Eventuelt

Sindre & Even (tuelt) sin vintershine!

Hei alle DCN´er

Da var helgen over og bilene parkert rene og pene utenfor.

Og da kommer tiden for å lage en liten Show n´ Shine ;)

Våre Bmw 1serier trengte sårt en runde før vintern.

Vi startet ut fredag kveld etter stengetid på den lokale byggevaresjappa.

Da vi hadde store planer om å komme oss på Oslo Motorshow og handle, lot vi utvendig vask vente.

Denne kvelden viet vi til interiør :thumbup:

Setene (til undertegnede) fikk en grundig vask med CG Greenclean og SW Leather Cleaner.

Deretter en god runde med SW Leather Milk påført med hendene.

Til slutt pyntet jeg pent på ratt, girskinn og brekkskinnet med Elephant Leather Preserver. (en fiffi liten sak som fulgte med i SW Leather Care Kit. :thumbs:

post-3666-0-86127200-1319991086_thumb.jp

Setene til Sindre (som da er helskinn) satte han inn med CG Skinnrens og bearbeidet godt med en børste fra SW. Etter dette ble tørket av med en MF, satte han inn hele interiøret med CG Skinnkrem, påført med hendene.. Dette fikk sitte i noen min før han tørket pent av med MF. Vakkert resultat.

Vi prøvde oss frem med litt SW, derfor står disse produktene i setet. :ph34r:

post-3666-0-30511400-1319991441_thumb.jp

Ellers tok vi ut mattene og støvsugde disse godt. En sikkelig runde med GreenClean her også.

Veldig bra produkt dette, man får ut ting man ikke viste fantes i mattene.

Dashbordene og resten av interiøret Vasket vi pent over med Espuma Dasheen og MF.

Lørdagen kom endelig, vi sto opp tidlig og rettet nesa mot lillestrøm.

Messa var veldig bra, sånn hvis du ikke tenker på pengeforbruket. :unsure:

Tror Parts and Retards gnir seg i hendene ennå, SwissWax standen tjente nok noen kroner på oss de også.

Så mye å se, så mye å kjøpe men så lite penger på konto :blink:

Da klokka var 13.00 måtte vi bære posene ned i bilen og komme oss til hæ*****e vekk derfra.

Brukte mer enn jeg tør å fortelle min bedre halvdel, og jeg tror jeg kan si det samme for Sindre.

Da portene gikk ned på lørdag formiddag rigga vi opp Sindres Nilfisk Alto med skumpistol.

(Som vi ikke trengte å kjøpe nå som vintern kommer :wacko: ) Og fylte opp med Bilthammer Autofoam.

(Som også sto på neste års budsjett :excl: )

Begge bilene fikk en runde med Surfex HD og Prickbort.

Skylling.

Iron X.

Skylling.

Autofoam.

Skylling.

En grundig vask med CG Sitrus Wash n´ Gloss + Bernhards Mit før vi skylla av og kjørte inn i varmen.

Etter tørk kom det en litt ydmyk telefon fra min bedre halvdel som hadde vasket bilen sin.. (Som jeg hadde brukt hele forrige helg på å klargjøre for vintern)

"Duuuuu.. Den vaskegreia på bensinstasjonen.. det gjør ikke noe om jeg bruker det skummet der...? "

"Har du dynka bilen din i det j**** acetonskummet til shell etter jeg nettopp har vokset den!?!?!?!"

"eeehm.. njaaa.."

For å gjøre en kort historie kortere, hu måtte komme å vokse den selv en gang til! :mad:

Tilbake til oss..

Begge bilene hadde en del vaskeriper ++ så vi fant fram "BuffDaddyne" og satte på Scholl Orange padsa. En dæsj Scholl S17+ så var kvelden i gang.

Tørk ble utført med mf Madness Crazy Pile.

Etter noen timer kom vi på at ingen av oss hadde med noe kamera, det er grunnen til at vi ikke har noen underveis bilder.. :huh:

Når alt som var å se i lakken var borte fant vi fram handleposen fra messa.

SW Shield!

Endelig er den min.. My precious :lol:

Vi brukte begge Aplikator fra CG. Lot Shielden sitte i ca 7 minutter før vi tørket av med den beste kluten jeg har brukt. Mf Madness Summit 800!! (takk Blankbil.no)

Resultatet ble smekkert.. Nydelig voks.. Anbefales :thumbup:

post-3666-0-63462300-1319993288_thumb.jp

Vinduene sto nå for tur.

Vi hadde allerede vasket de utvendig men når vi først holdt på tok vi alt en gang til.

Her brukte vi Sika Glass Cleaning Foam. Dette er også et veldig godt produkt sammen med en mf glassklut. :thumbs:

Utvendig etter dette, satte vi inn alle rutene utvendig med Meguiars NXT 2.0, lot det sitte i noen minutter og tørket av med mf.

Dette er noe vi har funnet ut at er supert.. Vannet blåser av nesten fortere enn vindusviskerne klarer å få tak i det. ;)

post-3666-0-58652300-1319993718_thumb.jp

Felger, dekk og hjulbuer!

Selv om vi begge bare går å tenker på at sommern "kommer snart :blink: " har vi nå på vinterhjul.

Meeeen, de får samme kjærlighet som sommerhjulene..

Felgene vasket vi tidligere med IronX og en god børste.

Etter dette ble de satt inn med 2 lag SW Autobahn på ut og innside! Denne voksen lukter like godt som shield så vi holdt på å smake på den.. Muuulig dette hadde blitt en skuffelse.. ^_^

Nå som hjulene var av, satte vi inn hjulbuene godt med CG BareBones (som også lukter noe jeg kunne smakt på)

Undertegnede smatt på hjulene igjen og blanket over de med SW Pneu og en liten kost.

post-3666-0-39250700-1319994129_thumb.jp

Sindre som er en "Poorboy" brukte deres Natural Look plast og gummifornyer

post-3666-0-19582100-1319994193_thumb.jp

Som dere kanskje ser på bildet måtte han også prøve Tyromania fra Dodojuice..

Sindre som er hakket mer friluftsmann enn meg, har cab. Dette stoffet måtte vaskes og impregneres.

Etter tidligere vask med Autofoam var det ganske rent, men det fikk en liten vask med Greenclean.

Dette ble satt til tørk til søndagen..

Søndag kom fortere enn vi trodde, klokka var nå 22.30, på tide å fange noen z´er..

Morgenstund har gull i munn! :rofl1:

Sindre kastet seg over taket med en godt brukt flaske og pad. CG Fabricguard og en hjemmeklippa svamp!

Etter denne behandlingen ble taket så sort at vi måtte lukke porten så sola selv ikke ble sugd ned i det.. Den stakkars blitsen min klarte ikke fange opp resultatet, men produktene synes ;)

post-3666-0-23409900-1319994752_thumb.jp

Selv satte jeg inn hele tralla enda en gang med SW Shield.. Lukten, følelsen, konsistensen og hele opplevelsen var like god som i nattens drømmer :wub:

Nå var bilene en fornærmelse for alle naboene, men vi var ikke helt ferdig ennå :P

Da vi begge har bmw 118 med sportspakke har vi begge samme eksostupp..

Denne i matt alu look.

Disse polerte vi med Autosol og en liten svamtbit fra sindres klippeprosjekt :rolleyes: Tørket dette av med mf og satte inn med et lag Autobahn.. Vakkert!

Rutene fikk enda et lag med NXT2.0 så regnet svinger nå unna langt over bilen ;)

Alt av gummilister rundt vinduer, dører, panser osv ble pent kledd i et tynt lag Sika Silicone Spray.

Sprutet dette på en av Sindres fantastiske svamper så ble det ikke noe klin ^_^

Resultatet?

post-3666-0-17517900-1319995385_thumb.jp

post-3666-0-31886200-1319995445_thumb.jp

Det var nå vi innså at helgen var omme.. -_-

Jeg vil ikke hjem, jeg vil kose mer med bilen min.. Det regner ute og jeg tør ikke dra hjem til hu som måtte vokse bilen sin selv i går :shocking2:

Meeeen.. hjem bar det, laget kø i 60sonen ^_^ Og nå sitter jeg på sofaen og skriver for å unngå dårlig stemning :P

Har du giddi å lese til hit, takk skal du ha..

Vi har hatt en super helg ;)

8

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobbet på to nydelige 1'ere! Godt å se noen tar godt vare på bilene sine :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, skulle gitt mye for å se reaksjonen til fruen din når du tvang hu til å vokse den igjen - sjæl! Tipper hu lar deg stå for skummingen heretter.

Cred for blanke biler og artig lesning! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb gutter, men det var ikke nødvendig med leather care på den 1-eren med "delskinn" ettersom dette faktisk er kunstlær (skai) Har hatt lik bil selv, å det gikk faktisk en stund før jeg fant dette ut. Det er en meget god skinn etterlingning, men hvis du kommer til å får sett på baksiden, så ser du stoffet på skai'en.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egentlig ganske glad jeg klarte å hindre meg selv i å smake på Shield.

Jeg tåler jo ikke Sana-Sol en gang......

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egentlig ganske glad jeg klarte å hindre meg selv i å smake på Shield.

Jeg tåler jo ikke Sana-Sol en gang......

Jeg smakte på Crystal rock, å den lukter laaangt mye bedre en den smaker.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Andre som digger lukten av voks er mygg og fluer...

Trodde egentlig sesongen var forbi for disse nå, men så fort Shield og Autobahn ble satt i jobb hadde jeg tydeligvis invitert hele slekta!! Antakelig er de nok ikke så kresne på hva det smaker da,....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet er det er fake skinn i den, men lukta av den sitter godt igjen og gir er fatastisk odør i bilen ;)

Så la jeg igjen en liten dusj med leatherscent under mattene.. fantastisk..

Fluene liker voksen jah.. :blink: Fant et par inni bilen nå nettopp! "Det er itte noe sjompinplass her!"

Haha, skulle gitt mye for å se reaksjonen til fruen din når du tvang hu til å vokse den igjen - sjæl! Tipper hu lar deg stå for skummingen heretter.

Cred for blanke biler og artig lesning! :)

En ting er sikkert, skal bilen vaskes igjen blir det av meg ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hele poenget med SV leather milk, er at den skal trekke inn, og holde skinnet mykt. Å den trekker ikke inn i skai. Lukta får du jo uansett , når du behandler ratt/girkule.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, morsom lesning!

Veldig fine 1ere som virkelige ble blanke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

et tips er å ikke sette gummilistene til bmw,e inn med no silicon produkter..det kommer til å knirke no helt jæv....viss mann er var for lyder da..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive