Gå til innhold
JensChristian

Erfaringer med Touareg 2.5TDi

Recommended Posts

JensChristian    187
JensChristian

Hei! Er det noen som har erfaringer med denne modell&motorkonfigurasjon?

Pappa og jeg skal kjøpe bil sammen og har ingen erfaring med VW.

Har lest en del her og det er veldig delte meninger. Nå er jeg altså på utkikk etter erfaringer DERE har, siden forholdene her i Norge er litt annerledes mtp klima og kjøreforhold. :)

Bilen blir i rundt 350 000k - 400 000k-klassen og kilometerstand naturligvis så lav som mulig... Har sett meg ut at man kan få en 2005-2006 for denne prisen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kobsar    42
kobsar

Kollega av meg som har denne. Har brukt den litt, og den er KONGE.

Utgiftmessig så er det vell ikke det beste investeringen , men det koster og være kongen på haugen.

(sitat fra naboen når jeg ville kjøpe tomt av han)

Prøv og unngå høy kilometerstand siden disse(ivertfall med luftfjæring som er ett must) har en tendens til og gå i stykker etter noen år og km.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
JensChristian    187
JensChristian

Lysten kom etter at jeg kjørte en annen SUV her på søndag som var :P Kongen på haugen følelsen er fantastisk.

Vil legge til at jeg har søkt på VACN-forumet, men for å se merkespesifikke tråder må man være bruker, noe jeg ikke er... :)

Takk for svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Swissvax / Dag    233
Swissvax / Dag

Jeg mener at dette er meget bra SUV og som også har fått mye gode kritikker. Mange har jo ment at om de første modellene av Cayennen hadde vært like godt skrudd sammen så ville det vært en bra bil... hehe

Minuset er vel kanskje at 2,5 er litt undermotorisert, men for all del - tror ikke det er noen krise.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
zomiboy    6
zomiboy

Konge bil dette, men jeg har kun kjørt denne en eneste gang.

Derimot har vel de fritt talende herrene i Top Gear testet denne :)

Lykke til med bil kjøp!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 323
Bernhard

Fatter hadde tilsvarende bil for noen år siden, veldig behagelig bil å kjøre.

Sterk motor også og om du skulle han "behov" for noe mer så er det ikke værre enn å chippe den.

Jeg kjørte bilen også gjentatte ganger og hadde ingenting å utsette, og som sagt så er det 174 sterke hester på denne :)

Ypperlig bil på fjell og i litt ulendt terreng :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
JensChristian    187
JensChristian

Det høres lovende ut. På siden jeg linket til er det forholdsvis mange negative brukererfaringer, men det kan jo tyde på at byggekvaliteten i USA er betraktelig dårligere enn i Norge/Europa. Har kjørt Touareg ved en anledning selv, råtøff opplevelse. Har ikke så mye å sammenligne med, men det er vel på en god nummer to etter Cayenne, hehe...

Takk for innspill, bare å bli ferdig med siklingen nå! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Norfoc76    91
Norfoc76

Det er som med andre suv'er i denne prisklassen at hvis du får ett mandags eksemplar flyr 1000lappene fort.

Men tror kvaliteten på disse er bedre enn gjennomsnittet men det er jo tross alt en vag så noe rusk finnes ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Terjeo    112
Terjeo

Er det samme motor som audi sin 2,5?

Isåfall er kamakslene litt skumle på den motoren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
JensChristian    187
JensChristian

Såvidt jeg kan se utifra Wikipedia er den motoren en V6, mens i Touaregen er det snakk om en rekkefemmer. Men takk for tipset :)

Click-me

Edit: Har nå sjekket litt videre og den gamle varianten av A6 ble levert med en rekkefemmer på 2.5L, så det du sier er helt riktig. Men den modellen av Audi gikk ut av produksjon i 1997. Kan vel ikke være at VAG fortsatte å bruke den motoren i Touaregen så mange år etterpå? Effektuttaket er jo langt mindre i den motoren, knappe 140hk.

Endret av Christian Hossmann

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sigmund S Dy.    5
Sigmund S Dy.

Blablablabla

god nummer to etter Cayenne, hehe...

Takk for innspill, bare å bli ferdig med siklingen nå! :)

Bare at det er omvendt ;) Hadde det ikke vært for modellikheten i interiøret så er jeg sikker på at den hadde solgt mye mye mer!

Synd de ikke gjorde som gutta i Sindelfingen! Nytt fancy interiør og senerw implementert det i de rimligere modellene!

Endret av Sigmund Salamonsen Dy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig