hvorfor, men liker å ta vask av lakk før korrigering, så resten kombinert med "polish-vask". Men rekkefølgen du gjør det i er nok egentlig bedre. Kanskje gjøre det neste gang...

Jo takk, han ble fornøyd med jobben ja. :)

Meget flott jobb, og detaljert og bra writeup. cred servert.

Tusen takk Tommy. Hyggelig med tilbakemelding! ;)

Grundig jobb og godt skrevet writeup :thumbs:

Takker! Prøver å skrive så detaljert og godt som mulig ja. Gikk med noen timer gitt :shocking2:;)

S&S og jobb i toppklasse dette her! :D

Såpass ja. Tusen takk ØHN! Sånne tilbakemeldinger er gode å ta med seg også. :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive