zHoe

Innkjøp til vinterklargjøring

Hei. Trenger litt å ha på bilen til vinteren.

Noen som har tips til produkter osv?

Har ikke maskin, og trangt budsjett :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører Duragloss 501 denne vinteren, skal vist holde bra. Eventuelt kan man jo toppe den med tech-wax 2.0 fra megs :)

Velkommen inn hit forresten ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men 501 er vel egentlig for båt? :P Hvordan blir glansen med denne da?

Hadde vert greit å slippe 2 produkter for forsegling/utseende, da det er litt lite penger på konto for tiden (6 tørste sylindre har skylden).

Hvilke produkter bør jeg bruke før LSP da? 2 første av Meguiar's 3step serien?

Skal claye først.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er laget for båt, men fungerer utmerket til bil også. Sjekk ut de siste sidene i tråden som jeg liker til i signaturen, tror det er noen bilder med Duragloss 501 på toppen der :) Også Pirex fra SS bruker det om vinteren, så må jo være et godt valg :)

Ang. megs 3 step er jeg ikke sikker, men er vel cleaner, polish, wax? Så da bruker du eventuelt bare de 2 første, så kjører du på med LSP :) Skal du polere for hånd forresten?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, høres bra ut :) Tenkte på de 2 første ja. Blir for hand, har ikke penger til maskin enda.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tror jeg det vil være et godt valg :) Blir selvfølgelig enda bedre med maskin, men man få ta litt og litt :) Duragloss 501 kan du også bruke som forsegler på felgene dine ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte Duragloss 101-105-111 i fjor vinter og kommer til å kjøre samme kombo i år igjen. Hvordan disse 3 er i forhold til 501 alene vet jeg ikke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

111 på toppen er veldig fint :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Duragloss 501 + 111 funker fett..

men 101 + 105 + 111 er også en bra kombo.

Skal du bare ha 1 på bilen ville jeg tatt Duragloss 501, og om du får skviset ut noen ekstra kr så kjøp med deg Duragloss 111 også å legg den over 501, da er du sikret frem til godt utpå våren/sommeren 2009

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med #21 og souverain da? :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hva med #21 og souverain da? :lol:

2 lag med MG21 funker veldig bra :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Føler jeg må legge inn et svar her. Har nå fått testet Duragloss vs. Megs, og jeg må si den wetlooken og dybden jeg fikk av DG501 det råeste WOW'en jeg har fått siden jeg testet DC Paint Cleaner til Megs for første gang. Jeg kjørte i sommer med 2 lag MG21. Har nå ett lag med 501 på bilen og er utrolig fornøyd med utseendet. Skal legge på litt mer i vinter. Poenget med dette svaret er bare at jeg er så utrolig fornøyd med Duragloss. En stor takk til Truls for at han introduserte oss for disse produktene :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klasse AIO + Klasse Sealant, toppet med collinite 915 gir rimelig god beskyttelse. :) Bruker denne komboen på min bil. Ser bra ut og lakken blir super sm000d...

Men klasse sealant kan være noe tung å jobbe med, men er verdt det ekstra slitet...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Føler jeg må legge inn et svar her. Har nå fått testet Duragloss vs. Megs, og jeg må si den wetlooken og dybden jeg fikk av DG501 det råeste WOW'en jeg har fått siden jeg testet DC Paint Cleaner til Megs for første gang. Jeg kjørte i sommer med 2 lag MG21. Har nå ett lag med 501 på bilen og er utrolig fornøyd med utseendet. Skal legge på litt mer i vinter. Poenget med dette svaret er bare at jeg er så utrolig fornøyd med Duragloss. En stor takk til Truls for at han introduserte oss for disse produktene :)

Helt enig, syns 501 er helt supert!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive