Barcelona

Rengjøring av Mc-motor

Hei sann. Jeg tenker å rengjøre motoren på en Bmw F800R (sort), og med litt tid til hjelp så skal jeg nok få tatt alle krinker og kroker.....

Men ettrpå ønsker jeg å ha på et eller annet stoff som gjør at skitt og lort enkelt kan spyles av. Er uerfaren med mc-motorer, men hvilke stoffer tåler varmen som motoren gir uten å smelte/fordampe/brenne seg fast.

En voks er vel uaktuell her...?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville sjekket ut Collinite.com :) Deres vokser er laget for å tåle det meste :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipset mitt er og få deg en bedre framskjerm med skvettlapp :thumbup: Lite som tåler så mye temperatur, nærmeste er vell Swisswax autobahn(Det sies at den tåler opp imot 400oC?). Personlig har jeg ikke tatt sjansen på og ha på noe sånt, kjedelig hvis noe brenner seg fast, og blir seende ut som du har dritt på motoren konstant...

Endret av kobsar
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å vaske oftere :thumbup::P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sylindre etc ville jeg ikke behandlet med voks eller noe, men resten av motor/gir kan man fint vokse, da det ikke blir like varmt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som nevnt over ville jeg ha vært forsiktig med å bruke voks på motordeler som blir varme, det kan fort bli mye værre enn utgangspunktet.

Jeg har plastikksykkel (les kåpe), men tar en årlig vask av motor uansett med avfetting og såpe. Girhus får som regel felgvoks, å det har funka fint så langt.

Lykke til

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

F800R er jo spenstige saker, sikler litt på F800S selv. :wub:

Den twinmotorn er jo væskekjølt og kjølevæska har sjeldent høyere temperatur enn tja, 90-100°C? I mitt hode kan da ikke den ytre delen av sylinderen være noe varmere enn det..

Eksosutløpet og området tett på de to ville jeg kanskje vært litt forsiktig med.

Prøv på et lite synlig område og kjør en tur, regner ikke med det vil gi noen problemer.

BTW er ikke motoren sort på denne?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

F800R er jo spenstige saker, sikler litt på F800S selv. :wub:

Den twinmotorn er jo væskekjølt og kjølevæska har sjeldent høyere temperatur enn tja, 90-100°C? I mitt hode kan da ikke den ytre delen av sylinderen være noe varmere enn det..

Eksosutløpet og området tett på de to ville jeg kanskje vært litt forsiktig med.

Prøv på et lite synlig område og kjør en tur, regner ikke med det vil gi noen problemer.

BTW er ikke motoren sort på denne?

Motoren er sort ja..... Det er en hvit sykkel i utgangspunktet, men jeg skal foliere tankdekslene røde (plastikdeler, tanken sitter under sadelen), og den sorte stripa som går fra sadel og til tenningsnøkkel skal jeg foliere hvit. Det samme med dekselet til passasjersetet. Blir rødt med hvit stripe det også. Det her kommer til å bli knakende fint.... :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det vask, vask og atter vask som gjelder. Jeg vasker sikkert biken min 100 ganger i løpe av en sommer.

Synlig motor bør ikke vokses, det vil brenne seg fast, bli stygt og enda mer dritt vil feste seg. Vask etter hver eneste tur i regnvær og etter behov ved finværskjøring.

EDIT: Jeg polerer eksosen på min sykkel med turtel sin hardwax. Den ser ut til og tåle varmen eksosen generere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive