• 0
Jensenjr

Spørsmålskalas-voks og felgvoks

Spørsmål

Hei!

Kjørte roterende for første gang for et par uker siden med MG #80 + ett lag MG Mirror Glaze.

Voksen fikk herde over natta (ca 14 timer) i oppvarmet garasje.

Mitt første spm er: Kan jeg vaske ned bilen med prewash og hanske, for så å legge flere nye lag med voks?

Spm 2: Har det noen hensikt å legge flere lag?

Spm 3: Hva slags temperatur bør jeg legge voksen i og kan jeg stå ute?

Spm 4: Ved vask av bilen, hva slags avfetting bør jeg bruke uten å ta for mye voks? Har både prickbort og surfex hd.

I tillegg skal jeg vinterklargjøre vinterfelgene med poor boys wheel sealant.

Har det noen hensikt å legge flere lag her?

Bør jeg claye felgene?

Erfarne svar mottas med takk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

8 svar til spørsmålet

• 0

1: Ja, men bruk avfetting som f.eks prickbort for å ta evt asfaltflekker osv.

2: 2 lag har en hensikt for å få god dekning og jevnt lag, utover dette har flere lag ingen hensikt.

3: Den ideelle temperaturen er i overkant av 20 grader og med lav luftfuktighet. Den laveste temperaturen de fleste produsentene anbefaler er ca 12 grader selv om det som regel funker greit i lavere temperaturer også. Du kan stå ute, men gjør det helst ikke sent på kvelden slik at bilen blir stående full av dugg rett etter at du har vokset.

4: Prickbort er god til å ta asfalt flekker osv. Denne bør ikke brukes ved hver vask, men heller når det er nødvendig. Surfex HD fungerer supert som daglig prewash/avfetting i 1:20 blanding og er da snill mot voksen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Takk for gode svar! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Prøver meg her! :)

Skal legge felgvoks for første gang og lurte på om jeg bør gå over med S30 på håndpad før jeg legger voks? ( SV Autobahn )

Jeg tenker for å få renset felgen å få voksen til å bite, eller holder det med en grundig vask?

Jeg legger 1 lag voks og lar det herde i 4-5 timer, 1 lag til og venter 4-5 timer, tørker av med MF så er det good to go ?

Endret av WLN
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

En runde med f.eks s30 for hånd eller annen rens vil øke holdbarheten på voksen, du må gjerne legge "2 lag" for å sikre full dekning, men holdbarheten blir den samme uansett. Det som vil påvirke holdbarheten på voksen mest, er om du går over med en rens før voks :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Det blei vel gjort en test på 1 lag vs 2 lag samt kor lenge ein ventet med buffing.

Slik eg har gjort det med Autobahn er når eg er ferdig og vokse felgene så starter eg og tørke av med den eg startet med. Så det ligger 20-30 minutt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0
  • 0

Kom ingen bilde, men kan ha noe med at eg er på telefon.

Når du sier svart så er det sikkert lakkert svart, med klarlakk over. Ergo samme prosedyre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Satser på det :) takk for hjelpen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive