Gå til innhold

TEST: Cemical Guys Glossworkz Glaze

Recommended Posts

Skrevet

Å kalle det en test er vel å ta i men.

Jeg er vel det man kan kalde en glaze addict. Har de fleste og har god erfaringer med de fleste utgaver.

Denne har jeg prøvd ved to annledninger. Veldig lett å bruke, og levere en heftig glans!!

IMG_4140.jpg

IMG_4118.jpg

IMG_4139.jpg

IMG_4136.jpg

IMG_4128.jpg

IMG_4126.jpg

IMG_4123.jpg

IMG_4122.jpg

Petter
Skrevet

Voks over glaze.. På denne ble det brukt swissvax Viking. Bilder er før-voks.

Christoffer H
Skrevet

Hvis jeg har forstått det riktig, så er dette bare for å få opp glansen! :) Dere får arrestere meg hvis det var feil :rolleyes:

Skrevet

Jeg tenker, for å få opp glans og som en slags "heftgrunn/grunning" før sealer/voks

Skrevet

Noen som vet hvordan denne er i forhold til min favoritt glaze, Blacklight?

Skrevet

Har ikke skjønt det helt med glaze jeg heller. Når skal glaze legges på i forhold til lakkrens og polish, som beskrevet i Bilpleie for dummies 2? Takk for svar :)

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Glaze legges på etter polering, men før voks.

Altså:

Vask

Tørk

Polering

Glaze

Voks

Innimellom her er det mye annet også, men det er de grove trekkene.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Skrevet (endret)

Glaze er en "gloss enchancer", skal hjelpe voksen med å gi dybde og glans, men kan også legges uten voks oppå. Noen glazer inneholder vel også fillers. (Bl.a Poorboys Black Hole)

Endret av Dr_S
Skrevet

Ajaj! Spennende! Er det faktisk gloss enhancing? Isåfall så lurer jeg veldig fælt på om en glaze kan gjøre Alpinhvit III noe smoothere? Har noen tips til en?

Ikke meningen å hijacke tråden! Men føler det er relativt on topic.

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Jeg kjenner jeg ikke gleder meg mindre til Black Light kommer. Håper jeg får sjans til å ta egne biler før vinteren...

Skrevet

Ajaj! Spennende! Er det faktisk gloss enhancing? Isåfall så lurer jeg veldig fælt på om en glaze kan gjøre Alpinhvit III noe smoothere? Har noen tips til en?

Ikke meningen å hijacke tråden! Men føler det er relativt on topic.

Denne har fått en del skryt på Detailingworld. White Diamond :)

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Simen
Skrevet

Jeg kjenner jeg ikke gleder meg mindre til Black Light kommer. Håper jeg får sjans til å ta egne biler før vinteren...

Mhm, det kan jeg si deg, GLED DEG! :thumbup:

Skrevet

Noen som vet hvordan denne er i forhold til min favoritt glaze, Blacklight?

Jeg kjøpte denne som en sealer jeg? Leste et sted at den ville "ta over for" Jetseal og denne var utsolgt ble det Blacklight.

Googla litt når jeg så ditt utsagn og det ser jo ut som om CG har tåkelagt dette produktet veldig. På et forum sier en representant: "Blacklight is not a sealant its a new type of LSP" mens den på hjemmesiden deres står listet under sealere.

Blacklight er altså en glazysealerlsp da eller? WTF!?

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Jeg kjøpte denne som en sealer jeg? Leste et sted at den ville "ta over for" Jetseal og denne var utsolgt ble det Blacklight.

Googla litt når jeg så ditt utsagn og det ser jo ut som om CG har tåkelagt dette produktet veldig. På et forum sier en representant: "Blacklight is not a sealant its a new type of LSP" mens den på hjemmesiden deres står listet under sealere.

Blacklight er altså en glazysealerlsp da eller? WTF!?

Dette bør kanskje skilles ut i en egen tråd etterhvert, men Black Light er en AIO med litt slipemidler og kan brukes som finishing stage før LSP (voks), eller brukes som LSP i seg selv. Så ja, det er en glaze-sealant-LSP. :)

• 1 month later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår