_€mil_

Valg av produkter til Kestrel DAS6 P

Har forsøkt å finne en god "fasit" på hva jeg bør kjøpe inn av poleringsputer og bakplater til min Kestrel DAS6 Pro som er på vei til landet i disse dager. Har tenkt til å benytte meg av Scholl "serien" S03 Gold, S17 og S40. Hadde satt veldig stor pris på om noen kan sette sammen en komplett pakke av hva jeg trenger til selve maskinpoleringen. Skal bli brukt både på SS lakk og metallic.

Vet veldig lite om grovhet/cut på pad og hvor mange jeg trenger og ikke minst hva de skal brukes sammen med av produkt. Har ikke noe spesielt budsjett, bedere med for mye utstyr enn for lite :P

Har aldri prøvd noe maskin til polering før, så safer litt ved å velge en rimelig DA nå i begynnelsen. Jeg er usikker på hvor mye man kan ta med DA, så det blir en del prøving og feiling på noen karroserideler jeg har liggende fra en tidligere bil i løpet av vinteren, så jeg kan heller prøve på hele biler til våren ^_^

En guide eller tips på hvordan å bruke DA maskin hadde også vært supert, lurer på alt fra produktmengde til hastighet, press, rytme osv.

Endret av _€mil_
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg hadde bytta S40 med S30. S40 har ganske lite cut.

Uber pads fungerer bra hjå meg. Det er gul, oransje og grønn eg vanligvis bruker. Bør ha 2 av kvar.

Ha på lite produkt, spre på 1. (område på ca 40x40cm)

Hastigheit på 4-6 med litt lite press. Er det ikkje bra nok, so øker du presset. Her er det testing som må til på den bilen du styrer med.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

TerjeL og jeg skal være med her:

http://www.detailersclub.no/forum/topic/10691-bindende-paamelding-til-kurs-i-aas-15-og-16-okt/

Bli med du også, så får du sikkert en del pointers.

Tok bilene våre med ei slik maskin du har bestilt. Og vi ble da fornøyde, vi. Så det går fint an å få bort en del riper og slikt med den maskinen der. Men... Blir nok ei roterende etter hvert også. ;)

En erfaring jeg har dratt med grønn 3M pads, er at de ikke holder så lenge på ei DA-maskin. Brukte opp 3 stk. på bilen min... Hehe...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@ todleif:

Takk for inspill, benytter du deg av Uber pads på DA maskin?

Har sett at flere bruker S30 til slutt, så da kjøper jeg nok det i tilegg til S40 (fin til hollos kanskje den?).

Anngående Uber pads, ser ut til at jeg kjøper det. Skal tåle en del og har lest mye bra om de, men hvilke størrelse skal jeg kjøpe til bruk på DA? Ser det finnes 150mm og 4".

Ser for meg å kjøpe Gul, Orange, Blå & Grønn.

En annen ting, hvilke bakplate er å anbefale til den maskina som jeg har bestilt?

@ apex_s2k:

Frister med et lite kurs, men tror jeg må prøve og evt. feile litt før jeg melder meg på noe slik. Er vel ikke helt for nybegynnere anntar jeg :) Satser på et lite kurs til våren igjen, evt. i forbindelse med kjøp av roterende neste år. Begynner med DA, ting tar vel litt lengere tid med en slik maskin men et sted må man begynne.

Synes du Kestrel maskina var lett/god å bruke og hvordan er det med hastighetsvalg?

Endret av _€mil_
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte svart og hvit spider fra Scholl, sammen med 203 Gold til grovkorrigeringen i går. Den tålte overraskende mye juling.

Ikke at jeg har noe enormt sammenligningsgrunnlag, men jeg har tidligere kjørt med 3m og Lake Country.

For meg virker det som om spideren holder mye lenger.

Erfaringen min så langt viser at det være kjekt å kjøpe flere av de groveste padsene, da det er de som får mest juling.

150mm pads funker bra på den miste av platene (125mm) som er med maskina.

Kurset egner seg visst både for ferskinger og de med litt mer erfaring, så det er bare å melde seg på! :)

Både jeg og Apex_s2k er også for ferskinger å regne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S30 mener jeg er bedre enn S40 på de fleste måter. Jeg har aldri blitt helt enig med S40 og synes S30 både kutter bedre og avslutter bedre. Spesiellt med DA så har S40 ingenting for seg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@ TerjeL:

Ja akkurat, er litt i tenkeboksen på det kurset. Får se hva det blir til ;)

Er så mye å velge når det kommer til pads, tipper det blir Uber serien nå i første omgang. Blir i hovedsak for å øve i vinter på deler som ligger i garasjen, får jo testa cut evnen og holderbarheten på de også da.

Følger det med baklplate som er grei? Slik at man bare kan sette på 150mm pads og kjøre ivei...

@ Mighty:

Å ja, da blir det vel å styre unna den nå da. Mer egna til roterende S40 eller?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes S30 gjør samme nytten på roterende også jeg. Litt tyngre å jobbe med enn S40, men bedre på alle andre måter. Synes S40 har lettere for å lage holos.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang. bakplate så tror jeg noen andre må svare. Jeg syns den funker fint, men så har jeg ikke noe sammenligningsgrunnlag.

Er usikker på om bakplater har så mye å si på DA som på roterende?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang. bakplate så er den topp den som følger med. Ser ingen behov for å bruke annen type. Men, kan være greitt å ha en bakplate på 75mm for å komme til på trange plasser. Da bruker du 4" pads :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar til alle som har bidratt, har nå fått bestilt litt produkter og er klar for å prøve litt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive