johnsta

Noen som kan Mac her?

Hei.

Trenger litt hjelp til å installere en dmg.file på Mac. Jeg har lastet den ned, men når jeg åpner den får jeg bare opp at det ikke finnes program som kan åpne filen. Noen som har noen tips? Det er snakk om en Citrix Receiver. Jeg har prøvd å søke litt rundt, men finner ikke utav noe foreløpig. Får ikke hjelp av de som leverer Citrix til oss:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm som oftest er det bare å dobbelt klikke, så skal du få opp ett nytt vindu hvor du drar programmet over i Applikasjons mappa.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke sikker på om den filen jeg har nå er dmg. Forstod at jeg måtte åpne denne, for så å få en dmg.file jeg kan dra over i applikasjonsmappen. Hvordan ser jeg hvilken filtype jeg har?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke sikker på om den filen jeg har nå er dmg. Forstod at jeg måtte åpne denne, for så å få en dmg.file jeg kan dra over i applikasjonsmappen. Hvordan ser jeg hvilken filtype jeg har?

Du kan vel se det ved å tryke "CTRL" + museklikk --> Egenskaper/Informasjon ...? Tror jeg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merk filen, trykk cmd+i

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se om den monterer seg som en egen stasjon (disk) når du åpner fila også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ikke ut av det, men en kollegga hadde gjort det før på Mac. Så han fikset det! Hadde blant annet lastet ned feil fil/versjon i fra begynnelsen av. Uvant med Mac. Takk for hjelpen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk mac1.no hvis det dukker opp flere problemer.

Der får man svar på det meste:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk mac1.no hvis det dukker opp flere problemer.

Der får man svar på det meste:)

Det skal jeg huske på! Takker..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive