Gå til innhold
Martin.S

Erfaringer med CG Rain Off Windscreen Treatment

Recommended Posts

Martin.S    46
Martin.S

Fikk pakke i dag med litt nye produkter. Bland annet Chemical Guys Rain Off Windscreen Treatment, en liten flaske på 100ml.

Flasken var uten etikett og det jeg finner av den på nettet er bare " Simply apply and let product dry to a haze before buffing off . Reapply every 2 weeks for maximum efficiency"

Skal hele ruten sprayes, får så å tørke litt og buffe det av. Eller holder det at jeg sprayer litt og fordele det rundt med en aplikator? For så å tørke av. Er jo ikke store flaksen.

Og hva synes egentlig dere som har prøvd dette produktet? Er det noe særlig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Are G    94
Are G

Skal vel sprute på et tynt lag over hele ruta og så tørke det av etter en liten stund..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dr_S    129
Dr_S

Bruk en MF applikator, IKKE en laget av skumgummi, de smuldrer opp :) Smør utover ruten og la det tørke til en grå hinne. Så buffer du av med en mikrofiberklut, jeg foretrekker waffleweave pga de ikke linter på glass.

Har brukt rain-off siden i sommer og det er et genialt produkt. Morsomt å kjøre i øs pøs regnvær, har hatt passasjerer som har blitt imponert over hvor lett vannet preller av :)

IKKE sprut det rett på ruta, da får du rennemerker som synes GODT!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stig R. Vormestrand    14
Stig R. Vormestrand

Bruk en MF applikator, IKKE en laget av skumgummi, de smuldrer opp :) Smør utover ruten og la det tørke til en grå hinne. Så buffer du av med en mikrofiberklut, jeg foretrekker waffleweave pga de ikke linter på glass.

Har brukt rain-off siden i sommer og det er et genialt produkt. Morsomt å kjøre i øs pøs regnvær, har hatt passasjerer som har blitt imponert over hvor lett vannet preller av :)

IKKE sprut det rett på ruta, da får du rennemerker som synes GODT!

Får si takk for info jeg ;) tenkte akkuratt og spørre selv:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dr_S    129
Dr_S

En annen ting, jeg la et nytt lag her forrige dagen, og det var ca. 10 grader ute. Ikke gjør det :) Var et sant helvete å tørke vekk igjen... Stå heller i en varm garasje hvis det er mulig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Men den må ha en boost annenhver uke for å funke skikkelig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Are G    94
Are G

Samme lurte jeg på..

Hvordan funker denne i forhold til f.eks. Nanolotus proff-settet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sigmund S Dy.    5
Sigmund S Dy.

csjoh: Nja bør nok det. Golfen har vel fått en dash ca hver 3 uke og det har fungert veldig greit, men den går maks en mil og knapt nok det til dagen. Skal sies at den står ytterst på kaia full i saltråk og imotsetning til doktor'n så går det en goo del spylerveske.

Aregar: Har hatt ett sett Nano liggende en stund, men i starten av september la jeg heller GTechniq sitt sett på Touranen(pendlersleden) og har kjørt snart 4500km siden og det slutter ikke å imponere meg. Kanskje den store begestringen skyldes at jeg var veldig skeptisk i starten.

Endret av Sigmund Salamonsen Dy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dr_S    129
Dr_S

Men den må ha en boost annenhver uke for å funke skikkelig?

Nei, jeg la vel første laget i midten av mai også har jeg lagt 3 lag etter det igjen. La sist i juli også la jeg et nytt på tirsdag, men det var egentlig ikke behov for det. Skal sies at jeg ikke bruker mye spylervæske, men heller drar over med glassrens.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Martin.S    46
Martin.S

Takk Dr_S. Da skal jeg opp på verkstedet å prøve det nå:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dr_S    129
Dr_S

Takk Dr_S. Da skal jeg opp på verkstedet å prøve det nå :)

Gjør det! Jeg er veldig fornøyd med rain-off på mine biler :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig