Tommy

Aston Martin DB9 Volante Detailed by TCS

70 innlegg i emnet

ASTON MARTIN DB9 VOLANTE

IMG_2091.jpg

Da var det tid for enda en aston.

Produktliste.

MG apc

MG #80

MG #105

MG final inspection

3M sitrus rens

P21s felgrens

Prickbort

Microavfetting

Iron X

OPW

RainX

Black wow

SV autobahn

SV lotos

SV carbath

SV quick finish

SV leather cleaner

SV leather milk

SV alcanta

SV crystal

SV cfp

SV opaque

SV protection matt

SV sealfeed

SV crystal rock

CG bare bones

CG c+wg

CG fabric guard

Utstyr

Moment nøkkel

Makita drill

Blå 3M tape

SV wheel kit

Gritguard bøtter

SV wash pudel

Miracle dryer

Foma combivac

Festool roterendes

Metabo roterendes

Flex DA

MG polising pad 6,5" / 4"

MG finishing pad 6,5"

Scholl ull pad

Trustfire lykt

Canon S95 kamera med gorillapod

Karcher støvsuger

Karcher steamer

Foma ht med foamcanon

Starter med noen bilder fra ankomsten.

IMG_1908.jpg

IMG_1909.jpg

IMG_1910.jpg

IMG_1911.jpg

IMG_1912.jpg

IMG_1913.jpg

IMG_1914.jpg

IMG_1915.jpg

IMG_1916.jpg

IMG_1917.jpg

IMG_1918.jpg

IMG_1919.jpg

IMG_1920.jpg

IMG_1921.jpg

IMG_1922.jpg

IMG_1923.jpg

IMG_1925.jpg

IMG_1926.jpg

Så til vask, begynte med å legge prickbort fra vinduer og ned, som fikk virke i ca 5 min

IMG_1927.jpg

IMG_1928.jpg

P21s på felger

IMG_1929.jpg

Så legges et lag microavfetting på karrosseri og i motor rom (ikke på cab)

IMG_1930.jpg

IMG_1931.jpg

IMG_1932.jpg

Så ble det en runde med foamcanon med opw og c+wg

IMG_1933.jpg

IMG_1934.jpg

Renner av litt møkk

IMG_1935.jpg

Iron x jobber på felger

IMG_1936.jpg

Så ble det bøttevask.

IMG_1938.jpg

IMG_1939.jpg

Avspyling i sterk vind resulterer i slike bilder.

IMG_1940.jpg

En runde med felgbørste

IMG_1941.jpg

Cab'en får en runde med apc 1:5 og børste

IMG_1942.jpg

Trange plasser taes med detail børste

IMG_1943.jpg

IMG_1944.jpg

IMG_1945.jpg

IMG_1946.jpg

IMG_1947.jpg

Bilen blir så spylt ren, og tørket. Nal på cab, og miracle dryer på lakk

IMG_1948.jpg

IMG_1949.jpg

På plass i garasjen, og restene av vannet i taket blir sugd opp,

IMG_1950.jpg

Dro ut litt dritt av taket.

IMG_1951.jpg

Justerte utblåset på varmepumpen i retning cab'en, for effektiv tørking

IMG_1952.jpg

Så ble lakken dekket til, for klargjøring av cab behandling

IMG_1953.jpg

SV lotos ble brukt på tak

IMG_1954.jpg

IMG_1955.jpg

Hjul avmontert

IMG_1957.jpg

Før rengjøring

IMG_1958.jpg

Limrester etter gamle lodd fjernes med "dekorfjerner" på drillen

IMG_1982.jpg

Ferdig vasket med 3M sitrus, og apc

IMG_1959.jpg

Så blir det et lag med SV autobahn

IMG_1960.jpg

IMG_1961.jpg

Poleres med SV wheel kit polisher

IMG_1962.jpg

Hjulmutterene får SV autobahn

IMG_1963.jpg

Samme med calippere

IMG_1964.jpg

Hjulhusene blir tatt en runde med MF og apc, etterfulgt av barebones.

IMG_1966.jpg

Ferdig foran

IMG_1968.jpg

Hjul monteres tilbake med 135nm

IMG_1977.jpg

Hjulhus bak ferdig

IMG_1981.jpg

Bilen kobles til vedlikeholds lader.

IMG_1983.jpg

Var litt møkk i oppbevaringsrommet til caben.

IMG_1984.jpg

Dette ble vaskert med apc og mf, og fikk en runde med SV quick finish

IMG_1985.jpg

Etter

IMG_1986.jpg

Interiør støvsuges

IMG_1987.jpg

IMG_1988.jpg

Detailing sticks og små børster ble også tatt i bruk

IMG_1991.jpg

IMG_1992.jpg

Gulvtepper renses med apc 1:5 og børste, suges opp med combivac, tørkes med defa varmevifte, og impregneres med CG fabric guard

IMG_1995.jpg

IMG_1996.jpg

IMG_1997.jpg

IMG_1998.jpg

IMG_1999.jpg

Vinduer vasket med SV crystal, og lofritt vinduspapir

IMG_2002.jpg

Så var det tid for skinnrens, med SV leather cleaner og børste

IMG_1989.jpg

50/50 av førerstol

IMG_1990.jpg

Leather milk påføres

IMG_2000.jpg

Så ble bilen maskert

IMG_2003.jpg

Lakk inspeksjon. Det var mye swirls, og en del rds

IMG_2004.jpg

IMG_2005.jpg

IMG_2006.jpg

IMG_2007.jpg

IMG_2008.jpg

IMG_2009.jpg

IMG_2010.jpg

IMG_2011.jpg

Lakktykkelsen var varierende, og noen paneler var opplakkert.

IMG_2012.jpg

IMG_2013.jpg

IMG_2014.jpg

IMG_2016.jpg

IMG_2017.jpg

IMG_2018.jpg

Testet så litt komboer, å startet med MG#80 på gul MG pad, å det tok bra, men ikke alt på de dype rds

IMG_2019.jpg

Så da var det å finne frem scholl ullpad, og MG#105, å det tok mye bedre, men etterlater seg selfølgelig holos

IMG_2020.jpg

Kjørte over etter dette med MG#80 på gul pad, startet på 600, opp til 1800, 3-4 pass, og avsluttet på 600rpm.

Ser bedre ut nå

IMG_2021.jpg

Så noen 50/50 bilder

IMG_2022.jpg

IMG_2024.jpg

IMG_2025.jpg

IMG_2026.jpg

IMG_2027.jpg

IMG_2028.jpg

IMG_2029.jpg

Noen "in action" bilder

IMG_2023.jpg

IMG_2033.jpg

IMG_2037.jpg

Tar en wipedown med MG final inspection

IMG_2030.jpg

Er fremdeles noen små hologrammer

IMG_2031.jpg

Så da er det frem med holokilleren

IMG_2032.jpg

Kjører flex'en på hastighet 5 med litt press. å resultatet blir bra

IMG_2035.jpg

Så var det tid for en runde i motor rommet.

Opaque på matte flater

IMG_2038.jpg

Autobahn på aludeler

IMG_2039.jpg

Protection matt på plast/gummi

IMG_2041.jpg

Seal feed på pakninger

IMG_2042.jpg

All chrom fikk en runde med metal polish

IMG_2043.jpg

Å det samme på eksos stussene

IMG_2044.jpg

Så var det tid for voks, og det ble lagt 2 lag med SV crystal rock, med ca 12 timers mellomrom.

IMG_2045.jpg

IMG_2046.jpg

IMG_2047.jpg

Buffes av med SV microfluffy

IMG_2051.jpg

RainX på ruter, og Black wow på plast

IMG_2052.jpg

IMG_2055.jpg

Dekkene fikk en runde med Pneu

IMG_2054.jpg

Bombrikken hang litt løst, så den ble tatt ned, å påsatt ny sort dobbelsidig tape, og en sort tapestripe over serienr.

IMG_2049.jpg

Så ble den gitt noen strøk med sort lakk

IMG_2050.jpg

Da begynner vi endelig og nerme oss ferdig

IMG_2057.jpg

Så vi slapper av og nyter synet og smaken

IMG_2056.jpg

Så til ferdigbilder

IMG_2058.jpg

IMG_2059.jpg

IMG_2060.jpg

IMG_2061.jpg

IMG_2064.jpg

IMG_2065.jpg

IMG_2066.jpg

IMG_2067.jpg

IMG_2068.jpg

IMG_2069.jpg

IMG_2070.jpg

IMG_2071.jpg

IMG_2072.jpg

IMG_2073.jpg

IMG_2074.jpg

IMG_2075.jpg

IMG_2076.jpg

IMG_2077.jpg

IMG_2078.jpg

IMG_2079.jpg

IMG_2080.jpg

IMG_2081.jpg

IMG_2082.jpg

IMG_2083.jpg

IMG_2085.jpg

IMG_2086.jpg

IMG_2087.jpg

IMG_2088.jpg

IMG_2090.jpg

IMG_2092.jpg

IMG_2093.jpg

Tidsforbruk var omkring 30 timer.

Takk for oppmerksomheten.

**BILDER FRA DENNE SIDEN TILLATES IKKE BRUKT ANDRE STEDER UTEN FORFATTERS SAMTYKKE**

Endret av Tommy
84

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har jeg ventet på :D Gleder meg til resten... Greit med noen pitstop innimellom skrivingen! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hoy hoy, misunner deg denne jobben, SEXY bil :)

Fantastiskt bra resultat.

Endret av Norfoc76
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastisk arbeid, Tommy! :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har jeg ventet på :D Gleder meg til resten... Greit med noen pitstop innimellom skrivingen! :)

Nå er hele ute, måtte bare lagre underveis, ettersom pc'en var litt vrang. Så jeg tok ikkje kjangsen på å ta hele tråden i et jafs.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastisk som vanlig Tommy!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig jobb Tommy :) Tipper den ølen smakte godt :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er hele ute, måtte bare lagre underveis, ettersom pc'en var litt vrang. Så jeg tok ikkje kjangsen på å ta hele tråden i et jafs.

Cred gitt! :) Gikk på den smellen når jeg lagde den Cayenne-tråden, kjedelig å måtte begynne på nytt... :P

Flott bil, fikk du prøvd den? :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du leverer som vanlig.

Regner med du fikk sneket til deg en aldri så liten oppstart for å nyte den fantastiske brummingen? :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virkelig flott både utvendig og innvendig :thumbs:

+cred :)

Er varmepumpa ny?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt HELT rått! ... nå må da noen få stemplet deg som "DCN Approved Detailer" snart slik at du får din fortjente plass blant toppene.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastisk bil, og ikke minst jobb!

Db9, verdens vakreste bil :)

Cred gitt ;D

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig jobb Tommy :) Tipper den ølen smakte godt :)

Takker

Den smakte fortreffelig

Du leverer som vanlig.

Regner med du fikk sneket til deg en aldri så liten oppstart for å nyte den fantastiske brummingen? :)

Kan bekrefte at lyden er helt vanvittig, selv på lavt turtall.

Virkelig flott både utvendig og innvendig :thumbs:

+cred :)

Er varmepumpa ny?

Takker. Fikk installert den tidligere i høst.

Helt HELT rått! ... nå må da noen få stemplet deg som "DCN Approved Detailer" snart slik at du får din fortjente plass blant toppene.

Takker

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sukk,drømmebilen nr1. Denne hadde jeg betalt for og få jobbet med.

Dønn strøkent som vanlig Tommy.Verken mer eller mindre ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig bil, nydelig jobb!

Strøkent :thumbs:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastisk :D:thumbs:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ordene "Aston Martin" og "Tommy" i samme emne er lik orgasme! Satan du er flink Tommy, å for en lekker bil! :D

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Deilig bil, og deilig jobb. Tipper du har noen artige stunder uti garasjen din. Er det samme eieren av denne bilen, som Cayennen du tok? Syns gårdsplassen foran de ene huset lignet.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Deilig bil, og deilig jobb. Tipper du har noen artige stunder uti garasjen din. Er det samme eieren av denne bilen, som Cayennen du tok? Syns gårdsplassen foran de ene huset lignet.

Nei, det er ikke samme eier, men bildene er tatt i gårdsrommet til naboen, som har litt mere sol en mitt ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ikke annet å vente når bilen havnet hos deg. Kondolerer med andre biler som nå virker matte og nitriste i nærheten av denne :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive