Tiger

Problemer med VW touran.

Heisann,

Har kjøpt meg en VW Touran 2.0L 2008 mod.

Det er en god del vaskeriper og riper i lakken. Det er nesten ingen som er for dype for og få vekk med polering.

Problemet er at jeg ikke får polert vekk noe særlig av ripene. Har prøvd med 3m sine produkter(3 farger) med tilhørende padder og synnes resultatet ikke blir bra. Polerte ganske hard og lakken ble god og varm, så jeg tør ikke og legge mer press på.

Har også prøvd med MG83, men den tar ikke mer den heller.

Disse produktene fungerte godt på min Qashqai+2, men der var lakken ganske myk.

Er det noen som har erfaring med lakken touran og kan fortelle meg hvilke produkter jeg bør bruke.

Håper noen kan hjelpe meg.

PS!

Lakken er svart.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange runder har du kjørt da?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange runder har du kjørt da?

5-10 ganger tenker jeg.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakker du 5-10 pass eller 5-10 runder?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakker du 5-10 pass eller 5-10 runder?

5-10 pass og 2-3 runder.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv en 2005 Touran og lakken er ganske hard her. Jeg fikk bort det meste med Meguiars #105 og Speed Glaze. Brukte en Meguiars DA og gul+sort pad.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange RPM kjører du grønn 3m på?

Edit: Hvilken maskin bruker du?

Endret av trogha
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange RPM kjører du grønn 3m på?

Edit: Hvilken maskin bruker du?

Kjører nesten mot fult på slutten med lite press, jeg har en flex(roterende.)

Endret av Tiger
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ull er ofte vegen å gå på hard VW lakk er min erfaring. Skal funke med Grønn 3M el Scholl S03 med tilhørende puter og, men krever en del press og jobbing...

Prøv gjerne med litt lavere hastighet. Mye press og 12-1500rpm, funker gjerne bedre det enn mye hastighet

Endret av rudilgr
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ull er ofte vegen å gå på hard VW lakk er min erfaring. Skal funke med Grønn 3M el Scholl S03 med tilhørende puter og, men krever en del press og jobbing...

Prøv gjerne med litt lavere hastighet. Mye press og 12-1500rpm, funker gjerne bedre det enn mye hastighet

nå skal det sies at disse produktene har stått ute i garasjen i vinter og der har det vært frost, kan det ha ødelagdt produktene?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå skal det sies at disse produktene har stått ute i garasjen i vinter og der har det vært frost, kan det ha ødelagdt produktene?

Mine opplvede minusgrader i fjor, ikke hatt noe problem med de... Tint opp og ristet godt bare...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en VAG med "Black Magic"lakk, med skumpute med ull og MG#85 eller M105 tok det alt, lett..

FCP fra 3M skal ta enda mer, så er kanskje litt med teknikken? Søk litt opp på youtube :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører nesten mot fult på slutten med lite press, jeg har en flex(roterende.)

Fult som på speed 6 på flexen?

Du bør/skal holde deg under 2000rpm. FCP trives stor sett best rundt 1500rpm eller har den lett for å tørke ut, støve og lage krøll..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fått vekk en del nå.

Ristet grønn 3m flasken til krampa tokk meg:)

Kjørte på litt lavere turtall og med em ganske hard padd.

S3+gold, tar den mer en grønn 3m?

Fult som på speed 6 på flexen?

Du bør/skal holde deg under 2000rpm. FCP trives stor sett best rundt 1500rpm eller har den lett for å tørke ut, støve og lage krøll..

Nei, det var langt unna fult på flexen, kan tenke meg ca trinn 4.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cut på S03G og FCP er mer eller mindre likt.

Noen få ganger er FCP å foretrekke, men i 9 av 10 tilfeller er det enklere og "rensligere" å kjøre S03G. samt at finnishen på S03G er bedre en FCP

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive