xorcist

Vinterklargjøring (ny) Alfa Giulietta (Rød) i Oslo

Litt sent ute her.. Har en 3,5 måneder gammel Giulietta jeg kunne tenke meg et tilbud på vinterklargjøring på. Den har gått 4000km og har kun blitt vasket i selvvask siden den var ny. Jeg er litt usikker på hva den trenger så jeg setter pris på forslag.

Fargen er Rosso Alfa 289/A.

Endret av xorcist
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott bil og flott farge dette..

Gutta i Ås er rette veien å gå, får sattse på de sjekker innom her.. Essie har vel tatt en Alfa for ikke lenge siden også og har god koll på dette..

Velkommen til DCN også mr.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et par Alfaer "under beltet" nå, men pga sykdom og manglende høvelige lokaler så må folka på Sinsen (AndreasLie), Ås (Bernhard & co) evt Petter ta denne jobben. Spitzen-klasse på alle sammen, så uansett hvem som tar på seg dette så blir det et gulle-godt resultat. Rosso er sehr lekker når det er ny-striglet, og Giulietta er en nydelig bil :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg har en ledig uke, om du gidder ta turen noen mil sydover da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo kortere jeg må reise jo bedre. Sinsen er i så måte særdeles kort for å si det slik. Hva anbefaler dere å gjøre med bilen? Den er ny så det er kun eksteriør jeg trenger å gjøre noe med vil jeg tro. En skikkelig vask, kanskje polering, voksing og lakkforsegling. Felgene er også nye så de er ikke spesielt skitne, men de kan kanskje behandles slik at de blir lettere å vaske utover vinteren. Hva er ballpark på pris? (Send gjerne PM)

Endret av xorcist
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder sikkert med en 1-stegs - dvs rundt 8-12 timers jobbing for 1 mann. Priser varierer, men alt fra 1.500 - 2.000 til <hvor mye har du?> :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder sikkert med en 1-stegs - dvs rundt 8-12 timers jobbing for 1 mann. Priser varierer, men alt fra 1.500 - 2.000 til <hvor mye har du?> :)

Noe deromkring var vel omtrent på budsjett ja. Hvordan er dette sammenlignet med f.eks. ditec? Det er vel noe dyrere, men holder kanskje lenger? Vaske må man jo uansett så klart. Problemet mitt er egentlig at jeg ikke har noe sted å stå og vaske bilen bortsett fra i selvvask og da er det litt begrenset hvor grundig jeg får godt til verks. Derfor er det fint å få lagt et godt grunnlag et par ganger i året slik at det er lettest mulig å holde bilen akseptabel ren (fordi det synes jeg den fortjener å være!) :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du leverer inn bilen til en 1-stegs ripefjerning 1 gang i året, har du mest sannsynlig en blankere og penere bil etter 6-7 år, enn om du går for Ditec. Og jeg tviler på at det vil koste særlig mer totalt sett.

Lakkforsegling eller voksbehandling beskytter lite mot bruksslitasje og riper, så lakk på hverdagsbiler må "jevnes" ut regelmessig, for å se bra ut.

Jeg skal ikke si noe galt om Ditec, men bilene som har dette merket på bakluka skiller seg ikke positivt ut i trafikkbildet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merker på bakluka vil jeg nå uansett ha meg frabedt :) Bakluka er forbeholdt Alfa-logoen og Giulietta i krom-bokstaver ;)

Takk for innspill!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er booket inn hos AndreasLie. Takk for tips!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er den garantert i trygge hender, du får bare glede deg til du får den tilbake.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive