_Makki_

Ull?

Har div ull pads fra Scholl og Flexipads. Men føler jeg har for lite erfaring og vet for lite om bruk av ull.

Bruker for øvrig kun Scholl polish men har også tenkt å teste Menzerna etterhvert.

Prøvde meg sist på ull med S03g og det ble bare mere arbeidt i etterkant enn nødvendig :)

Så ja, ganske enkelt. Hvorfor ull, når og med hvilken polish kombo?

Fordeler og ulemper ved bruk av ull? :)

Takk

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fordeler er at du kan polere plast uten å generere mye varme slik at du risikerer lakkslipp,negative er vel at det blir en del holos,er min erfaring vertfall,kjenn med handa med jevne mellomrom om det er varmei plasten,ull skal brukes på lav hastighet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker det mest på hard lakk. Noen type lakk liker ull bedre enn andre. Med ull er det viktig å holde paden ren og rense den minst etter hvert panel for å unngå grove hologrammer, helst med trykkluft.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjelder ikke bare at man får holo, men paden blir fort "hoppete" og ustyrlig og om man ikke renser den ofte... Liker ull godt, men på lakk som ikke er spes hard må man gjerne jobbe endel med de neste stegene for å fikse opp ugang man lager med ull...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ull pad og Scholl S03 gold er genialt for å fjerne RDS på hard lakk, men jeg har aldri polert en hel bil med ull.

Kjører alltid tre stegs polering der jeg kjører med ull pad, synes det er ett must for å ungå hologrammer.

På plast kjører med polish som har mindre cut, Scholl S17 eller Menzerna PO85rd (super intensiv polish) og ull pad.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke farlig å kjøre ull, du generer mindre varme en med skum, så du greier ikke å skade sånn sett.

Hvorfor bruke mange merker rubbing/polsih, heller lær deg å bruke et merke istede for å bruke alle salgs merker, bli go på et merke, fordi at ingen er like....så en må rett å slett bruke litt tid på å bli ekspert på det..

For å kjøre ull og S3 så bør du somsakt alltid gå over med S17 på skum, samt en fnpolish til slutt. Liker S30 på orange selv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for alle tips!

Mulig jeg har kjørt for stor hastighet med ull og s03g..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker knall å ligge på 1200-1500 rpm... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive