ØrjanA

SS: 06 BMW 120D M-tech LeMans blå.

38 innlegg i emnet

Fikk en forespørsel her på DCN for et par uker siden angående full innvendig og utvendig på en 2006 model BMW 120D M-tech. Bilen hadde endel dyperer riper samt de vanlige vaskeripene. Bilen hadde nylig vært til vask, polering og innvendig vask med heller labert resultat. Tok en titt på bilen og ble ening med eier hva som skulle gjøres. Tid ble avtalt for når jobben skulle utføres.

Denne gangen husket jeg og ta noen biler også FØR jeg satte igang på bilen ;) Selvfølgelig bekmørkt ute, men ble da noe ut av bidlene:

DSC_0396.jpg

DSC_0394.jpg

DSC_0395.jpg

DSC_0400.jpg

DSC_0399.jpg

Bilen var nylig polert og det bar den preg av...... Litt polishrester over alt og flere steder var det ikke tørket av.....:

DSC_0397.jpg

DSC_0401.jpg

DSC_0403.jpg

DSC_0405.jpg

Så var det tid for vask. Samme prosedyre her som på Golfenjeg nylig tok.

Begynte først med å ha Sonax felgrens på alle hjulene. Mens dette fikk ligge på og virke ble hele bilen dynket med Prickbort. Begge deler fikk ligge på i ca 8-10 minutter før det ble spylt av med HT. La så en runde med Scholl Rapid 9000 over hele bilen som fikk ligge på i ca 5-6 minutter før også denne ble spylt av med HT. La så et tykt tykt lag med skum av CG Glossworkz og CG Citrus Wash som fikk ligge i 5 minutter før det ble spylt av med HT. Så var det en runde med Iron-X. Selv om bilen nylig var polert ble det lilla striper her også. Lot Iron-X ligge på i 6-7 minutter før det ble spylt av med HT. Bilen ble så vasket med washmit og såpevann på CG Glossworkz, spylte med HT til slutt.

Inn med bilen og tørket den. Da kom sannheten frem:

DSC_0545.jpg

DSC_0546.jpg

DSC_0553.jpg

DSC_0555.jpg

DSC_0556.jpg

DSC_0557.jpg

Her er det steinhard lakk så gikk rett på Scholl S03Gold på gul Über pad og Flex roterende. Først ut var bakluka. Her skulle også 120d emblemet fjernes. Har 3 ting jeg bruker da: Varmepistol, en TYNN nebbtang og 3M Citrusrens.

Før:

DSC_0550.jpg

Så er selve emblemene fjernet:

DSC_0551.jpg

Så er limrestene fjernet:

DSC_0552.jpg

Så var det polering av bakluka som stod for tur.

DSC_0565.jpg

DSC_0566.jpg

DSC_0567.jpg

Var noen stygge merker på høyre siden av frontfangeren. Kjørte S03Gold på gul Über pad her også, men forsiktig.

Før:

DSC_0568.jpg

Etter:

DSC_0570.jpg

Etter runden med S03 Gold ble hele bilen kjørt med Scholl S30+ på blå Über pad på den nye Bigfoot maskinen.

DSC_0571.jpg

DSC_0603.jpg

DSC_0608.jpg

Hele bilen ble også tatt innvendig. Setene ble renset med Scholl SPAM og satt inn med Swissvax Leather milk. All plast ble vasket med Scholl SPAM og behandlet med Scholl Purple 9000. Vinduer ble tatt med Scholl Ice 9000. Teppene ble renset med Scholl SPAM og Foma Mimo. Har kun bilder etter behandling :(

DSC_0581.jpg

DSC_0582.jpg

DSC_0584.jpg

DSC_0585.jpg

DSC_0586.jpg

Bilen ble så på nytt vasket/avfettett før den ble kjørt inn og tørket. Deretter var det en runde med CG Vertua Bond etterfulgt av CG JetSeal og toppet med 2 lag Swissvax Endurance lagt med MANGE timers mellomrom. Rutene ble behandlet med Rain-X. Hjul ble behandlet med Swissvax CF, SV Autobahn og SV Pneu. Bilen så da ut som dette:

DSC_0595.jpg

DSC_0596.jpg

DSC_0597.jpg

DSC_0587.jpg

DSC_0589.jpg

DSC_0592.jpg

DSC_0594.jpg

DSC_0588.jpg

Det var det for denne gang :)

32

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke fatte at den bilen nylig var polert før den kom til deg... Skjønner ikke at folk kan leve med å levere noe som ikke er ferdig :( Bra du fikk rettet det opp :) God s&s, gode bilder og flott resultat :) Realt stykke arbeid :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper både du og eier ble fornøyd, for den ble vanvittig mye bedre! Ble overrasket over hvor mye av den svære skrapen på høyre siden av frontfangeren du klarte å forbedre. Cred gitt!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig i at de polishrestene var triste greier - sånn går det når man leverer bilen til folk som ikke vet hva de driver med! :( Men du derimot, du vet NØYAKTIG hva du driver med og det viser du igjen på denne. Kan tenke meg det var slitsomt med hard lakk. Velfortjent cred gitt! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cred igjen til deg :) Var like greit å sette i gang med en grov kombo der ja! Skal være lite riper på en sånn lakk for å gå i gang med noe mildere igrunn.Synes jeg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ble litt av en forvandling som de råe 50:50 bildene viser :)

Cred selvsagt ;-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sukk....at folk ikke skjønner at de ikke får en polert og vokset bil til 200 kr er over min fatteevne...godt at det finnes EKTE detailere som kan rette opp andres ulykke ;)

Cred er gitt!

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper ikke eier av bilen har betalt for å få bilen "polert" tidligere, dette ser mere ut som selvgjort er velgjort jobb.

BMW`en ser derimot meget bra ut etter skikkelig pleie, her har du gjort en bra og grundig jobb.

Cred for denne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her ble det forskjell, gitt. Kan heller ikke skjønne at denne bilen var polert rett før du tok over. Var jo MYE riper der. Skjønner ikke at noen kan levere fra seg en bil slik som på før-bildene dine.

Men resultatet ditt ble lekkert, rett og slett. Cred gitt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sinnsyke 50/50-bilder på bakluka! Den så jo rett og slett ikke ut før du fikk rettet opp i galskapen!

Cred er en selvfølge.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Igjen en flott jobb. Cred

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint. Men husk at polish på speilkåpene beskytter bedre enn å fjerne den. ;)

Utrolig hvor mange som kontakter deg igjennom forumet. Betyr bare at du må ha gjort noe rett.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig buffing der ja, men ble jo skikkelig bra når du hadde gått over! Cred :thumbup:

Gikk du ikke over på bmw-logoen bak ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra jobb!! Cred!

Har en svakhet for den fargen der må jeg si. Men en utrolig lite påpasset bil må jeg si!

Jeg er ikke så kjent med produktene du bruker, men hvor høy cutting bruker du får å få vekk skrapene?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig hva folk får til :) Bra jobbet Ørjan :) Cred ++

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke fatte at den bilen nylig var polert før den kom til deg... Skjønner ikke at folk kan leve med å levere noe som ikke er ferdig :( Bra du fikk rettet det opp :) God s&s, gode bilder og flott resultat :) Realt stykke arbeid :)

Takk for det :) Eier hadde ikke hattd e største forventningene før den ble polert tatt prisen i betraktning.

Håper både du og eier ble fornøyd, for den ble vanvittig mye bedre! Ble overrasket over hvor mye av den svære skrapen på høyre siden av frontfangeren du klarte å forbedre. Cred gitt!

Takk for det :)

Begge ble fornøyde. Eier gikk bare rundt med et kjempeglis når bilen ble hentet.

Enig i at de polishrestene var triste greier - sånn går det når man leverer bilen til folk som ikke vet hva de driver med! :( Men du derimot, du vet NØYAKTIG hva du driver med og det viser du igjen på denne. Kan tenke meg det var slitsomt med hard lakk. Velfortjent cred gitt! :)

Takk takk :)

Lakk som dette er bare kos å jobbe med og lite slit. MEd riktig utstyr og riktige produkter går det som regel bra :)

Cred igjen til deg :) Var like greit å sette i gang med en grov kombo der ja! Skal være lite riper på en sånn lakk for å gå i gang med noe mildere igrunn.Synes jeg :)

Enig der. Noen lakk typer er det bare å gå igang med grovt fra første pass.

Dette ble litt av en forvandling som de råe 50:50 bildene viser :)

Cred selvsagt ;-)

Takk takk Ole G. :)

Sukk....at folk ikke skjønner at de ikke får en polert og vokset bil til 200 kr er over min fatteevne...godt at det finnes EKTE detailere som kan rette opp andres ulykke ;)

Cred er gitt!

Håper ikke eier av bilen har betalt for å få bilen "polert" tidligere, dette ser mere ut som selvgjort er velgjort jobb.

BMW`en ser derimot meget bra ut etter skikkelig pleie, her har du gjort en bra og grundig jobb.

Cred for denne.

Var visst noe GroupOn kupongtilbud på den jobben.....

Her ble det forskjell, gitt. Kan heller ikke skjønne at denne bilen var polert rett før du tok over. Var jo MYE riper der. Skjønner ikke at noen kan levere fra seg en bil slik som på før-bildene dine.

Men resultatet ditt ble lekkert, rett og slett. Cred gitt.

Sinnsyke 50/50-bilder på bakluka! Den så jo rett og slett ikke ut før du fikk rettet opp i galskapen!

Cred er en selvfølge.

Igjen en flott jobb. Cred

Takk takk Tommy :)

Fint. Men husk at polish på speilkåpene beskytter bedre enn å fjerne den. ;)

Utrolig hvor mange som kontakter deg igjennom forumet. Betyr bare at du må ha gjort noe rett.

Takk takk Petter :) Søren at jeg buffet av voksen fra speilene da....

Noe er henvendelser jeg får direkte og andre er "jobb ønskes utført" forespørsler jeg svarer på.

Dårlig buffing der ja, men ble jo skikkelig bra når du hadde gått over! Cred :thumbup:

Gikk du ikke over på bmw-logoen bak ?

Takk Takk :)

BMW emblemene ble tatt de også, men helt til slutt med mild kombinasjon.

Veldig bra jobb!! Cred!

Har en svakhet for den fargen der må jeg si. Men en utrolig lite påpasset bil må jeg si!

Jeg er ikke så kjent med produktene du bruker, men hvor høy cutting bruker du får å få vekk skrapene?

Kombinasjonen jeg kjørte først her har ganske så høy cutting og det er greit på hard lakk som dette!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eier her:) Takk for kjempeinnsats! Tok med turen på langtur, og når står den møkkete dessverre, etter at jeg har vært bortreist noen dager og travel med jobb. RainX fungerer bra, og bilen er nesten tørr når man kjører i regnet, hehe. Gleder meg til å få vasket den, regner med det skal være ganskje greit å få den pen igjen ;) Kanskje nesten bare HT??

Til Dr_S: Hehe, jeg skjønner godt at dette ikke ville bli noe mer enn enkel påføring av prodkt. Det var en groupon-pakke jeg bestilte fro å få innvendig rens, som trengtes, og som jeg ikke har apparatus til.

Til cotte78: Bilen har ikke vært i mitt eie mer enn et år, og kom til meg med det meste av ripene. Jeg har jobbet for hånd med produkter fra AG, men ikke kunnet korrigere mye.Den har nok fått maskinvask og lite beskyttelse/pleie sine første fire år...:(

Til Terje Berg: tror du har rett i at den har vært lite påpasset, dessverre. Vil bare presisere at jeg føler dette har tatt en vendig til det bedre med meg som eier. Jeg kjøpte den med mye riper rundt dører, håndtak og rundtomkring. I mitt eie har den fått rens, clay, polering og beskyttelse med AG HD Wax. Vasker med gritguard og mikrofiber, samt gode produkter. Driver også opplæring av venner og bekjente etter oppskrift herfra:) (Undersiden/innsiden er forøvrig også beskyttet, med dinitrol, så jeg prøver:)

Ellers kan jeg benytte sjansen til å si takk for et flott forum. Tenker Ørjan har en del å gjøre på grunn av god formidling av gode jobber her, og den sentrale plasseringen på østlandet, hvor mange, meg inkludert, ikke har plass til å stå med denne typen jobbing.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig hva folk får til :) Bra jobbet Ørjan :) Cred ++

Takk for det :)

Eier her:) Takk for kjempeinnsats! Tok med turen på langtur, og når står den møkkete dessverre, etter at jeg har vært bortreist noen dager og travel med jobb. RainX fungerer bra, og bilen er nesten tørr når man kjører i regnet, hehe. Gleder meg til å få vasket den, regner med det skal være ganskje greit å få den pen igjen ;) Kanskje nesten bare HT??

Til Dr_S: Hehe, jeg skjønner godt at dette ikke ville bli noe mer enn enkel påføring av prodkt. Det var en groupon-pakke jeg bestilte fro å få innvendig rens, som trengtes, og som jeg ikke har apparatus til.

Til cotte78: Bilen har ikke vært i mitt eie mer enn et år, og kom til meg med det meste av ripene. Jeg har jobbet for hånd med produkter fra AG, men ikke kunnet korrigere mye.Den har nok fått maskinvask og lite beskyttelse/pleie sine første fire år... :(

Til Terje Berg: tror du har rett i at den har vært lite påpasset, dessverre. Vil bare presisere at jeg føler dette har tatt en vendig til det bedre med meg som eier. Jeg kjøpte den med mye riper rundt dører, håndtak og rundtomkring. I mitt eie har den fått rens, clay, polering og beskyttelse med AG HD Wax. Vasker med gritguard og mikrofiber, samt gode produkter. Driver også opplæring av venner og bekjente etter oppskrift herfra:) (Undersiden/innsiden er forøvrig også beskyttet, med dinitrol, så jeg prøver:)

Ellers kan jeg benytte sjansen til å si takk for et flott forum. Tenker Ørjan har en del å gjøre på grunn av god formidling av gode jobber her, og den sentrale plasseringen på østlandet, hvor mange, meg inkludert, ikke har plass til å stå med denne typen jobbing.

Takk for det. Hyggelig du ble fornøyd. Du så jo ikke akkurat missfornøyd ut når du hentet bilen :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som ny igjen :thumbs:

Så ut som den hadde fått seg en skikkelig kebabpolering i forkant av denne behandlingen :thumbdown:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe jobb dette her, Ørjan! :D Cred!

Men, skjønner ikke hva folk tenker på når de leverer en bil halv ferdig.. Polishen var jo ikke tørket av engang..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive