Hassel

Polish av lykter, volvo 240

Heisann! Er inne på tanken å våteslipe/polere opp frontlyktglassa på 240'n min.

Eneste er at dem er at glass, hvordan går jeg fram da? Kan jeg kjøre på med maskin og FCP med tilhørende padd?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å polere glass er litt av et prosjekt. Jeg veit ikke om frontglasset på lyktehuset er løst på Volvo. På min 1986 Mercedes-Benz W124 er det enkelt å bytte frontglasset. Jeg byttet de fremfor å forsøke å polere opp. Det koster kun et par hundre kroner pr glass på Biltema til Mercedes i hvert fall.

Biltema er ofte Feiltema, men glassene var av god kvalitet, med god passform. De har holdt i 4 år på min bil uten fuktproblemer eller annet kluss.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble litt usikker på om det er glass, knuster som glass ihvertfall :P

Ja, tenkt på feiltema. Men vis det funker på andre måter så er jo det kanskje litt mere gøy :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er glass ja.

Fåes kjøpt løst som ØHN sier her. Jeg kjøpte nye til min hos mekonomen. Nye glass gjør veldig mye mtp utseende på bilen og du får bedre lys, så det er en god investering.

Se først om alle boltene til hovedlampene dine løsner lett. Disse har en tendens til å sitte litt og da løsner de inne i plasten, så hele bolten går rundt isteden for at du får skrudd av mutteren. Skjer dette, så er det lettest å knuse huset på lampa og bytte den med en annen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er glass på 240 ja. Glass kan ikke korrigeres på samme måte som lakk eller plast da det er mange mange ganger hardere. Det finnes spesialutstyr for sliping/polering av glass, men dette er som nevnt litt av et prosjekt og går galt like ofte som det fungerer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm.. Da blir det nok å invistere i nye gitt ;)

Er biltema sine veeeldig dårlige eller? Hørt mye forskjellige om dem gitt..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema er ofte Feiltema, men glassene var av god kvalitet, med god passform. De har holdt i 4 år på min bil uten fuktproblemer eller annet kluss.

Har samme erfaring her selv om det er noen år siden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive