Anders_Aa

Hologrammer forsvinner ikke

Hei,

Har korrigert en bmw i garasjen. Gikk først over med s3 gold over hele.

Så ikke noe hologrammer når jeg var ferdig, da jeg ikke hadde tatt wipedown.

Gikk så over med s30+ på oransje pad. Når jeg da var ferdig med det, så resulatet bra ut. Så jeg kjørte bilen opp får å avfette med surfex Hd.

Først etterpå nede i garasjen igjen så jeg mye hologrammer der jeg hadde kjørt hardt.

Så spørsmålet er, hvordan skal jeg kjøre S30+ på oransje pad for å fjerne hologrammer ?

Må jeg kjøre på ganske høyt turtall med endel press, siden det er hard lakk ?

Trodde hologrammer foresvinte lett...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man legger som regel på litt press en 3-4 runder for å ta hologrammene for så å lette på pressert og ta et par lette runder. Ta alltid wipedown for hvert panel mens du jobber. Avfetting wipedown etter du er ferdig holder ikke da du vil oppdage feilen alt for sent.

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Mighty her, godt med press de første 2-4 rundene for å fjerne holos. Deretter slipper du opp og lar maskinen jobbe.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei takk skal dere ha!

Da begynner jeg litt tidlig i morgen, så rekker jeg det ;)

Er vel greit som du sa mighty at jeg må ta wipedown for hvert panel. Men man bør vel ikke ta wipedown etter s3 gold hvis man skal ta et andre steg etterpå ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, ta gjerne wipedown etter S3 for å sjekke skikkelig hva du har tatt av defekter. Det skader ingenting :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, sant det. Ble litt skuffa i stad da jeg trodde jeg hadde fjernet det meste av grovere riper. Men etter vask var mye tilbake igjen.

Men men, man lærer av sine feil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva bruker dere til wipedown? ^_^

Edit: Glem det! Fant litt forskjellig!

Endret av Xanderion
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Mighty her, godt med press de første 2-4 rundene for å fjerne holos. Deretter slipper du opp og lar maskinen jobbe.

Bare bruker denne tråden litt: Er det med DA eller roterende?

Har litt trøbbel med holos i mellom.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holos dukker vel bare opp med roterende?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holos dukker vel bare opp med roterende?

Neida, det kan man klare med grov kombo på myk lakk med DA-maskin og. Og denne teknikken kan vel benyttes av både roterende og DA-maskin :) Ofte synes jeg personlig det er vanskelig å avslutte holofritt med roterende og S40. Det er DA-maskin perfekt til, eller så kan man ta et mellomsteg.

Edit: Glemte å legge til noe...

Endret av TobiasW
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, takk! Jeg var litt usikker på det, om det kunne dukke opp med DA. Man lærer alltid, og det er nydelig :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare bruker denne tråden litt: Er det med DA eller roterende?

Har litt trøbbel med holos i mellom.

Avhengig av hardheten på lakken, men i dag og igår når jeg tok det siste steget på C30'en for å fjerne hologrammer, måtte det veldig mye press til for å fjerne hologrammene. Dette ble da gjort med roterende maskin. Om det da er mykere lakk (noe som jeg ikke har vært borti enda) vil jeg tro at DA-maskin+finpolish, kjøring med lite press, er det som skal til for å fjerne holos.

Er vel ikke alltid lett å vite om man har for lite press til å fjerne hologrammene, eller for grov kombo+press, slik at man lager nye.

Men jeg har ihvertfall skjønt at testing er det som må til! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har akuratt polert panseret på bmw min,den lakken er så jæ...hard at det er jo rart det blir riper i det hele tatt.jeg tokk cf pro på oransje pad med hardt press til lett press,da forsvant hologrammene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

BMW har sinnsyk hard lakk til tider. Bra du fikk dukt med satans engler.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det var rett før noen andre her på forumet hadde fått jobben for å si det sånn :rofl1:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sleit på BMW lakk i dag! Sykeste hologrammene :)Ble tidspress, og fikk bort det meste etter en god del timers frustrasjon.Skal se på bilen i sola i morra om jeg tør :) Fikk ikke bort hologrammer med orange scholl,S30 på roterende og masse press med DA,S30 og orange Scholl gikk også treigt..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uff det er triste greier! Håper du får bukt med dem Silset... Jeg fikk forøvrig min BMW tilbake fra lakkering nå nylig. FY F#!"# så mye holos det var. Hele taket (etter litt flekklakking) og dørene. Inkludert et stykke på bakluka hvor det også ble lakkert.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uff det er triste greier! Håper du får bukt med dem Silset... Jeg fikk forøvrig min BMW tilbake fra lakkering nå nylig. FY F#!"# så mye holos det var. Hele taket (etter litt flekklakking) og dørene. Inkludert et stykke på bakluka hvor det også ble lakkert.

Mulig jeg fikk bort det aller meste :) Jobben er avslutta, men gir meg aldri om jeg ser at det ligger igjen mer enn det jeg kan akseptere på en bil jeg ser ukentlig ;) Synd med bilen din da.Må bruke tid på egen bil en dag du da..Sånt blir det ikke penger av, men vi vet det må gjøres :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du står på! :)

Ja jeg kjenner til den. Når man vet at bilen blir innen rekkevidde så er det alltid kjekt å få et godt resultat. Du får følge med på både holdbarhet på voks og hvordan den ellers holder seg! :)

Ja det er utrolig trist, men jeg ser frem til et par dager med kos på den! :) Lite voks er det på den også :/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive