Ebbe

Vindusviskerne går bananas!

29 innlegg i emnet

Hei

Har problemer med sikten og vindusviskerne!

Rett på sak; Hver gang det regner og jeg bruker vindusviskerne legger det ofte vannflekker (vet ikke hva jeg skal kalle det) på vinduet og sikten blir veldig dårlig. Virker som vindusviskerne ikke får vekk vannet ordentlig. Dessuten går regnsensoren helt bananas når den står på! Ingen sammenheng mellom mye/lite vann på ruta og hastighet på vindusviskern. Av og til går den på full guffe når den står inne i et garasjehus f.eks! Prøvd å se om det blir bedre ved å gni litt med fingerne, men da blir den bare værre!

Har nettopp kjøpt meg en brukt Golf GT og han jeg kjøpte den av spanderte på seg en lakkrens og lakkforsegling før han solgte den, hvilket firma han brukte vet jeg ikke.

Kan det være noen produkter som har blitt liggende på ruta? Er det noen spesielle produkter man bruker til rutene? Ruterens? :)

Er det vindusviskerne som har tatt kvelden?

Er helt fersk på bilpleie, men det virker utrolig morrosamt og har lyst å lære mer!

Hvilke produkter anbefaller dere?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan høres ut som om frontruten er satt inn med voks, da kan det danne seg en hinne som spesielt gjør det ekkelt med motgående kjøretøy i regn. Og regn generelt..... ;) Beader frontruten din ? ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv med en god ruterens! Hørtes ut som feil bruk av produkter.

Eventuelt ett kit med forseling og rens.

Følg bruksanvisningen nøye :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer i de andre. Må være et slags belegg. Min blir helt koko når jeg kjører inn i en tunnel der det dugger på ruta feks. En god rens av frontruta vil forhåpentligvis kurere dette og viskerproblematikken. Prøvd nye viskere forresten? Hvis du spør etter viskergummi på Møller så får du bare gummien til viskerene. Vesentlig billigere, men fem minutter ekstra arbeid :)

Retningslinjer for gummibytte:

http://www.youtube.com/watch?v=uk8UzhtYgg4&feature=related

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det viser seg at det er noe som ligger igjen på ruten er det mange som bruker DA-maskin eller nanosvampen til å rengjøre ruten skikkelig :) Sistnevnte er vel det tryggeste.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat samme problemet med vår Mercedes b200 06 mod :/ Er fabrikk forsegling og nye viskere

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nanosvampen er genial på vinduer, nesten uansett hva som er galt. Eneste den ikke fikser er vel steinsprut!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her var det mange gode svar! Makan til forum:)

Føler at det er et slags "belegg" ja. Utrolig ekkelt/skummelt å kjøre på motorveien om kveldene når det regner. Det her var aldri i nærheten av et problem på den mye eldre Golf'en.

Hva betyr "beader"?

Da blir det nanosvampen for rutene. Forslag til ruterens og forsegling? Så Swissvax hadde en egen utviklet for "urbane forhold". Bilen står på gata i Oslo og pendler frem og tilbake hver dag til Sandvika. Er dette noe eller er det andre produkter som er å anbefalle?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beading betyr perling.

Dvs at vannet legger seg som perler på lakken/vinduet og ikke ligger flatt som en pøl.

Jeg har denne på ruta:

NanoLotus® Bilglass Forsegling Profesjonell

http://www.nanowebshop.no/nanolotus%C2%AE_bilglass_forsegling_profesjonell_sett__best_i_test_-p-251.html

Funker veldig bra og skal ha veldig god varighet.

Endret av aregar
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte også samme. Har ikke lagt den på ruta enda, men kan ikke tro det kan bli annet enn bra etter hva jeg har lest her på forumet.

Kjøpte min herfra, og det anbefaler jeg deg også å gjøre hvis du vil spare litt penger. http://www.autobahn-bilpleie.no/index.php?nr=90&case=4&id=90&idkategori=21&kat_name=Glass&prod_name=NanoLotus%AE%20Bilglass%20Forsegling%20Profesjonell&startrow=

FIkk min etter 2-3 dager.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her var det mange gode svar! Makan til forum:)

Føler at det er et slags "belegg" ja. Utrolig ekkelt/skummelt å kjøre på motorveien om kveldene når det regner. Det her var aldri i nærheten av et problem på den mye eldre Golf'en.

Hva betyr "beader"?

Da blir det nanosvampen for rutene. Forslag til ruterens og forsegling? Så Swissvax hadde en egen utviklet for "urbane forhold". Bilen står på gata i Oslo og pendler frem og tilbake hver dag til Sandvika. Er dette noe eller er det andre produkter som er å anbefalle?

Grunnen til at jeg lurte på om ruten beadet, var fordi den sikkert er satt inn med et eller annet.... Som tydeligvis ikke er ment for glass ;) Det som er positivt er at et produkt som er laget for lakk, og påført glass, ikke kommer til å ha den beste holdbarheten. Ville prøvd med konsentrert spylervæske, hell over på en sprayflaske og legg et godt lag på hele ruten, la det ligge ca 10 min og gni det av med feks. en microfiber :thumbup: Har funket fjell for meg da jeg gikk i samme fella for en god tid tilbake.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Surfex 1:0 tar vel alt? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir det NanoLotus® Bilglass Forsegling Profesjonell. Funker dette på innsiden også eller bruker man andre produkter til dette? Rens/antidugg?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen grunn til å ta dette på innsiden, nanolotus antidugg funker greit, men må legges på nytt relativt ofte.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er ofte? Ingen produkter som varer litt lengre?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tok det på speilet på badet, og effekten var merkbart dårligere etter par uker.

Har du mye problemer med dugg i bilen er det kanskje bedre å finne kilden til det enn å beskytte vinduene :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Surfex 1:0 tar vel alt? :)

Salmiakk og lunket vatn er også ein god måte å bryte gjennom det som ødelegger sikten. Dette for å ta det groveste uten å sløse produkt. 5liter vatn og salmiakk er billigere enn 5liter surfex, og lettere å få tak i fort. Er personlig usikker på hvor godt surfex tar om det er voks som er på ruta. Ville uansett avsluttet vasken med sterk surfex som du sier, og f.eks nanosvamp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du ikke forsegler på ruta så er CW1:100 sin vinduspylertilsettning super å bruke, den skal sammen med spylerveske, og tar godt syntes jeg...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får prøve meg litt frem med salmiakk og vann, evnt. Surfex til slutt.

Med andre ord skal man ikke bruke CW1:100 sin vinduspylertilsettning om man har Nanolotus sin vinduforsegling?

Off-topic: Går det fint å bruke mikrofiberkluter til lakkrens, polis, forsegling etc. istedenfor poleringspads? Tenkte det må vel være lettere å vaske/bruke om igjen. Må vel kaste poleringspads etter å ha brukt dem?

Mvh "nybegynner"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes det blir noe klin med mf og voks, lakkrens etc. Pads er jo ikke akkurat dyrt... Men jeg vasker de i lunkent vann og zalo, da blir de som nye :) Pad til voks etc kan du bruke på maaange biler, og som sagt, koster ikke stort :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive