MattisB

Hjelp til valg av produkter

Hei!

Har en Hilux som jeg har lyst til å få beskyttet før vinteren setter inn. Den er 2011 modell, og svart metallic. Den blir vasket med Megiuars såpe og tilsvarende vaskehanske.

Siden det er en jungel av produkter å velge i, går jeg meg lett bort. Så for at jeg skal kunne gi bilen den behandlingen den fortjener, så spør jeg først, selv om det sikkert er en del spørsmål om dette allerede. Og ja, jeg har lest guider, artikler og andres "Show'n shine" en hel del ganger.

Jeg ønsker full behandling av lakken, med rens, polering og voks/lakkforsegling. Har av en grunn fått en del vaskeriper, vil jeg kunne fjerne en del av disse ved å behandle lakken uten maskin?

1. Har lyst til å prøve en annen vaskehanske, noen anbefalinger? Og Swissvax sitt tørkehåndkle vil jeg tro er bra? Har prøvd MG Water Magnet, men ble ikke tatt med storm av dette.

2. Såpe til dagligvask (Swissvax Car Bath?), og en til å bruke før behandling av lakken.

3. Lakkrens, polish og beskyttelse. Har litt lyst på Swissvax voks, noen anbefaling uten at det koster skjorta?

4. Microfiber og påføringspads? Her er det jo så utrolig mye å velge i.

5. Står både kufanger og veltebøyle på bilen, gi disse litt omsorg også, hva anbefaler dere?

Noe jeg har glemt?

Håper på positive og gode svar ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Normalt so skal du nok ikkje klare å ta vekk vaskestriper uten maskin.

1: Er ein del vaskehansker å velge imellom. er nok eit par tråder om det og. Eg bruker denne http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=56_57&products_id=81

Swissvax har vel ikkje tørkehåndkle? Dei selger 2 forskjellige ifra andre leverandører. Begge vil nok fungere.

2: Eg bruker same såpa heile tiden. Før behandling av bil, bruker eg meir avfetting. Swissvax Car Bath er bra den, men ikkje so drøy.

3: Da kjøper du Cleaner Fluid Regular og ein voks. Shield er det mange som bruker og liker. Synes du at det er dyrt, har du Onux eller Samurai.

4: Velger du Swissvax voks, so kan det være greit med pads ifra sWissvax og. Koster litt men er nok ikkje det verste å bruke!

Dette gjelder nok og mf, men er ikkje noke problem å finne rimeligare mf.

5: Da bruker du ein metal polish.

Har du avfetting og høgtrykkspylar? Kva med behandling av dekk og felger?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville anbefale Collinite sine vokser :) 845 er en veldig enkel og god en. 915 er også noe av det bedre :) Og de svir ikke så mye i lommeboka som SV voksen :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker jeg går for Prickbort som avfetting, muligens Bilberry til felga. Høytrykkspyler og vaskehall har jeg . Dekka kommer jeg til å bruke Pneu på, muligens både til hvitt og svart matt (dekka har hvit skrift på sidene).

Hørte noe om at Megiuars har noe som visstnok er til å ta litt vaskeriper selv om man kun påfører for hånd, noen som kan bekrefte dette? Ellers får jeg bare sørge for å beskytte lakken nå i vinter, og ta riper og sånt til våren, er jo da det er fint med rein og ripefri bil.

Hvor får jeg kjøpt Collinite?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

collinite får du blant annet her : http://bilnerden.no/...&products_id=34

jeg har brukt den en stund nå å er knall fornøyd :)

men pass på å legg på suuuper tynt..

jeg la på for mye første gangen å det var IKKE gøy :P

Endret av espen åmodt
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker jeg går for Prickbort som avfetting, muligens Bilberry til felga. Høytrykkspyler og vaskehall har jeg . Dekka kommer jeg til å bruke Pneu på, muligens både til hvitt og svart matt (dekka har hvit skrift på sidene).

Hørte noe om at Megiuars har noe som visstnok er til å ta litt vaskeriper selv om man kun påfører for hånd, noen som kan bekrefte dette? Ellers får jeg bare sørge for å beskytte lakken nå i vinter, og ta riper og sånt til våren, er jo da det er fint med rein og ripefri bil.

Hvor får jeg kjøpt Collinite?

Du tenker nok på Meguiar's Ultimate Compound. Denne er laget for DA maskiner eller for håndbruk.

Kan ikke bekrefte at det er veldig effektivt, men har selv brukt den i kombinasjon med roterende maskin (ikke å anbefale :P)

Endret av lasseln
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive