Christopherr

Vinterklargjøring 6uker gammel countryman sd oslo

Hei,

Håper på å få sendt over forslag/tilbud på hva som skal til for å få nybilen vinterklargjort. Bilen er grå metalic med sort tak og mørke felger.

Nybilklargjøringen holder ikke lenge og ønsker en god behandling i forkant av vinteren. Er jeg så heldig å kunne få lært noen tricks samtidig eks bilvask dcn style er jeg svært takknemmelig!

Kontakt meg gjerne på pm eller 92492427.

Mvh. Christopher R.

Endret av Christopherr
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen, Christopherr! :)

Jeg tror det er greit for responsen, å oppgi ca hvor på kloden man holder til ;)

Edit: Jeg tror også det er lurt av ØHN, og andre, å finlese tittel på tråden. Kan finnes mye relevant informasjon der :D

Endret av ØHN
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, holder til på bislett i oslo, har tilogmed oppvarmet garasje, men finnes det noen i området stor-oslo er det fantastisk!

Jeg er pettimeter på bilen, men etter å ha trålet forumet her, skjønner jeg at jeg ikke er alene om å være gærn:)

Da bilen har sort tak synes jeg allerede jeg ser antydninger til swirls, bilen har blitt håndvasket en gang

Forrige bilen min var en x1 som fikk ditec behandling, fortsetter ikke med dette.

Forstår jeg riktig hvis jeg antar at bilen trenger vask, lett lakkrens, deretter hardvoks eller sealer for at den er vinterready?

Etter å ha lest litt her, samt egen erfaring stoler jeg lite på bilvaskeriene rundt omkring i oslo, finnes det NOE som er ok vil jeg gjerne høre om dette:) er ikke engang ordentlig trykk på selvvasken på statoil kiellandsplass.

Uansett, bilen ser svært strøken ut, for de interesserte er det en countryman sll4 sd grå lakk, dekorstriper på panseret og sort tak, samt mørke antrasitt felger. Sort skinninteriør.

Vet ikkemhva dere synes er de mest spennende jobbene, men bilen trenger fortsatt vinterklargjøring så den blir lett å vaske ukentlig i vinter og jeg trenger også å lære meg litt mer dcn style:)

Endret av Christopherr
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må sjekke kalenderen min først, og hvis du har egnet sted så blir det enklere for alle parter ja. Kommer tilbake til deg så fort jeg har fått sjekket.

Sort tak på denne type bil er utsatt for kroniske småswirls, det skal veldig lite til før det blir "subbe-merker".

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må sjekke kalenderen min først, og hvis du har egnet sted så blir det enklere for alle parter ja. Kommer tilbake til deg så fort jeg har fått sjekket.

Sort tak på denne type bil er utsatt for kroniske småswirls, det skal veldig lite til før det blir "subbe-merker".

EssieK

Hvis du er er så heldig att EssieK tar seg tid til å gjøre bilen din i DCN stand, så er du i gode hender. :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for litt respons her allerede:)

Garasjen min er en fellesgarasje under leilighetene her jeg bor:)

Ikke optimalt sted mao, vanskelig å få til midt i byen.

Trenger også litt tips for hva jeg bør handle inn for å vaske riktig fremover, men dette lærer jeg vel jeg er så heldig å få leid inn lott hjelp herifra:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har tilgang til strøm og lokal vaktmester ikke er av Mussolini-typen så går det bra - jeg fikk en streng pekefinger av vaktmesteren her hjemme mens jeg tok forrige jobben, så jeg kan nok ikke bruke felles-garasjen særlig mer framover. Det ironiske er at hele styret her booket meg inn på sine biler mens jeg holdt på, så jeg får se om jeg får dispensasjon fra tullete garasje-regler...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Deler garasje til leilighetene våre med noe næringsvirksomhet, felles stor garasje med innkjøring til privat del.

Det er faktisk parkometer i fellesdelen, her er det tilgang på strøm og har stått å støvsugd bil her ofte.

Vaktmesteren skal jeg nok greie å snakke hyggelig med, men får fore parkometeret siden det ikke er tilgang på strøm i den private delen. Man står likevel relativt alene i denne delen av garasjen.

Spørsmålet er hvor lang tid vi trenger etter vask, det er ikke tilgang på vann i garasjen..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg har tid så blir "opplegget" slik:

- ekstern vasking med full avfetting etc

- sakte kjøring til lokalet, ONR-vask der (såkalt rinseless wash, har da med to bøtter ferdigpreppet for dette)

- clay (hvis nødvendig)

- tørk

- inspeksjon og maskering

- kombotest, mest sannsynlig DA-kjøring med produkt ála Meguiars #205 / Scholl S30+ eller tilsvarende

- wipedown og glaze

- sealer eller voks som Last Step Product (valgfritt mellom ymse ting, fra sealer (meguiars #21) til voks som Swissvax Concorso US

- glassrens og forsegling

- dekksider og utvendig plastikk, innsteg etc (håndjobbing)

1 - 1.5 timer på ekstern-vask. 4-8 timer på resten. Dette er sånn cirka mtp tidsbruk. Mulig jeg har noe ledig helgen om 14 dager

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette høres suverent ut.

Betaler selvsagt for arbeidet, jobber med vinterting, så er i sesong nå og mye reising, jeg forstår at du sikkert har hektiske dager også, men har du muligheten til å sette av tid og vi kan finne matchende kalendere og jeg evig takknemmelig:)

Får handle inn ABC utstyret for riktig vask av bil selv for å beholde resultatet lengst mulig:)

Send meg gjerne en tekstmelding eller slå på tråden hvis du ser du har tid:)

Christopher

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pga sykdom så har jeg ikke mulighet til å ta bilen din dessverre. Send evt pm til AndreasLie her inne (Sinsen Detailing Crew) og hør om de har anledning

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei tusen takk for svar, vært på farten en periode så så meldingen litt sent, jobber i vinterbransjen så selv uten snø skjer det litt nå:)

Kontakter andreas og sjekker!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøver på nytt, noen som har mulighet i ikke så fjern fremtid?

Trenger kun utvendig behandling, skinnseter skal jeg alltids greie å sette inn selv:)

Gjerne i oslo/omegn:)

Betaler såklart det det koster, men dette har jeg ingen formeningen om så kom gjerne med en pekepinn.

Skal prøve å ta noe bilder idag!

92492427

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for supershine ørjan!

Bilen så fantastisk ut:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så riktig bra ut det :) Kul bil!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for supershine ørjan!

Bilen så fantastisk ut:)

Bare hyggelig det Christopher. Knall tøff bil dette her :D

Kommer SS med bilder etc så fort julekaoset gir seg...... :S

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive