Gå til innhold
Are G

Er dette latterlig eller hva?

Recommended Posts

Are G    94
Are G

Slike salgsannonser synes jeg personlig er et hån mot eventuelle kunder.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=28478208

En bil til 1 395 000 kr, altså nesten halvannen million kroner(!!), så står det nederst;

Leverinsomkostninger på 2.990,- tilkommer.

Hva er det for noe tull?

Hvorfor i alle dager kan de ikke inkludere dette i salgssummen???

De leverer sikkert bilen med tom tank også for å spare par hundrelapper..

Jeg hadde nekta å betale dette om jeg kjøpte bil der, eller funnet en annen sjappe...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
BChris    30
BChris

Det eg syns var litt verre, var om du ser på nærbildene av interiøret, så er det ikkje akkurat ren og pent.. Kunne jo tatt ein liten shine på den før bilder? Iallefall på ein så ny og dyr bil. Årsavgift er heller ikkje med og ikkje omreg... Blir mykje ekstra å betale ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Pruter glatt 5% på utsalgsprisen der uansett. :thumbs: Verditapet på denne bilen, ved å la den stå urørt i garasjen, er PÅ EN MÅNED mer enn diverse småtilegg de forlanger ved salg.

Men lignende tillegg forlanges nok på en demokjørt Nissan Micra også, og da blir saken en annen ;)

Bil er hestehandel uansett

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rolf    5
Rolf

Man skal ikke betale 1 mill for en skitten bil med tom tank :P det er bare feil uansett..

Men noe annet jeg ofte ser fra slike forhandlere er dårlige bilder.. Hvordan forventer de at sånnt selger? Mobilkamera er ikke akkurat optimalt. Nå var ikke det tilfelle her, men.. ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Are G    94
Are G

Men noe annet jeg ofte ser fra slike forhandlere er dårlige bilder.. Hvordan forventer de at sånnt selger? Mobilkamera er ikke akkurat optimalt. Nå var ikke det tilfelle her, men.. ja.

Denne er fin:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=28092858

Tydelig at de ikke har tatt seg god tid til å sortere ut bilder før de la ut, og setene er vel litt lave etter de tok bilder av interiøret fra baksete? :D

Pruter glatt 5% på utsalgsprisen der uansett. :thumbs: Verditapet på denne bilen, ved å la den stå urørt i garasjen, er PÅ EN MÅNED mer enn diverse småtilegg de forlanger ved salg.

Men lignende tillegg forlanges nok på en demokjørt Nissan Micra også, og da blir saken en annen ;)

Bil er hestehandel uansett

Helt klart at det kan prutes og at en micra også får "tillegget", men det er bare latterlig at de ikke kan bake det inn i prisen.

Forstår jo at det er snakk om "konkurransedyktige priser" for å ta seg godt ut og så når folk har bestemt seg for en bil kan de alltids presses for noen kroner ekstra, men det er etter min mening "uærlig" og ikke en god måte å drive forretninger på.

Verditapet er ikke nødvendigvis noe å si noe på en måned, jeg tror heller det går i trappetrinn enn lineært, spesielt i forhold til årsmodell, dvs bilen kan gå mye ned over jul, da den er "enda et år eldre". Og i tillegg er vel ikke dette en bil som omsettes fort, tross alt ikke en Passat :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bigbird    11
Bigbird

Denne er fin:

http://www.finn.no/f...nnkode=28092858

Tydelig at de ikke har tatt seg god tid til å sortere ut bilder før de la ut, og setene er vel litt lave etter de tok bilder av interiøret fra baksete? :D

Han er tydeligvis ingen proff fotograf nei :thumbdown: Lurer på kor mykje lys som faktisk kommer gjennom dei frontlyktene? Dei var bra matte...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN
Verditapet er ikke nødvendigvis noe å si noe på en måned, jeg tror heller det går i trappetrinn enn lineært, spesielt i forhold til årsmodell, dvs bilen kan gå mye ned over jul, da den er "enda et år eldre".

Jo jo, så klart ikke særlig smart å kjøpe en slik bil i november for å selge 10 uker senere i midten av januar som tilsynelatende ett år eldre modell.

Poenget mitt var at disse tilleggene tross alt bare er "flaskepant" på en bil med verditap 100.000,- eller mer i årlig. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dr_S    129
Dr_S

Sier seg selv at årsavgift ikke er med i prisen når bilen ikke er registrert ennå. Og da skal det vel heller ikke være noen omregistreringsavgift?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Are G    94
Are G

Er ikke bilen registrert?

Jeg tolker dette som en kundebil, visning etter avtale, 15000 km, et år gammel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bent    341
Bent

Edit: litt kjapp på lesinga.

Endret av Bent

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Eventuelt    8
Eventuelt

Kjøpte min BMW som import bil.

Da kom den levert for prisen i annonsen, uten tillegg.

Selgern svingte innom bensinstasjonen og fylte full tank før jeg overtok den ;)

Fikk ikke med alt støvet inni den 7ern men synes det var en grei deal.. ^_^

Dagen etter så jeg at det var en sprekk i emblemet på panseret så da fikk jeg et nytt med en gang..

Er sånn det burde være ;) Styleauto.no :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig