Gå til innhold
Cobber

Hvite prikker

Recommended Posts

Cobber    4
Cobber

Jeg prøvde noe runder med to forskjellige maskiner nylig. En DA og en "vinkelsliper". Hva gjør jeg galt når det kommer hvite prikker (produktrester) på lakk og diverse? For mye voks? For høy fart?

prikker.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stusjelig    8
Stusjelig

Det er vel mest sannsynlig for mye polish på pad (?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
todleif    93
todleif

Dette er normalt. Men er litt avhengigt av kva slags produkter, maskin og pads du bruker. (+ lakk og mengde produkt)

Er vanligt å vaske bilen etter maskinkøyring for å ta vekk alt dette + oljer etter polishen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Cobber    4
Cobber

Det er vel mest sannsynlig for mye polish på pad (?)

Hvor mye skal jeg egentlig bruke?

Dette er normalt. Men er litt avhengigt av kva slags produkter, maskin og pads du bruker. (+ lakk og mengde produkt)

Er vanligt å vaske bilen etter maskinkøyring for å ta vekk alt dette + oljer etter polishen

På den andre bilen henger voksrestene som pokker. Nytter ikke med såpevann. Når lakken er tørr går produktrestene bort ved "Neglepirking"...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Når man har kjørt en runde eller to så bruker man bare et par små erter med produkt på paden for hvert hit. Hva slags polish er det du har brukt? Ser du skriver voksrester.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Cobber    4
Cobber

Hva slags polish er det du har brukt? Ser du skriver voksrester.

Mente å skrive "produktrester". På en bil brukte jeg Ultimate Compound og DA maskin. På en annen bil brukte jeg et-eller-annet Meguiars produkt (paint cleaner?) og Flex-maskin

Forøvrig brukte jeg Sonax-pads på begge. Prøver noen andre puter neste gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Jeg vet ikke hvilken meguiars produkt du brukte, men det er ikke sikkert det skal brukes med roterende maskin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Hvis det er Meguiar's Deep Crystal Step 1, så er den ment for håndbruk. Den kan muligens brukes på DA-maskin, men har ingenting på roterende å gjøre.

Ultimate Compound er også laget for hånd-/DA-bruk og skal heller ikke i nærheten av roterende maskin :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Krisse    332
Krisse
Hvis det er Meguiar's Deep Crystal Step 1, så er den ment for håndbruk. Den kan muligens brukes på DA-maskin, men har ingenting på roterende å gjøre.

Ultimate Compound er også laget for hånd-/DA-bruk og skal heller ikke i nærheten av roterende maskin :)

. Hva kan egentlig skje om man bruker UC på roterende?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dr_S    129
Dr_S

Den tåler vel ikke varmen som utvikles og går fort tørr og kan dermed lage kjørespor? Min teori..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    756
Knutis

De hvite prikkene plagdes jeg mye med i starten. Brukte da Megs 105 og 205 på roterende.

Hadde problemer med feil teknikk, dårlig maskin, polishen gikk tørr og jeg primet pad med quickdetailer osv for å holde den fuktig.

Hadde da mye svineri rundtom. :)

Så jeg antar at det er samme problemet du har;

-feil/dårlig teknikk, for høy fart, for mye produkt osv.

Det går seg til med erfaring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anders_Aa    151
Anders_Aa

Jeg opplevde dette en gang jeg vasket padden rett før jeg skulle korrigere. Kjørte den noen ganger før jeg tok på polish får å få ut vannet, altså bare i lufta. Så etterpå når jeg skulle korrigere sprutet det ganske bra...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig