Skulebollen

Ka gjer eg feil? CG green clean

Har prøvd og få rensa interiøret mitt no på min nyinnkjøpte Bmw, denne bilen har tydeligvis aldri vert vaska før så skitten henger ekstremt godt.. Seta har veldig mykje flekker og man ser på dashbordet at det er brunaktig p.g.a all skitten

Har blanda CG green clean på ei flaske, mykje sterkare enn anbefalt, men syntes ikkje den fungere noke bra.. Fremgangsmåten min er:

Sprayer på panelet som skal vaskes

lar det stå i noken minutter

gnir det utover overflata med en insektsvamp

vasker av med bøtte med vatn og ei våt fille

tørker med ett handkle

Men får det liksom ikkje heilt reint, har gjort samme prosess fleire ganger men føler det ikkje blir bra..

Så er det noke eg bør gjere annerledes?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilder er alltid greit.

Da ein ikkje veit kva slags dritt det er, er det litt vanskeligt å anbefalle middel.

Du prater om paneler no og ikkje stoffseter?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv med en medium hard børste og gnikk like etter at du har spraya på, gjelder både for stoff og plast/dash. Flekker i setet kan løsne opp med bruk av større mengder vann og CG GreenClean, men da må du nesten ha en våtsuger for å få opp væsken sammen med skitt og møkk.

Egne flekkfjernere kan også duge:

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=35_38&products_id=80

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prater om både paneler og stoffseter;)

Har prøvd med oppvaskbørste å gnikke på seter uten at det hjalp.. men skulle vel hatt våtstøvsuger der ja

Men på alt av panel fatter eg ikkje at det ikkje går vekk, har gjort samme prosess mange ganger men får det ikkje vekk

Har ikkje kamera for øyeblikket så bilder blir vanskelig.. men er vanlig skitt som kjem av at man foreks. setter seg inn i en bil med skitten bukse og gnikker mot dashbordet, setet

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Våtstøvsuger er nok tingen på stoffseter ja.

Er det oljer i dritten, er det ikkje alltid so lett å bli kvitt.

På paneler kan det hende at nanosvampen hjelper, eller sitrusrens. NB! Test på eit lite synligt område først.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scholl Spam kan være verdt å prøve på plast

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På mørke/sorte (olje)flekker som ikke gikk bort med børste, rensemaskin og CG Fabric Clean, har jeg brukt ren Surfex HD med stort hell.

Den skal vel i teorien ikke brukes på stoff/textil men her har det ihvertfall fungert bra så langt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På mørke/sorte (olje)flekker som ikke gikk bort med børste, rensemaskin og CG Fabric Clean, har jeg brukt ren Surfex HD med stort hell.

Den skal vel i teorien ikke brukes på stoff/textil men her har det ihvertfall fungert bra så langt.

x2

SurfexHD tar det som ikke Green Clean klarer på plast også, skomerker, møkk etc. Men SurfexHD skummer såpass at jeg er forsiktig med å bruke den kombinert med våtsuger på tekstil.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Surfex skummer en del ja, men hvis man er litt nøye med å kun ha litt på flekken(e) går det bra (så langt ihvertfall).

Savner egentlig en ordentlig flekkfjerner som er ment for formålet og som faktisk fungerer, har 2 innekatter som av og til spyr opp noen hårballer, og som oftest på de hvite gulvmattene, og må stort sett bestandig ta frem surfex`n etter å ha pløyd igjennom alle textilproduktene som bare fungerer litt... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge surfex ikke skader overflaten så er det vel ingenting i veien for å bruke den :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaling fra min side hvis noen har lyst til å prøve ett annet produkt enn Green clean er ValetPro interior cleaner.

Denne fungerer vannvittigbra. Har til og med tatt en oljeflekk fra den hvite jakka til jente ungen. Jeg har ikke prøvd så mye annet, men denne har ikke skuffet meg enda.

Blandes 1:10

Valet%20PRO%205L%20-%2013%20July%202011-36.jpg

Her har jeg brukt denne

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

trogha: Prøvd CG Nonsense?

Denne er fin på tekstil synes jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei jeg er produsent av renholdsprodukter.

http://www.nontoxic.no/

Jeg har et produkt jeg regner med vil ordne opp.( PowerWash)

Send meg en PM så sender jeg gratis til deg. :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei jeg er produsent av renholdsprodukter.

http://www.nontoxic.no/

Jeg har et produkt jeg regner med vil ordne opp.( PowerWash)

Send meg en PM så sender jeg gratis til deg. :thumbup:

Alltid spennende med nye produkter. :) Hva vasker du med selv? Bruker du nontoxic såpe og avfetting f. eks? Har du sammenlignet de du selger med de mest brukte produktene på DCN?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alltid spennende med nye produkter. :) Hva vasker du med selv? Bruker du nontoxic såpe og avfetting f. eks? Har du sammenlignet de du selger med de mest brukte produktene på DCN?

God kveld!

Jeg vasker med nontoxic bilvask i kanon og bøtter.

Har testet en del andre såper og, men langt i fra alle.

Det er noe av grunnen til at jeg sendte med x antall halvlitere med såpe til "Tour de shine"

Slik at alle som skulle dit fikk en prøve.

Har fått noen tilbakemeldinger og øket råstoff innholdet.

Når det gjelder asfaltflekker bruker jeg IKKE nontoxic avfetting det er den rett og slett ikke sterk nok til. ;)

Den fjerner dog olje, bensin, diesel og den slags fett.

Interiør bruker jeg vanligvis vår interiørrens.

Men er det olje, sot eller generelt myyye møkk bruker jeg PowerWash rent.(denne brukes av renholdere som en "grovrent" også)

Send meg en PM så kan jeg gi deg noen prøver og :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers kan ØHN komme oppom meg en tur å få noen prøver her, har igjen noen etter TDS sist :)

Def en god interiør rens fra Nontoxic.. brukes på samme måte som Green Clean, dvs sprayes på setet, jobbes inn og så suges opp igjen med Foma MIMO eller våtsuger...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers kan ØHN komme oppom meg en tur å få noen prøver her, har igjen noen etter TDS sist :)

Def en god interiør rens fra Nontoxic.. brukes på samme måte som Green Clean, dvs sprayes på setet, jobbes inn og så suges opp igjen med Foma MIMO eller våtsuger...

Etter hva jeg skjønner så har Snorre noe på gang via posten. :) Uansett, takk skal du ha Truls :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd og få rensa interiøret mitt no på min nyinnkjøpte Bmw, denne bilen har tydeligvis aldri vert vaska før så skitten henger ekstremt godt.. Seta har veldig mykje flekker og man ser på dashbordet at det er brunaktig p.g.a all skitten

Har blanda CG green clean på ei flaske, mykje sterkare enn anbefalt, men syntes ikkje den fungere noke bra.. Fremgangsmåten min er:

Sprayer på panelet som skal vaskes

lar det stå i noken minutter

gnir det utover overflata med en insektsvamp

vasker av med bøtte med vatn og ei våt fille

tørker med ett handkle

Men får det liksom ikkje heilt reint, har gjort samme prosess fleire ganger men føler det ikkje blir bra..

Så er det noke eg bør gjere annerledes?

Du må ringe cartec de har egene svamper til dette Hilsen Eekbilpleie,,,,,,

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive