Gå til innhold
virtual

SS: VW Passat TDI

Recommended Posts

virtual    83
virtual

A quick 1 step job, car would have needed at least two rounds of wool to achieve full correction!

Products:

Wash:

Nilfisk Advance HD-Wash (Alcalic degreaser)

Chemical Guys Citrus Wash + Gloss

Chenille Mitt

Swisswax Brush

Gritguard

Dehydrator Towel

Riccardo Clay

ONR as lubrication

Wheels:

Nilfisk Advance HD Wash (Alcalic degreaser)

Ez Detail Brush

Swissvax Brush

Chemical Guys New Look Trim Gel

Windows:

Duragloss #751 Rain Repel

Trim:

Chemical Guys New Look Trim Gel

Paint:

Makita 9227

3m Sungun

Menzerna SIP -> Meguiars Cutting pad

IPA Wipe

LSP:

Duragloss #111

Victoria Concours

Car at arrival:

08092008068.jpg

08092008069.jpg

08092008070.jpg

08092008072.jpg

After wash:

08092008073.jpg

08092008075.jpg

08092008076.jpg

08092008077.jpg

08092008078.jpg

Clay after one door!

08092008082.jpg

The paint had a real lack of gloss, very boring..

08092008083.jpg

Tried very hard to create some 50/50's, but it was really hard on this silver paint!

09092008090.jpg

Note the sharper reflection on the door to the right:

09092008093.jpg

Real lights polished:

09092008097.jpg

09092008099.jpg

Chemical Guys new look, love the stuff!

10092008103.jpg

10092008106.jpg

LSP time!

10092008100.jpg

10092008108.jpg

10092008109.jpg

10092008111.jpg

10092008113.jpg

10092008114.jpg

10092008116.jpg

10092008117.jpg

10092008118.jpg

10092008120.jpg

Thanks for looking :)

Endret av virtual

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
bjorke    377
bjorke

Veldig fin jobb som vanlig virtual! Hvordan jobbet du inn SIP for å få den LSP-klar på best måte? Og hvor lang tid brukte du? Igjen, strøken jobb :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 322
Bernhard

Super jobb som vanlig... Og skjønner godt hva du mener med å få til 50/50 bilder :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Nydelig jobb, og Victoria ser uber bra ut den...as always ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
virtual    83
virtual

Takker for kommentarer gutter! :)

Veldig fin jobb som vanlig virtual! Hvordan jobbet du inn SIP for å få den LSP-klar på best måte? Og hvor lang tid brukte du? Igjen, strøken jobb :)

Takk :)

Når jeg skal gjøre SIP lsp klar, tar jeg først 2 runder på 600 rpm, for å få produktet fordelt, deretter fyrer jeg rett opp til 1500 rpm, kjører helt til produktet "flasher", altså det blir gjennomsiktig på en måte. Det blir ca 7-8 runder, og de to siste er helt uten press.

Så kjører jeg 1-2 runder på 1200 rpm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
bjorke    377
bjorke
Takker for kommentarer gutter! :)

Takk :)

Når jeg skal gjøre SIP lsp klar, tar jeg først 2 runder på 600 rpm, for å få produktet fordelt, deretter fyrer jeg rett opp til 1500 rpm, kjører helt til produktet "flasher", altså det blir gjennomsiktig på en måte. Det blir ca 7-8 runder, og de to siste er helt uten press.

Så kjører jeg 1-2 runder på 1200 rpm.

Ser den :) Selv liker jeg å kjøre flere runder for å refine, vet ikke helt hvorfor..hehe. Men kjører du noen ganger maskinen opp på 1800? Virker som de fleste kjører den på max 1500 ..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
virtual    83
virtual

Tja, kommer an på hvor store panel jeg jobber på..

Hvis jeg tar f.eks halve panseret, så fyrer jeg lett opp til 1650 og 1800 rpm..

Men når jeg jobber på "vanlige" paneler, så ønsker jeg å korrigere så mye som mulig, spesielt på 1-step jobber. Så derfor jobber jeg på 1500, for å slippe så altfor mye varme, for da kan jeg ta meg god tid mens jeg polerer, å speide etter rds og slikt underveis :)

Og dette med refining, jeg har prøvd med og uten. Har også prøvd å gå rett av 1800rpm..

Panelet ser nøyaktig like bra, og hologramfritt ut :P

Tror det er mer nøye at man har jevn og fin hastighet, og kjører uten press.

Men jeg refiner når jeg bruker sip, for å være sikra så bra resultat som mulig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
bjorke    377
bjorke
Tja, kommer an på hvor store panel jeg jobber på..

Hvis jeg tar f.eks halve panseret, så fyrer jeg lett opp til 1650 og 1800 rpm..

Men når jeg jobber på "vanlige" paneler, så ønsker jeg å korrigere så mye som mulig, spesielt på 1-step jobber. Så derfor jobber jeg på 1500, for å slippe så altfor mye varme, for da kan jeg ta meg god tid mens jeg polerer, å speide etter rds og slikt underveis :)

Og dette med refining, jeg har prøvd med og uten. Har også prøvd å gå rett av 1800rpm..

Panelet ser nøyaktig like bra, og hologramfritt ut :P

Tror det er mer nøye at man har jevn og fin hastighet, og kjører uten press.

Men jeg refiner når jeg bruker sip, for å være sikra så bra resultat som mulig.

Takk for fint svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
kris1986    186
kris1986

Niiice ;) Ser at bile får wet look... Victoria er nam nam! :D

Så det var spørsmål om hastighet o.l, sånn gjør jeg det... ;

SIP, spre greit ut, rett opp på 1500 fire sakte pass uten mye press, refine ett par kjappe runder på rundt 1000 - funker fett B)

Endret av kris1986

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hulders    1
Hulders

Sto og jobbet med en Ford Ka til halv tolv i går kveld, så det spørs om kona hadde blitt så glad om jeg satte i gang med seriøs shine av BMWen nå, nei.. Får nøye meg med bildene av din shine-jobb foreløpig ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
virtual    83
virtual

Bilder bilder? :)

Uff, er så kjedelig når dem blir sure for at man detailer for mye..

Nøy deg heller med Passaten Bernhard detaila, den ble fin den!

Denne kan ikke sammenlignes med resultatet han fikk! Litt kjipt med 1-step jobber..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå


  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×