budfox

"Budsjettpakke" for nybegynner!

Hei!

Først av alt vil jeg gjerne si tusen takk til alle dere som lager guider, bruksveiledninger, gir tips, svarer spørsmål o.l. som er til uvurderlig hjelp for alle oss nybegynnere. Dere gjør oss mer hekta :)

Jeg har i løpet av høsten lyst til å polere opp min 08 BMW 318 touring (sort met) og min fars 08 Audi A6 (søvgrå met) for hånd. Begge er egentlig ganske så fine i lakken.

For meg er ikke dette en "religion", men kun et ønske om å oppnå et litt bedre resultat enn jeg ville fått med en Turtle AIO. Derfor er jeg heller ikke interessert i å bruke alt for mye penger på utstyr/polish.

Etter div. lesing her inne på forumet har jeg satt sammen en "budsjettpakke" som jeg lurer på høres fornuftig ut:

- Pickbort (kjøpt på Nordbyn Sverige til SEK 49,-)

- Biltema voksshampo (26,90) (sorry, dette er vel som å banne i kirka!!)

- Meguiars Deep Crystal Step 1 Paint Cleaner (step 1,2,3 inkl. 4 pads selges til 399 hos BS Bildeler)

- Meguiars Deep Crystal Step 2 Polish

- Meguiars Deep Crystal Step 3 Wax-Liquid (vet dere ikke liker denne, men igjen, busjett!!)

- ClasOhlson Microfiber 3 stk (49,-)

- CG Green Clean for interiør (125,-)

- CG New Car scent (125,-)

Da runder vi nesten 800 for budsjettpakka. Høres dette OK ut, eller hvilke endringer ville dere gjort uten å gå over busjettet?

Tusen takk for alle innspill!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tech Wax 2.0 istedenfor Deep Crystal Step 3-voksen, og når du likevel skal kjøpe ting fra Scandicshine, kjøp en flaske CG Citrus Wash & Gloss og noen skikkelige microfiberkluter. Biltemaklutene er kun egnet til å gnikke eksosrør med og bilshampoen er dårlig.

Kanskje en claybar og en QD også... QD'en kan brukes som voks-boost etter vask, og funker veldig bra som claylube.

Endret av csjoh
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og New Car Smell lukter eeeeeeegentlig ikke veldig godt..

I alle fall ikke etter min foreløpige oppfatning...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde heller spart opp litt og kjøpt sikkelig produkter. Tenker da på svamper,microfiber og Tech wax 2 som csjoh sier.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er enig ang NXT 2.0 da den fyller og skjuler veldig bra og gir god beskyttelse. Husk bare at dette er en sealer og bør ha 24 timers herdetid i tørre omgivelser. Det er da greit å bruke f.eks step 1 som lakkrens først.

Når det gjelder microfiber så finnes deg betydelig bedre og billigere der ute. En flaske citrus wash & gloss blir billigere enn biltema såpa i lengden da den er mye mer kosentrert. 10ml holder i 18L vann.

Man trenger ikke legge ut i dyre dommer for gode produkter. Vi må huske at alle ikke har dette som hobby selv om de vil ha velholdt bil :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er det jeg prøver å tenke på, og det var derfor jeg anbefalte Tech Wax og CW&G istedenfor DC3 og Biltemasåpen :) Bedre produkter og ikke forferdelig dyre (DC3 og Tech Wax 2.0 koster ca det samme, mener jeg å huske).

Hvis TS ønsker å fjerne riper kan DC2 erstattes eller kompletteres med Ultimate Compound også, som kan brukes for hånd. Han trenger da nødvendigvis noen applicator pads også, og Bilxtra har Meguiar's-pads i 4-pack for 70-100 kroner.

Jeg kjenner at jeg har lyst å anbefale en dekkfornyer og gummifornyer i tillegg, men da nærmer vi oss raskt Scandicshines startpakke 2 som inneholder mye gode produkter:

• Bøtte med gritguard
  • Chemical Guys såpe
  • Vaskehanske
  • Tørkehåndkle
  • Bilberry 1L felgrens
  • Mothers dekkbørste
  • Scholl blue dekkfornyer/plastfornyer
  • Chemical Guys Vertua bond lakkrens
  • Chemical Guys Petes 53 voks
  • 3 stk påføringsputer
  • 3 stk mirofiberkluter

Til 1600 kroner er dette fremdeles noenlunde innenfor bilvaskebudsjettet til de fleste, og produktene varer lenge.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive