Gå til innhold
Christer

Collinites båtprodukter

Recommended Posts

Christer    2 888
Christer

Hva er forskjellen på de forskjellige båtvoksene og vaskemidlene?

Jeg har en sliten båt jeg tenkte å gi litt kos til sommeren hvis ikke utgangspunktet er "trenger desperat sliping og ny topcoat", så da tenkte jeg at noe båtsåpe og en båtvoks jo måtte være bra. Hvis det må slipes og topcoates på nytt gjør det jo uansett ikke noe å legge en voks på etterpå. :)

Lurer også på om disse voksene skal legges til bunnsmøringen eller om de kan dekke bunnsmøringen; hvis det siste, er det da poeng i å ha bunnsmøring på båten i det hele tatt?

Noen som har erfaringer; isåfall mottas disse med takk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kris1986    186
kris1986

Jeg har brukt 920 og 925, og produktene er veldig gode!

Lette å bruke samt 920 renser godt og 925 beskytter godt. Faren min lånte flaskene og båten hans har aldri sett bedre ut.

Du blir nok ikke skuffa over produktene ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

Ikke dumt, ikke dumt. Får ta en grundig kikk på tilstanden på båten til våren og handle inn det som trengs etterhvert da. Takker for innspill! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Erik S    25
Erik S

Collinite 885 er en båtvoks som skal være veldig god også. Denne skal jeg ha på båten til våren igjen, og satser på at det blir et bra resultat. Har ikke fått prøvd den på annet enn to sett med felger, så kan ikke si så mye om hvordan den er på båten.

Til såpe har jeg brukt Meguiars Boat Wash. Den kommer i samme størrelse som Meguiars NXT, og er rosa. Fungerer veldig greit til vedlikeholdsvask, og har inntrykk av at den er mild og god.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Det sies at 885 og 845 er omtrent det samme produktet, om ikke identisk.

845 beskytter ihvertfall båten bra og det gjør nok 885 også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig