Krisse

Polering av Aixam mopedbil

Hei, skal gjøre vinterpreppen på en 2002 rød Aixam mopedbil til helgen og har noen spørsmål. Hele eksteriøret er av plast. Jeg har DA, Sonax orange og hvit pad, Meguiars Scratch-x, Meguiars UC og en flaske Scholl S17+ 1kg som jeg kjøpte på OMS ;) Hva tror dere fungerer best? Jeg vet at det er et varmeproblem, pga at plasten ikke transporterer varme = varmt på en liten flate, men har noen noen enkle tips eller innspill ? Aldri korrigert en mopedbil før så er litt blank :thumbs:LSP blir enten Collinite 476, 845 eller 915, har ikke bestemt meg helt for hvilken jeg bruker enda.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det lakk på plasten eller bare farget plast? Å polere rett på plast kan ofte bli et problem med vanlige produkter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble litt usikker nå... Spør eier senere på dagen jeg :) hva er forskjellen på lakkert plast og farget plast? Mtp polering)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakkert plast: Et lag med lakk utenpå plasten

Farget plast: Fargen ble blandet i plasten før den ble formet til karosserideler

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plast kan fort bli skjoldete og stygt. Vanskelig å få til uten hologrammer og mikroriper. Kommer nok litt an på typen plast også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, dritbra, du får ta en S&S da :)) Vil nok tro at det er lakka plast egentlig. Hvilken DA tenker du og bruke?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis plasten ikke er lakkert vil antakeligvis et lag Polytrol gjøre susen ^_^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plasten er lakkert :) Relativt liten bil, og den er full av swirls og rds. S&S skal bli :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir morsomt å se! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive