HelgeS

Swirls for hånd..

God kveld alle sammen!

Jeg er ny her på forumet, og lurer på om det er noen kloke hoder her som kan hjelpe meg å velge riktig produkt når jeg skal fjerne swirls for hånd?

Har brukt endel Meguiar's produkter og er Swissvaxært fornøyd med de, ser noen anbefaler scratchX men blir litt drøyt å bruke den på hele bilen? Har også sett noen anbefale Menzerna PO106FF men kan den brukes for hånd?

Takk på forhånd!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Menzerna 106ff kan godt brukes for hånd, men blir ikke i nærheten av hvordan det skal være, med bruk av maskin.

Men hvis du liker megs, så fungerer #105 veldig greit til dette, tok en liten test engang.

Fikk vekk alle swirls, men de litt dypere ble igjen.

Husk at slike produkter må jobbes inn en god stund på alle paneler, så tipper du kan få ganske vondt i hendene etter en hel bil :P

Edit:

Velkommen til forumet forresten! :)

Endret av virtual
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Start med å kjøpe deg en rimelig DA-maskin dersom du vil litt mer enn å fjerne bare de fleste lakkvirvlene. En grei maskin, gode pad'er, god tid og et greit produkt så kan du få det meste strøkent så lenge du ikke har mange riper av det litt dypere slaget.

Meg's #83 og DA funker helt gull.. hvordan det blir i forhold til 106ff vet kanskje Virtual?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har aldri prøvd #80 før, men har lest at #80 og 106ff skal gjøre omtrent samme jobben ja.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er en artikkel ang ScratchX

http://www.detailersclub.no/artikler/test/...guiars-scratchx

Funker bra den, men er som nevnt her litt jobb å ta for hånd over hele biølen, men det funker bra det også da, den nye typen ScratchX kan også benyttes sammen med en Dual Action maskinl, så gir du opp etter halve panseret kan du bare stoppe innom Biltema og skjøpe en da til 299,- noen Cyclo pads fra ScandicShine feks og snurre i vei..

og sef..Velkommen til DCN også da

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler MG80 med DA, har brukt den komboen litt selv :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for kjappe og gode svar! Genialt forum!

Men jeg savner en nettbutikk (bor litt utenfor allfarvei) som har alle Meguiar's's produkter på rekke og rad, noen som har tips?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Takker for kjappe og gode svar! Genialt forum!

Men jeg savner en nettbutikk (bor litt utenfor allfarvei) som har alle Meguiar's's produkter på rekke og rad, noen som har tips?

godkjemi.com har proff og forbruker :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er proff serien kun til maskin?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke kast pengen bort på å bestille fra Godkjemi.no. De er synsyk dyre. Bestill heller fra cleanyourcar.co.uk. Tror det er en god del kroner å spare på den handelen, med minst det haster så veldig.

Hilsen

Staljin

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når en plusser på mva og frakt på tyngere ting fra utlandet, drar prisene seg greit oppover, så litt feil å se på pisene på nettsiden deres, da får du et inntrykk at det er mye billigere en det faktisk er.

Noe billigere er det sikkert, men ofte litt pes om det skulle være noe feil etc, da er det lettere å kontakte feks Godkjemi el ScandicShine her i Norge å få ordnet det, fikk noen flasker som var ødelagt i frakt en gang fra USA, det ordnet seg det, men jeg måtte betale frakta på de enda en gang (ellers bare returnerer de prisen på varen ikke frakt), og frakta var jo 3-4 ganger hva produktet kostet, så noe pluss gikk jeg ikke i da.

ScratchX koster 169,- kr på Godkjemi, - 10% rabatt og om du handler for over 500 kr er det i tilegg fraktfritt levert. ikke "gæli" det ;)

På Gatebil hadde Meguiars Norge tilbud på mikrofiber kluten til 100,- det er det samme som Godkjemi tar vanlig, samtidig har de 3 pk til 219,- som er en bra pris også (husk -10% også)

Proff serien er mer kostbar ja, men kjøp de minste flaskene it str, poler bilen til modern eller fader, ta deg betalt og du er i pluss allerede ;):)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 flaske med f.eks MG80, den kan du ta maaange biler med, mange bruker 1 liter til 1 bil, da blir det dyrt (og ikke bedre..), så det er ikke så ille hvis du regner på det.. Kansje du bruker MG80 for en hundrings pr. bil? Også tar du nybegynerpris på 1000-1500? Da er det ikke så galt skal du se..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 flaske med f.eks MG80, den kan du ta maaange biler med, mange bruker 1 liter til 1 bil, da blir det dyrt (og ikke bedre..), så det er ikke så ille hvis du regner på det.. Kansje du bruker MG80 for en hundrings pr. bil? Også tar du nybegynerpris på 1000-1500? Da er det ikke så galt skal du se..

Tror nok ikke du bruker produkt for mer enn en femtilapp pr bil, det er ikke mange milliliter pr. "ert" du har på pad'en ;)

Forøvrig er det en del mer cut i Meguiar's #83 enn i #80 i tilfelle du har hard tyskerlakk og du trenger litt mer korrigering. Litt dyrere er den også, men ikke mye.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive