honda20

Når polere ny bil?

Hentet på Torsdag min helt nye bil, Honda Accord 2,0 Lifestyle Tourer og forhandler sa de hadde polert bilen med en lett voks uten slipemiddler i. Lakken er for fersk sa det til å bruke vanlig voks.

Jeg har Swissvoks Shield som eg bruker.

Når er det anbefalt å feks smøre ett lag med denne på bilen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen vokser har slipemidler i seg, da er det ikke voks...

Du kan gå over med voksen din nå, men det er nok en fordel å bruke cleaner fluid regular først.

På nylakkerte biler sier de vel 3-4 uker før polering (som ikke må foveksles med voksing, polering er sliping).

Din bil må jo nødvendigvis være noen uker fra lakkverkstedet? Med mindre den ble bygget i kjelleren til fohandleren :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nye biler fra fabrikk skal ha helt ferdig herdet lakk klar for all slags behandling. Det er bare å legge på shield hvis du ønsker det. Eller polere først hvis bilen har lakkdefekter etter forhandlerens behandling. Synd at forhandleren ikke vet forskjell på polering og voksing.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er Swissvax Shield ett bra produkt som holder lenge?

Når bilen kommer til landet, er den jo innsatt med ett voksbelegg overalt. Får lakken puste og herde nok med dette på?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakken blir hurtigherdet med høy varme på fabrikken. Transportvoksen må fjernes før behandling men det må vel forhandler ha gjort. Shield er absolutt en god voks ja. En av de mest holdbare.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

forhandler har fjernet dette ja med noe sitrusgreier.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde de (forhandler) alltid polerer over bilen med et eller annet produkt på klargjøringen av ny bil. Er vel derfor en del nye biler ser så bra ut.

De kommer jo ikke med holos fra fabrikk.

Endret av Martin.S
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan Swissvax legges utenpå det de har vokset med hos forhandler da bilen kun har vært brukt 2 dager?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det må du gjerne gjøre,men ikke regn med lang holdbarhet da.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde dette på en Mercedes i midten av desember. Akkurat klargjort og sto inne hos forhandler enda. La en runde Swissvax Concorso og når jeg fikk bilen tilbake for en ny runde i april, beadet det fortsatt fint på panser og tak. Resten var rimelig flatt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spør om å få gjøre det i salgslokalene :) Gjorde det da min far og mor kjøpte rød Audi A5 i fjor. Selgerene vart mildt sagt overraska over hvor rød bilen ble da de også hadde hatt standard klargjøring av lakken med noe voks-greier jeg ikke vet hva var. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva er min temp for å påføre Swissvax?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Over 12 grader er anbefalt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive