Dr_S

S&S: BMW E65 730d

Denne rullet inn på gårdsplassen her ikveld, eier ville få den blankere og fjerne div riper på dørene.

Svæær bil med 22" felger og proppa med utstyr inni, samt sportsunderstell.

Noen dårlige ixus bilder jeg tok i mørket for å få et lite inntrykk av lakken:

IMG_8740.jpg

IMG_8735.jpg

Fortsettelse følger! :)

Endret av Dr_S
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser/høres ut som et bra prosjekt dette her..

Lenge siden noen har dratt teasere her nå, så du slipper unna advarsel Dr... :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsatte idag, benyttet sjansen mens minstemann lå og sov inne, er i pappapermisjon for tiden. Været kunne vært bedre, var vel ca. 11 grader og grått med noe vind.

Eier forklarte meg ved avlevering at "du trenger ikke vaske den, gutta på vaskehallen svampvasket den på lørdag"

Ehhh...tenkte jeg...ikke rart denne har swirls.

Uansett, begynte med å dusje felger med P21S og dekksider (25 profil så er ikke mye gummi) med ARO. Børstet med Mothers dekkskrubb.

Prickbort på nedre paneler og bakfanger pga det ofte samler seg sot bak dieselbiler.

Gikk med endel P21S her...22" sko på denne skuta.

IMG_8750.jpg

IMG_8748.jpg

Blandet opp en passe dose med Chemical Guys No Touch Snowfoam og ladet foamcannon:

IMG_8751.jpg

IMG_8752.jpg

IMG_8754.jpg

Etter avspyling lå vannet ganske flatt:

IMG_8759.jpg

IMG_8760.jpg

Løv som samler seg i vannrenner irriterer meg, så åpnet panseret og fant disse rakkerne som prøvde lure seg unna:

IMG_8761.jpg

Tok en kjapp vask med APC og en liten kost etter at løv og barnåler var fjernet.

Motorvask ble ikke utført, da dette ikke var ønsket fra eier.

IMG_8762.jpg

Så var det tid for clay. Valget denne gang ble Sonus clay og CG Synthetic QD som claylube.

Var noe på passasjerdøra:

IMG_8767.jpg

Mer på fremskjermen:

IMG_8768.jpg

Så ble det håndvask med Meguiars mitt og CG Glossworkz i GG-bøtta. Avspyling og tørk med CG Miracle Dryer og blått tørkehåndkle med rød kant. Et slit å tørke denne pga ca. null beskyttelse og kald temperatur.

Fant frem DA maskinen og Ultimate Compound for å prøve frem litt. Synes ikke det tok godt nok, så valgte en sikker vinner; Meguiars #105. Tok så høyre forskjerm, speil, dører og bagasjelokk.

IMG_8775.jpg

50/50 fra bagasjelokk (beklager dårlige bilder, men man ser skillet)

IMG_8776.jpg

IMG_8777.jpg

IMG_8782.jpg

På de panelene jeg rakk polere idag, la jeg først et lag med CG Blacklight og så Meguiars #16 som LSP.

Fortsetter imorgen hvis været holder...

(Kjære julenisse, ønsker meg garasje til jul..)

Endret av truhaa
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiars #16 beading:

07cb8f93.jpg

1e72260e.jpg

fa767288.jpg

Endret av Dr_S
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er denne ferdig? Hadde vært kjekt å sett bilde av hele bilen ferdig:) Regner ikke med du clayet før håndvask?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er denne ferdig? Hadde vært kjekt å sett bilde av hele bilen ferdig:) Regner ikke med du clayet før håndvask?

Som jeg skriver, ble den clayet før håndvask ja :) Fikk dessverre ikke tatt bilen ferdig, pga regn de neste 3 dagene. Uansett så solgte eier plutselig bilen og kjøpte seg X5. Så da får jeg den å bryne meg på istedet om ikke lenge :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser ikke at du har skrevet før håndvask:-) hehe. Får håpe du får garasje til jul, så slipper du å bli avbrutt av regnvær. Har samme ønske selv!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må du lese nøyere, gutt ;) Dette skriver jeg rett etter claybildene:

Så ble det håndvask med Meguiars mitt og CG Glossworkz i GG-bøtta. Avspyling og tørk med CG Miracle Dryer og blått tørkehåndkle med rød kant.

Ja, har satt av plass på tomta her til garasje og håper på å komme igang med det ila 2012. Får spørsmål om jobber ukentlig, men er jo ikke lett å stå ute på denne årstiden heller...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men siden du skriver det etter clay bildene, så går jeg ut fra man gjør det etter. For tidligere oppe skriver du: "så var det tid for clay"...og senere "så ble det håndvask". Skal ikke dra dette noe lenger, hehe:-).

Ang garasje, så ser det helt fantastisk ut til å ha en stor og god garasje rett utenfor leilighet/hus. Å bare kunne rusle ut å kose seg litt med detailing. Ikke det samme å drasse med seg utstyr og stå på ukurante steder med dårlig plass/lys. Jeg kommer ikke til å ta på meg noen flere jobber hvis ikke lokale er ok. Når jeg skal på boligjakt, så tror jeg garasjen nesten blir det viktigste:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men siden du skriver det etter clay bildene, så går jeg ut fra man gjør det etter. For tidligere oppe skriver du: "så var det tid for clay"...og senere "så ble det håndvask". Skal ikke dra dette noe lenger, hehe:-).

Jeg trodde du spurte om jeg clayet bilen FØR håndvask. Noe jeg også gjorde. Leste jeg ditt spørsmål feil? =)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg spurte om du clayet FØR håndvask ja. Men har aldri sett andre som clayer før håndvask? Hva er vitsen med det? Ripe opp bilen mest mulig før korrigering?:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen var vasket for hånd før jeg fikk den, var bare støvete så regnet med det gikk fint. Men kjenner selvsagt på panelene etter nupper FØR håndvask. Er det mye, vasker jeg som vanlig med mitt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive