cliveawn

VARMEGULV I GARASJEN?

Har kjøpt nytt hus med dobbel garasjen og den er lagt opp til varmegulv(vatten rør) men ikke tilkoblet.

Lurer på om jeg skal koblet opp den.

Men tenke på kondens på vintertid i tanken eller motoren.

Om jeg kjører bilen in på vinter når det er minus grader og garasjen ligger på sier 5 grader kan det fører til kondens i dieseltanken?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde ikke være noe problem det.

Det er jo mange som har oppvarmet garasje, kjøpesenter, undergrunnsgarasjer osv.

Er du redd for kondens er det bare å ha mye diesel i tanken til enhver tid :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres deilig ut. Men du bør nok gjennomspyle og trykkteste rørene før du setter de i drift. Bør også ha frostvæske i rørene slik at de ikke fryser i stykker om de er ute av drift en stund.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har ikkje høyrt om kondensproblemer på nyere biler. (men kan godt være at dei har litt av det) Uansett so lar eg ikkje tanknivået gå mykje under halv tank før eg fyller. (på vinterstid)

Eg ville heller være meir bekymra for fuktigheit inni garasjen og trivsel for rust

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at effektiviteten på anlegget faller med rundt 10% om du fyller med glykol....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk! skal tenke på det!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motoren er jo allerede varm når du kjører inn så det burde vertfall ikkje være eit problem. At bilen står i varme er stort sett bare positivt. Diesel og bensin fordamper uansett, så tviler på at du opplever problemer med dette

Endret av Bigbird
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare husk god lufting/avtrekk så du slipper at bilen ruster fra innsiden pga fuktighet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive