Matti

Polish rester på plastik/gummi

Tak antenna på bilen er litt tilgriset med polish rester fra forrige gang.

Når jeg gnir med fingern hard og lenge nok, går det så og si av...

Noen anbefallinger på hvordan jeg kan få det vekk på og få den sort igjen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte Carpro Eraser til det her om dagen da jeg var litt uheldig. Spray på, gni lett med en kost for å løsne restene fra den strukturerte plasten og tørk av..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte Carpro Eraser til det her om dagen da jeg var litt uheldig. Spray på, gni lett med en kost for å løsne restene fra den strukturerte plasten og tørk av..

Har det noe å si med hvor lenge det har sittet på, for det er en gooood stund nå... :wacko:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her har jeg brukt surfex hd og en myk eller stiv børste for å ta unna polishrester, men det skal sies at det er mye enklere å fjerne polishrester med en gang, går det noen dager/uker sitter det som regel veldig godt..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg sutra over dette sist fik jeg tips av Popp om CG Pad-Cleaner, (jeg antar at det ikke være CG) Hakke fått testa selv, men det funka visst fjell hos han på rester som hadde sitti lenge.

Endret av bsa
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm... Har både Surfex og CG PAdCLeaner, kan ta liten test til helgen event blande de to sammen.

Se om jeg finner noen gamle tannbørster eller noe sånt om ikke det finnes andre tips, bare å komme med alt folk har hørt, sett eller prøvd selv.

Vil rett og slett få det av for en gang for alle..!!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har faktisk brukt Prickbort av mangel på noe annet, og det funka fjell det. Ha litt på, la det virke litt og gni av med MF. Eneste er at plasten blir "avfettet" og trenger litt plastfornyer etterpå, men rent blir det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er på plastdetaljer så funker faktisk polytrol som juling! Er som plastfornyer bare at det holder i flere måneder ved riktig bruk! Hadde det på fangerene mine og listene rundt på bilen, vasket minst en gang i uka. Hold nå i 3 mnd :)

Altså det dekker også godt over polishrester.. Hadde noe på listene mine fra før av.. sikkert den ene gangen gamle dama polerte bilen med turtle.....

Endret av Hassel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Black WOW funker i alle fall ikke.

Tok på et par dørhåndtak med litt rester, 1 vask senere var de like stygge :/

Hadde polytrol på ene håndtaket tidligere for å teste det og det ser mye bedre ut :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Polytrol er fantastisk. Og prisen er også bra :) 500ml for 149,- på byggevarebutikker. Bruker heller ikke stort mye av det for hver behandling!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive