Sindre2

Sammenligning av våtsugere

Skal kjøpe en våtsuger i prisklassen 500-1500,- som jeg skal bruke til å rengjøre bilen samt gå over garasjegulvet med :) Ser det er mange tråder hvor det er diskutert hvilken man bør velge, osv.. Har forsøkt å samle sammen de tekniske dataene på de mest relevante våtsugerne for å sammenligne de mot hverandre. Har forstått det slik at sugeeffekten betyr mer en Watt-styrken.

Det aller viktigste er vell kanskje kvaliteten på maskinen. Har sett et bilde her inne av våtsugeren til BilXtra med ødelagt slange etter 5 minutters bruk.. Vil ha en maskin som holder noen år og som tåler en støyt. Ser for meg at Foma og Karcher kanskje er det jeg bør satse på. Noen som kan bekrefte eller avbekrefte dette? Ser også at det er store forskjeller på størrelsen på tanken. Foma har bare 11 liter mot enkelte som har 30 liter. Blir det slik at man må tømme hele tiden da? Eller er det mer enn nok med en liten tank? (i forbindelse med f.eks tepperens)

En annen viktig kriterie er at møbelmunnstykket man får kjøpt på blandt annet OBS Bygg passer. Dette er ø35mm ettersom jeg har forstått.

Noen som har synspunkter/meninger om hvilken maskin jeg bør satse på ? :)

Vtsugere-1.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin oversikt dette.

Men du mangler billigsugeren til BilXtra og ikke minst Nilfisk sugerne.

Det var jeg som postet bilde av min 5 minutters brukte BilXtra suger, jeg skal få en ny suger da dette ikke var slik det skulle være (logisk nok), det har forresten blitt oppdaget enda en sprekk i samme slangen. Interessant nok kan jeg ikke få ny slange, men jeg må ta med hele dritten tilbake til sjappa og gi den inn så får jeg en ny maskin. Var veldig komplisert å hente slangen ut av esken å sende den nye avgårde igjen....

Jeg er redd for at om jeg får den samme skaden 1-2 ganger til så går jeg fra vettet og kjøper meg en Nilfisk Multi 20.

Har jo Nilfisk spyler så da matcher de jo :) + at nå har jeg vent meg til tanken på å betale litt mer så da er det greit..haha...

Og ang tankstørrelsen tror jeg ikke du merker noe spesielt om du ikke stikker den i dassen når den er tett. Både det lille jeg har brukt den til og det jeg har sett i forskjellige S&S er ikke snakk om mer enn kanskje 1-2 liter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nilfisk Aero er en god kandidat. Har hatt en slik med 25li ca 4år nå. Har brukt den til avsug på glassblåsekabinett og pussemaskiner, når jeg vaska båten brukte jeg den til å pumpe ut flere hundre liter vann bunnen. Bare slengte slangen oppi vannet og lot den stå å brumme til tanken var full, så tømte jeg tanken og tok en ny runde. Virker rett og slett udødelige disse. Koster vell rundt 1000 lappen nå.

http://nilfiskadvance.info/upload/alto/global/marketingshop_brochures/aero_master_52.pdf

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns absolutt nilfisk bør være representert i sammenligningen. Har nilfisk multi 20t selv, og er storfornøyd. Betalte 1300,- på Jula i trondheim.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke at jeg har stor peiling på dette, men hvorfor er sugeeffekt oppgitt i forskjellige enheter? Er de direkte sammenlignbare så er det greit. Motsatt derimot ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var Nilfisk på listen, takk for tipset! ;)

Vtsugere-2.jpg

Endret av Sindre2
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nilfisk Aero har ikke blåsefunksjon slik som sin storebro Multi. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde nok gått for NilFisk Multi 20 av disse, men samtidig er det veldig greit å kjøpe noe man kan gå til butikken med å klage på om det går dårlig.

Derfor jeg valgte BilXtran, i tillegg til at den var på tilbud til 699 :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser på Garasjen på Viasat4 akkurat nå hvor de demonstrerte litt snadderutstyr til Nilfisk. Sandblåseutstyr f.eks ;) Er sikkert ikke gratis det utstyret, men jaggu så anvendelig! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

L/S = Liter pr. sek?

Du klarer i hvertfall aldri å suge opp 2 000 liter på ett min med noen av de.

Har vac1150 selv og den fungerer greit nok, mengler såpetank men det klarer du deg uten selvom du blir litt lei av spruteflaske.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke helt sikkert på hva L/S betyr, litt synd at produsentene bruker forskjellige enheter, men men...

Regner med det blir så jeg går for en maskin fra Nilfisk, mest sannsynlig Multi 20T. Noen som kan si meg hva forskjellen på Multi 20 og 20T er? Bortsett fra 1meter lengre ledning..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

T har stikkontakt,

det betyr at om du f.eks. vil bore eller sage inne på stua vil du kunne suge opp bøsset umiddelbart.

Den aktiverer sugeren når det trekkes strøm fra uttaket.

Den samme funksjonen har BilXtra sugeren til 999,- men ikke den billige.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

T har stikkontakt,

det betyr at om du f.eks. vil bore eller sage inne på stua vil du kunne suge opp bøsset umiddelbart.

Okey, takk for svar! :) Da regner jeg med at jeg går for Nilfisk Multi 20T :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også Nilfisk 25-21 er veldig fornøyd med den! Funker fjell til mitt bruk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

T har stikkontakt,

Så latterlig genialt!

Ser for meg at denne kan bli en vinner når man freser/kapper/styrer litt.. bare å feste slangen på håndoverfresen og slippe å skru suger'n av/på! <3

Bare så synd T-modellen koster 400,- mer (på netonnet.no).

Endret av ugn
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er veldig fort verd de 400kr ekstra for å slippe å plukke fliser ut av teppet i timesvis ;)

Det finnes jo ekstrautstyr til Nilfisken som du kan bruke også, bl.a. et munnstykke med et lite hull i, som du kan bore igjennom, så alt bøsset går direkte ned i maskina :)

Veldig tøft men kanskje litt over-kill for den gjennomsnittlige mann som borer kanskje 2 hull i året.. :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plukker opp denne for å høre om det er kommet flere modeller på markedet som er verdt å vurdere?

Eller er fortsatt Nilfisk Multi 20T det tryggeste kjøpet?

Endret av 19quiz76
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kan hvertfall gå god for Multi 20T. den suger godt, har fin blåsefunksjon og har plass til mye dritt :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tilbud på Jula nå på multi 20t, 999kr. skal kjøpe støvsuger selv, derfor jeg søkte etter tester og havnet her.

etter å ha lest her blir jo valget enkelt. takk for info folkens!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive