Jørgen

Hologrammer, svart Volvo 850

Hei!

En kompis av meg har nettopp hatt en runde på 850`en sin. Denne er svart og uten klarlakk. Bilen var rimelig sliten i lakken, så han gikk først på med Megs ullpad med Megs #105, så megs lilla pad med #105 og til slutt sort finishing pad med #205. Har det vært såpass grov korrigering på de første stegene at det gjerne holder med en runde til med #205 på fin pad? Eller må han til med DA her? Evt. noen anbefalte produkter her?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har testa litt på panseret på ein 850 med same lakken. Denne var hard og kjempefin å korrigere.

Eg brukte berre roterende. Først Scholl S03 på gul uber. Dette laga litt hologrammer.

So vart det Scholl S17 på oransje uber. Her var det heilt sikkert null hologrammer, men eg køyrde til slutt Scholl S30 med grønn uber.

105 skal vel holde, men kva slags pad som anbefalles, veit eg ikkje

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dem svarte 850 lakken skal være god å hard å jobbe med, men mulig ullpadden har gjort litt vidunderverk her.

Kjørte du ett par runder med en del trykk når du kjørte med finnishpad? Det kan være ett lite triks å gjøre det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hold på med Meguiars sine produkter en stund. og bruker kun Meguiars D/A maskinen etter korrigering. M205 og M80 funker fint med gul polishing pad.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for engasjementet, det er ikke min bil men jeg skal høre hvordan det ble kjørt, tipper rådet om noen runder til med en del trykk på finishingen gjør susen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper han bør bytte fra sort til gul pad (megs)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det beste er å kjøre D/A maskin med gul pad. Har brukt M80 med gode erfaringer. Mye press og litt teknikk så går ting nesten av seg selv. Vet ikke hva jeg gjør galt, men har har ikke hatt problemer med kjøre-spor. Men uansett om du kjører D/A eller roterende så må du ikke kjøre det tørt. Og padden må ligge helt flatt. Og viss du ikke får det til, så må du gjerne si ifra. Elsker svarte Volvoer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

En kompis av meg har nettopp hatt en runde på 850`en sin. Denne er svart og uten klarlakk. Bilen var rimelig sliten i lakken, så han gikk først på med Megs ullpad med Megs #105, så megs lilla pad med #105 og til slutt sort finishing pad med #205. Har det vært såpass grov korrigering på de første stegene at det gjerne holder med en runde til med #205 på fin pad? Eller må han til med DA her? Evt. noen anbefalte produkter her?

Holder en knapp på "uvøren" kjøring med roterende og ull som har resultert i megakjørespor som krever noen strafferunder med finishing før det blir bra, og da helst med roterende.

Det beste er å kjøre D/A maskin med gul pad. Har brukt M80 med gode erfaringer. Mye press og litt teknikk så går ting nesten av seg selv. Vet ikke hva jeg gjør galt, men har har ikke hatt problemer med kjøre-spor. Men uansett om du kjører D/A eller roterende så må du ikke kjøre det tørt. Og padden må ligge helt flatt. Og viss du ikke får det til, så må du gjerne si ifra. Elsker svarte Volvoer.

Får ikke kjørespor med DA såfremst det ikke er vanvittig myk lakk, og får du aldri kjørespor under korrigering med roterende er det noe som ikke er normalt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lært litt etter noen hundre biler. Og ull-pad og M105 er vel noe ekstremt. M105 er vell heller ikke det rette produktet å bruke viss du har tørr singel-stage lakk. ville nok heller prøvd M95 og gul eller rød pad. Og en eller to runder med M205 eller M90 og D/A maskin med gul pad. Kjørespor i lakke er enkelt å fjerne, selv om jeg ikke helt ser poenget med å lage kjørespor som senere må fjernes. Men det er vel bare mi mening. Hva som er rett og galt er noe du lærer etter en del jobber. Selv om oppskriften på suksess varierer ifra bil til bil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lært litt etter noen hundre biler. Og ull-pad og M105 er vel noe ekstremt. M105 er vell heller ikke det rette produktet å bruke viss du har tørr singel-stage lakk. ville nok heller prøvd M95 og gul eller rød pad. Og en eller to runder med M205 eller M90 og D/A maskin med gul pad. Kjørespor i lakke er enkelt å fjerne, selv om jeg ikke helt ser poenget med å lage kjørespor som senere må fjernes. Men det er vel bare mi mening. Hva som er rett og galt er noe du lærer etter en del jobber. Selv om oppskriften på suksess varierer ifra bil til bil.

Hvis du har korrigert noen og hundre biler uten å lage hologrammer/kjørespor så tror jeg faktisk vi skal prøve å få deg plass i Guinnes rekordbok......

Skal du korrigere lakk med grove produkter blir det i 99.9% av tilfellene kjørespor som (som oftest) enkelt fjernes igjen når man går over til finere pad og produkt.

Å komme inn her å si at du har korrigert noen 100 biler, og samtidig ikke helt skjønner hvorfor man gidder å lage kjørespor/hologrammer når de likevel må fjernes igjen......da uler BS alarmen i mtt hode ihvertfall..

Men du har ihvertfall rett i at oppskriften til suksess varierer fra lakk til lakk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville vært morsomt hvis du kunne vise meg hvordan du unngår kjørespor på ultramyk lakk som har vært igjennom vaskemaskina på esso X antall ganger, og har deretter med RDS.

Ett av kravene mine når du skal vise fram dette er at du skal bruke polish uten fillere, altså RDS skal fysisk fjernes, ikke skjules.

Så kan vi atpåtil tenke oss at dette er en ss-lakk som er oksidert oppi det hele, da begynner vi å snakke en vrien sak å korrigere med 1-steg uten fillere, hvor det oksideringsfrie resultatet skal vare 6-7 måneder minst, samt at man skal sitte igjen med en hologramfri lakk som er klar for LSP :)

Endret av Popp
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørtes ut som en "klargjører". Og vi vet jo alle hva slags resultat de ofte leverer.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørtes ut som en "klargjører". Og vi vet jo alle hva slags resultat de ofte leverer.....

Ikke så vanskelig å få til noen hundre biler om man tar 6-7 på en arbeidsdag, uansett lakktype :P

Jeg hadde iallefall gått på veggen for ei stund siden om jeg skulle tatt så mange biler, ettersom at det ofte tar 10-40 timer for å få riktig resultat..

Endret av Popp
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville vært morsomt hvis du kunne vise meg hvordan du unngår kjørespor på ultramyk lakk som har vært igjennom vaskemaskina på esso X antall ganger, og har deretter med RDS.

Ett av kravene mine når du skal vise fram dette er at du skal bruke polish uten fillere, altså RDS skal fysisk fjernes, ikke skjules.

Så kan vi atpåtil tenke oss at dette er en ss-lakk som er oksidert oppi det hele, da begynner vi å snakke en vrien sak å korrigere med 1-steg uten fillere, hvor det oksideringsfrie resultatet skal vare 6-7 måneder minst, samt at man skal sitte igjen med en hologramfri lakk som er klar for LSP :)

Tror ikke det var så mange som tok denne utfordringen på strak arm :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive