Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Hei!

Kjørte roterende for første gang for et par uker siden med MG #80 + ett lag MG Mirror Glaze.

Voksen fikk herde over natta (ca 14 timer) i oppvarmet garasje.

Mitt første spm er: Kan jeg vaske ned bilen med prewash og hanske, for så å legge flere nye lag med voks?

Spm 2: Har det noen hensikt å legge flere lag?

Spm 3: Hva slags temperatur bør jeg legge voksen i og kan jeg stå ute?

Spm 4: Ved vask av bilen, hva slags avfetting bør jeg bruke uten å ta for mye voks? Har både prickbort og surfex hd.

I tillegg skal jeg vinterklargjøre vinterfelgene med poor boys wheel sealant.

Har det noen hensikt å legge flere lag her?

Bør jeg claye felgene?

Erfarne svar mottas med takk :)

Skrevet

1: Ja, men bruk avfetting som f.eks prickbort for å ta evt asfaltflekker osv.

2: 2 lag har en hensikt for å få god dekning og jevnt lag, utover dette har flere lag ingen hensikt.

3: Den ideelle temperaturen er i overkant av 20 grader og med lav luftfuktighet. Den laveste temperaturen de fleste produsentene anbefaler er ca 12 grader selv om det som regel funker greit i lavere temperaturer også. Du kan stå ute, men gjør det helst ikke sent på kvelden slik at bilen blir stående full av dugg rett etter at du har vokset.

4: Prickbort er god til å ta asfalt flekker osv. Denne bør ikke brukes ved hver vask, men heller når det er nødvendig. Surfex HD fungerer supert som daglig prewash/avfetting i 1:20 blanding og er da snill mot voksen.

Ja, jeg vasker med svamp!

• 2 years later...
Skrevet (endret)

Prøver meg her! :)

Skal legge felgvoks for første gang og lurte på om jeg bør gå over med S30 på håndpad før jeg legger voks? ( SV Autobahn )

Jeg tenker for å få renset felgen å få voksen til å bite, eller holder det med en grundig vask?

Jeg legger 1 lag voks og lar det herde i 4-5 timer, 1 lag til og venter 4-5 timer, tørker av med MF så er det good to go ?

Endret av WLN
Skrevet

En runde med f.eks s30 for hånd eller annen rens vil øke holdbarheten på voksen, du må gjerne legge "2 lag" for å sikre full dekning, men holdbarheten blir den samme uansett. Det som vil påvirke holdbarheten på voksen mest, er om du går over med en rens før voks :)

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår