tommy_sn

Dekkslitasje på innsiden av dekket

Hei

Tok av sommerhjulene idag og ser at det er noe mer dekkslitasje på innsiden av alle dekkene enn på utsiden. Er liksom på selve dekksulderen, ikke så mye på selve kjørebanen.

Noen som vet hva dette kommer av? Feiljusterte vinkler på hjulene, lufttrykk?

Kjører generelt med høyere lufttrykk på sommerdekka etter anbefaling fra dekkverkstedet.

Er 225/45-18 med ET55. Standard dim er 225/50-17 med ET60.

Anbefalt lufttrykk er 34. Kjører med 36 på vinterdekka, og 40 på sommerdekka. Sommerdekka sporer veldig med 34. Mye bedre å kjøre på med 40.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bilen senket da? Du må nok ha en firehjulskontroll :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer vel litt an på hva slags bil det er, tenker jeg(om det er en bil som har mye camber). Men dersom det er en orginal bil av et "vanlig" merke, så vil jeg bare tro at det er litt feil hjulstilling(spissing).

Er bilen senket og har litt mer camber enn orginalt, så vil fort innsiden av dekket slites fortere enn yttersiden.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk forstillinga de

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det foran eller bak, og hva slags bil er det?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok spissingen som bør justeres :) Altså ta en firhjulskontroll som de sier over her..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant også litt rar slitasje på innsiden av høyre dekk på min bil (i kjørebanen på dekket), og etter litt inspeksjon fant vi ut at det er en liten mm slakk i fremre foring på bærebroen.

Når jeg kommer meg iland fra offshore skal det byttes til nye foringer, og så håper jeg at det vil hjelpe meg.

Dette er på en Golf V GTI på originalt understell.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en Mazda 6 '08 - og ja den er senket. Ble utført firehjulskontroll etter senking da bilen var ny.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikkje akkurat uvanligt med negativ camber ved senking.

Veg negativ camber kan du køyre fortare i svinger. Berre sjekk på eurosport når "vanlige" biler køyrer. Der er det snakk om negativ camber! :)

Eg kjenner ikkje til mazda og kva slags justeringer som kan gjerast. Dette bør du sjekke opp i. Kanskje det kan justeres til litt mindre negativ camber?

Eg har sjøl ein bil med moderat nagativ camber. So eg får mest dekkslitasje på innsiden av dekket.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive