Larsen

Test - Sonax Xtreme Felgrens

61 innlegg i emnet

Besøkte Clas Ohlson her om dagen og i kjent stil klarte jeg ikke å styre unna avdelingen for bilkjemi.

Denne må jo prøves og jeg hadde et sett moderat møkkete Volvofelger tilgjengelig.

Bilder før produkt. Bilen har stått over natta så hverken felger eller bremser er varme.

DSC_0355.jpg

Produkt på felgene:

DSC_0356.jpg

Produktet virker, har ligget på ca 5 minutter mens jeg henter frem HT:

DSC_0367.jpg

8-9 minutter:

DSC_0366.jpg

DSC_0369.jpg

Virker på skivene også:

DSC_0351.jpg

Bilde med produktflaske:

DSC_0360.jpg

I stedet for tradisjonell 50/50 går jeg for en 20/80 inndeling. Produktet har virket i bortimot 15min, ingen berøring, HT av:

DSC_0363.jpg

Ferdigbilder:

DSC_0365.jpg

DSC_0364.jpg

Alt i alt er jeg veldig fornøyd, 99 kroner for 750ml over disk i store deler av landet. Produktet har en geleaktig konsistens og henger lenge uten å tørke. Jeg påførte en lett dusj med produkt ca 10 min ut i virketiden da jeg synes noen steder så litt tynne ut men jeg tror ikke dette var nødvendig.

Det lukter stekeovnsrens men gir meg ikke følelsen av å håndtere farlige kjemikalier. Flasken er heller ikke merket med fareskilt.

Knallprodukt!

8

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for test!

Kjekt å vite at denne er et fint alternativ man kan få tak i lokalt hvis man plutselig oppdager at man er tom for rim7 o.l.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut til å virke meget bra :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra test! :) Alltid kjekt med noen alternativer :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne må testes:) Bra test :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott test. Har prøvd denne selv og syns den er i ca samme gate som P21S. Ca samme pris også vel...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

God felgrens dette, brukt et par flasker her av denne, og godt det finnes felgrenser over disk som er tilgjengelig over nesten hele landet...

Cred for test

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

denne har jeg handlet lenge på clas ohlson..en av de beste til grei pris..helt trygg felgrens..kan jo nevne at det er sonax xtrem felgrens som brukes orgianalt av bmw..under bmw logoen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må prøve cartec den er rå har prøvd det meste.Eekbilpleie

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Troverdighetenn hos en med 4 innlegg, der 2 av de omhandler annbefaling av et produkt er ikke veldig stor i mine øyne. Kansje du heller kunne kommet med en test eller omtale av et av disse cartec produktene som er så veldig mye bedre enn alt annet :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei jeg har ikke fått tid til flere innlegg enda mente ikke og klage på andre merker.Men jeg har drevet med bilpleie i 20 År så fått litt erfaring.Ingen merker er best på alt

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cred for fin test! :)

Før jeg oppdaget DCN må jeg innrømme at jeg kun kjøpte bilvaskprodukter over disk.

Sonax må jeg si er den beste av felgrensene man får kjøpt over disk. Opp imot andre alternativer som turtle nanotech, Meguiars og bensinstasjonene sine egne blir den overlegen!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin test :)

Bruker den mye selv, insektfjerneren er også bra :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin test. Bruker også denne en del, og er utentvil en av de beste som er lett å få tak i rundt om :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker og denne etter anbefaling av TeGe her på forumet.

Anbefales+++

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er den jeg stort sett bruker, er ikke bedre vant :P Men er en knall felgrens som gjør jobben!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fasken å den så ut til å gjøre vei i vellinga da!

Veldig kjekt å vite ja. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fasken å den så ut til å gjøre vei i vellinga da!

Er mitt første forsøk med felgrens som skifter farge, woweffekten er fantastisk :eek:

Har brukt FerroBet Alurens tidligere, den virker også godt men på en litt mer stillferdig måte.

Flott test. Har prøvd denne selv og syns den er i ca samme gate som P21S. Ca samme pris også vel...

Regner man om til gallons er det 500,-/gallon. Når det ikke er fraktomkostninger med i regnestykket er det ganske greit mener jeg.

Hører noen blander Rim7 1:1, kan være en morsom test å gjøre med denne også.

Jeg får kjøre litt hardt et par uker fremover og prøve igjen :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner man om til gallons er det 500,-/gallon. Når det ikke er fraktomkostninger med i regnestykket er det ganske greit mener jeg.

Ja, er det jog også mener. Er man først innom clasern ser jeg ingen grunn til å ikke raske med seg et par flasker av denne her :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei nei nei...

Jeg har nok felgrens.. tror jeg.. men er jo innom clas innimellom... skummelt..

Blir dyr hobby dette synes jeg..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive