Bjørn

holdbarhet på polish

jeg har akkurat sett at det er oppgitt holdbarhet på polish , har sett det på 3M og Scholl , blir polish dårligere av å stå forlenge altså :shocking2:

Endret av bjørn
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal stå ganske lenge før den blir for gammel...men kan også ta skade av frost.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skal stå ganske lenge før den blir for gammel..

Scholl feks opererer med 2 år.

Jeg fant en flaske Menzerna powergloss i sommer som jeg kjøpte i 09, og den var tørket ut såpass at den hadde blitt mer som brøddeig i konsistensen.

Alle mine flasker oppbevares i romtemp hele året.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

formulerte litt dårlig her , jeg kjøpte nettopp 3M gul/grønn og der står det : use by 09-2012 ,

blir også lagret inne i huset om vinteren

Scholl feks opererer med 2 år.

Jeg fant en flaske Menzerna powergloss i sommer som jeg kjøpte i 09, og den var tørket ut såpass at den hadde blitt mer som brøddeig i konsistensen.

ah , oky , der kom en god forklaring , tnx

Endret av bjørn
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En tidligere forhandler av 3M som også er aktiv her inne forklarte en gang at grunnen til holdbarheten, var at slipemidlene i polishen synker til bunnen, så om du rister den ofte og eller lagrer de opp ned i perioder burde det gå greit.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En tidligere forhandler av 3M som også er aktiv her inne forklarte en gang at grunnen til holdbarheten, var at slipemidlene i polishen synker til bunnen, så om du rister den ofte og eller lagrer de opp ned i perioder burde det gå greit.

jeg vet om at slipemidlene synker men ble litt forundret når jeg såg holdbarhets dato , det går ikke så mye polish her så om det er ubrukelig etter utgått dato så må vel det meste kastes etterhvert og det er jo kjipt . men skal riste de med jevne mellorom

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har noen flasker med MG#85/83/80 som er fra 2006/2007 og de funker fint fortsatt, med jevnlig risting og ikke så altfor varmt lagret burde de duge etter oppgitt hodbarhetsdato.

Men den datoen....var det "best før" eller "siste forbruksdag"? :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehehe , jeg får satse på at det ikke er siste forbruksdag ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å slippe å opprette en ny tråd, hva tror folket om at produkter blir oppbevart i varierende temperatur mellom 5 ~ 20c for å ta i litt grovt?

Vil det på noe vis være skadelig for voks, polish, såper, clay etc. (kondens er ikke noe problem, stiger ikke så fort varmen).

Har alle sakene i en kasse/kiste på soverommet, grunnet klåfingra søsken og en (ape)katt som er over snittet nysgjerrig så kan ikke døra stå oppe på dagtid så varmen kommer inn og har kun en viftekonvektor til å booste opp temperaturen når jeg oppholder meg der. :unsure:

Endret av _€mil_
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tommelfingerregelen er vel at så lenge produktene ikke opplever temperaturer under 4-5 grader bør det gå greit til lagring.

Jeg har kjørt frostvakten i boden på full gnu for noen dager siden, og da jeg var inne der i dag for å fiske ut litt felgrens var det trivelige 18 grader der :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, er vel ikke "frostvakt" når det holder 18 grader? :D

Boden min har vært snaut 10 grader i høst så jeg håper jeg slipper å investere i dette :)

Følger nøye med..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, er vel ikke "frostvakt" når det holder 18 grader? :D

Boden min har vært snaut 10 grader i høst så jeg håper jeg slipper å investere i dette :)

Følger nøye med..

Fryser hvertfall ikke med 18 røde ;)

Hjalp sikkert ikke at temperaturen steg fra 2 grader til 12 grader bokstavelig talt over natten...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive