Gå til innhold
Tiger

Problemer med VW touran.

Recommended Posts

Tiger    0
Tiger

Heisann,

Har kjøpt meg en VW Touran 2.0L 2008 mod.

Det er en god del vaskeriper og riper i lakken. Det er nesten ingen som er for dype for og få vekk med polering.

Problemet er at jeg ikke får polert vekk noe særlig av ripene. Har prøvd med 3m sine produkter(3 farger) med tilhørende padder og synnes resultatet ikke blir bra. Polerte ganske hard og lakken ble god og varm, så jeg tør ikke og legge mer press på.

Har også prøvd med MG83, men den tar ikke mer den heller.

Disse produktene fungerte godt på min Qashqai+2, men der var lakken ganske myk.

Er det noen som har erfaring med lakken touran og kan fortelle meg hvilke produkter jeg bør bruke.

Håper noen kan hjelpe meg.

PS!

Lakken er svart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dr_S    129
Dr_S

Har selv en 2005 Touran og lakken er ganske hard her. Jeg fikk bort det meste med Meguiars #105 og Speed Glaze. Brukte en Meguiars DA og gul+sort pad.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    445
trogha

Hvor mange RPM kjører du grønn 3m på?

Edit: Hvilken maskin bruker du?

Endret av trogha

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tiger    0
Tiger

Hvor mange RPM kjører du grønn 3m på?

Edit: Hvilken maskin bruker du?

Kjører nesten mot fult på slutten med lite press, jeg har en flex(roterende.)

Endret av Tiger

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
rudilgr    200
rudilgr

Ull er ofte vegen å gå på hard VW lakk er min erfaring. Skal funke med Grønn 3M el Scholl S03 med tilhørende puter og, men krever en del press og jobbing...

Prøv gjerne med litt lavere hastighet. Mye press og 12-1500rpm, funker gjerne bedre det enn mye hastighet

Endret av rudilgr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tiger    0
Tiger

Ull er ofte vegen å gå på hard VW lakk er min erfaring. Skal funke med Grønn 3M el Scholl S03 med tilhørende puter og, men krever en del press og jobbing...

Prøv gjerne med litt lavere hastighet. Mye press og 12-1500rpm, funker gjerne bedre det enn mye hastighet

nå skal det sies at disse produktene har stått ute i garasjen i vinter og der har det vært frost, kan det ha ødelagdt produktene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
rudilgr    200
rudilgr

nå skal det sies at disse produktene har stått ute i garasjen i vinter og der har det vært frost, kan det ha ødelagdt produktene?

Mine opplvede minusgrader i fjor, ikke hatt noe problem med de... Tint opp og ristet godt bare...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
kris1986    186
kris1986

Hadde en VAG med "Black Magic"lakk, med skumpute med ull og MG#85 eller M105 tok det alt, lett..

FCP fra 3M skal ta enda mer, så er kanskje litt med teknikken? Søk litt opp på youtube :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tyggern    1 731
Tyggern

Kjører nesten mot fult på slutten med lite press, jeg har en flex(roterende.)

Fult som på speed 6 på flexen?

Du bør/skal holde deg under 2000rpm. FCP trives stor sett best rundt 1500rpm eller har den lett for å tørke ut, støve og lage krøll..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tiger    0
Tiger

fått vekk en del nå.

Ristet grønn 3m flasken til krampa tokk meg:)

Kjørte på litt lavere turtall og med em ganske hard padd.

S3+gold, tar den mer en grønn 3m?

Fult som på speed 6 på flexen?

Du bør/skal holde deg under 2000rpm. FCP trives stor sett best rundt 1500rpm eller har den lett for å tørke ut, støve og lage krøll..

Nei, det var langt unna fult på flexen, kan tenke meg ca trinn 4.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tyggern    1 731
Tyggern

Cut på S03G og FCP er mer eller mindre likt.

Noen få ganger er FCP å foretrekke, men i 9 av 10 tilfeller er det enklere og "rensligere" å kjøre S03G. samt at finnishen på S03G er bedre en FCP

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå


  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×