Stig J

Vask av bil på belegningsstein

Min svoger er litt skeptisk til å vaske bilene på den splitter nye belegningssteinen de har fått mtp. på alt drittet som renner av bilene. Hva gjør dere som har slikt? Blir det noe særlig spor etter vask, og hva gjør dere med eventuelle flekker som kommer?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg hadde vaska som vanlig.. fjerner en møkka som kommer på bakken etter vask sitter den nok ikke så godt, værre med oljedrypp fra biler... Alternativt ruller han ut en pressening som han kan vaske på og som har fall vekk fra plassen..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor folk behandler garasjegulv og oppkjørsel som stuegulv? :eek: Det skal jo brukes :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en brukt 100.000,- på gårdsplass er det greit å ikke søle det til dagen etterpå :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har selv belegningsstein her i gårdsplassen og har ikke sett noe forskjell siste året. Eneste forskjellen jeg merker er at det ikke vokser ugress og mose opp hos meg mens hos naboen kommer det littegran. Mye avfetting og såpe tar kanskje knekken på ugresset? :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har selv belegningsstein her i gårdsplassen og har ikke sett noe forskjell siste året. Eneste forskjellen jeg merker er at det ikke vokser ugress og mose opp hos meg mens hos naboen kommer det littegran. Mye avfetting og såpe tar kanskje knekken på ugresset? :lol:

All driten du får av bilen har sikkert litt av æren også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tilbakemeldinger. Tror ikke oljesøl fra dems egne biler er noe problem. Under to år gamle begge to. Er vel verre med besøkende som parkerer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vasker bort imot alltid på stein og har ikke sett noe merker enda. Det burde nok gå helt fint :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vasker også på belegningstein. Har ikke sett noen merker, passer på å spyle litt ekstra over steinen etter bilen er flyttet. Kjør på!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke være noe fare. Er faktisk værre med asfalt, da noen avfettninger kan tære på asfalten sånn at den kan løstne :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vasket på dette underlaget (type Gråmix) i noen år nå. Steinen er helt fin og bærer ikke preg av alt møkka som kommer av bilen ved vask. Det som forøvrig kan se ut til å bli et problem på sikt, er at det nå er begynt å komme spor der bilen(e) står ved vask. Jeg er usikker på om dette skyldes dårlig forarbeid før steinen ble lagt, eller om det rett og slett kommer av at grunnlaget under steinen gradvis vaskes bort...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør med Håvard i nanolex, han har middel som forsegler stein faktisk, hindrer mosevekst etc. Vet ikke hva avfetting, såpe, olje o.l gjør med det, men kan være verdt et forsøk å sende han ei melding:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tviler på min svoger gidder slikt. Han har jo ikke tatt i bruk Meguiars mitten han fikk av meg til jul en gang....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

når det har regnet eller regner renner det vell mye snadder fra bilens understell etter vann fra veiene..går nokk bra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vask bilen, kjør den bort og bruk høyttrykksspyleren på steinen etterpå. Ta da!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vasker på brostein, ikke sett noen forskjell og nå er det drøye åtte år siden det ble lagt. Finner det litt festlig at han er mer bekymret for steinene enn bilen. Hvis steinene er dyrere enn bilen kan jeg godt forstå, men antar at bilen er det dyreste inni bildet her :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe. Ja han er ikke akkurat som oss når det gjelder bilvask. Er en 08 Mazda 6. Og min søs har en svart 08 Mazda 2. Lurer egentlig på hvordan lakken er på de. har ikke fått sett på dem.

I mine øyne burde de sikkert valgt noe annet enn svart uten at jeg har sett de...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive