Gå til innhold

Hvilke bilbatteri merke er best?


EivindE91

Recommended Posts

Alt annet en biltema :P Exide er jo veldig gode på batteri :) Har disse rundtom på båten eg jobber på til bla. backup for styring av hovedmaskinene ombord :)

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke Biltema leverer AGM batteri :P

Det er Exide som leverer batteri til BMW, men forhandleren som skal dekke batteriet har avtale med Meca som leverer Bosch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke Biltema leverer AGM batteri :P

Jo, Biltema leverer AGM-batteri ;)

Det er Exide som leverer batteri til BMW, men forhandleren som skal dekke batteriet har avtale med Meca som leverer Bosch.

Det er nok litt vanskelig å spå om det er Exide eller Bosch som er "best". Sannsynligvis er det veldig gode batterier begge to. Kanskje er det marginale forskjeller i forhold til hvilke egenskaper de prioriterer. Jeg kan ikke tenke meg at du kan bli misfornøyd med verken Exide eller Bosch.

Endret av Espen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig R. Vormestrand

Er det til bruk av bilstereo eller vanlig:)?

Til bilstereo anbefaler eg Odysse.

Til vanlig bruk anbefale eg Sønnak Exide Maxxima

Håper det hjalp;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

De fleste bilbatteriene av annerkjent merke har vel generelt god kvalitet.

Biltema har vel også kommet godt ut i tester minnes jeg å huske..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også litt variasjoner fra bil til bil.

På min Mx5 så er helt klart Westco sitt batteri best.

(Batteriet er i bagasjerommet, og har ikke utlufting bl.a).

Biltema sine har vel faktisk vunnet en del tester.

Kjørt på mye av de før, og aldri hatt issues med start i kulda (-20->-25c)

-n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på Bilextra å bestillt "original" batteri. Sønnak Exide AGM Ek 800.

Meca skulle ha 600kr mer for sitt Bosch AGM enn hva BMW skulle ha for sitt original batteri.

Ut fra Exide sine hjemmesider er det de som leverer batteri til BMW, så her ble det en besparelse på 800kr for Exide kontra Exide Bmw :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema har gode batterier dem, de som sier noe annet har ikke gjort hjemmeleksa si.

Koster ca 800kr, litt mtp merket og det er fire år garanti på batteriet mot kvittering hvis det skal skje noe i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema har gode batterier dem, de som sier noe annet har ikke gjort hjemmeleksa si.

Koster ca 800kr, litt mtp merket og det er fire år garanti på batteriet mot kvittering hvis det skal skje noe i ettertid.

Bilen batteriet er bestillt til er en BMW 118D registrert i 2009. De er levert med start/stopp funksjon samt brake energy regeneration, dermed må det ha et AGM ( absorbent glass matt) batteri som kan serve disse funksjonene.

Pris differansen mellom det Exide batteriet som jeg bestillte og Biltema kom på 200kr. Dette på grunn AGM teknologien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Løfter å låner denne tråden litt jeg :)

Tenkte jeg skulle skaffe meg et nytt batteri, mistenker at det jeg har er litt dafft.

Har notert meg at Biltema sine AGM batterier ser ut til å være gode. Noen som har noen konkrete erfaringer med de?

Og, jeg mener å huske at batteriet mitt er på 70Ah, men er det noe i veien/noe vits, gitt at det er plass, og kjøpe det på 80Ah. Litt mere ompfh?

Bilstereo er ikke inne i bildet her, men mye småkjøring er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Erfaringene jeg har hørt er at Biltemabatteriene sliter med å levere nok strøm til starteren når det blir kaldt i været, men det kan like gjerne være overdrivelser fra eiernes del, gamle batterier, etc.

Jeg tror det er et Sønnak-batteri jeg har i bilen min. Kjøpt hos Autodeler AS i Bergen i fjor, funket som en kule gjennom hele vinteren og hadde aldri noen problemer med start i kaldt vær. Kostet 929 kroner og gjør jobben.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se ut som du er inne på noe der. Denne er fra i år, denne vet jeg ikke hvor gammel er, men underbygger vel ca det samme. Dog ikke AGM batterier. På den annen side er det ikke så altfor ofte det er så hilmla bælkaldt her i Osloområdet...

Forsåvidt ikke noe krav at det skal være Biltema sitt, bare fått intrykk av at AGM batterier er fremtiden og at Biltema sitt ga litt bang for bucks...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Løfter denne tråden jeg også. Må ha nytt batteri til -04 Touran 2.0 TDI. Ser at Bilextra har kampanje FRA 699,- på Sønnak batterier, men forslaget på min bil koster over 2000,-. sjekket på Torshov og der koster det i overkant av 1000,-, men de kjører bare Varta. Flere erfaringer med dette merket? Gode batterier? Andre forslag til gode batterier til en rimelig penge?

Må også kjøpe nye glødeplugger og ser at bildeler.no tilbyr dette for 896,- (+frakt). Finnes det noen billigere/bedre? Noen erfaringer fra å kjøpe på ebay.de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Ingenting i veien med Varta-batterier heller :)

Mine erfaringer med ebay.de er at selgerne tar ågerpriser for å sende til Norge siden vi er utenfor EU, og mange sender i utgangspunktet bare til Tyskland og Østerrike. Hvis man sender dem en mail og spør pent om de vil sende til Norge, så gjør de fleste det.

Ut over det går pakkene med DHL, med de følger det får når den kommer til Norge, men alt i alt har jeg ingen problemer med å handle med tyskerne.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...