Simen

TEST: 3M Glassrens

Test av 3M Glassrens - 500 ml

60648631_l.jpg

Pris: 88,- / 84,- hos BS Bildeler

Del 1

Nok en test av 3M, ett merke jeg har litt trua på. Og ikke uten grunn... Denne testen kommer til å bestå av to deler. Tester dette produktet på to forskjellige glass; ett salongbord lagd av glass, og frontruta på en utvalgt bil (både på utsiden og innsiden selvfølgelig). Ikveld testa jeg på glassbordet. Dette er altså den første delen av testen, og andre delen kommer iløpet av mandag eller tirsdag (eller så fort jeg får tid).

Utkantspunktet...

D35400EA-orig.jpg

7FB85B53-orig.jpg

37EE6360-orig.jpg

748E1C23-orig.jpg

Glasset var stygt, både ripete og skittent. Vel, ripene fikk jeg selvfølgelig ikke gjort noe med, men skitten skulle være mulig å fjerne. Det var mest fingeravtrykk, noen 'ringer' etter glass og noen flekker etter matrester. Støv og slikt også selvfølgelig. Nok å ta tak i, med andre ord...

Prossessen...

97E1E62D-orig.jpg

740239AA-orig.jpg

EC1C6AE6-orig.jpg

Denne skal sprayes på, også sveipes rett av med en mikrofiberklut. Konsistensen er skum-aktig, og den er ikke like 'våt' som mange andre glassrenser (f.eks. Meguiar's NXT). Jeg sveipa over og ble overraska over hvor lett det var å tørke det bort. Veldig lettvint. Jeg valgte å ikke tørke over en ekstra gang, slik jeg må gjøre med Meguiar's NXT Glassrens for å ikke få "streaks" etter produktet, for å se om denne etterlot seg noe.

Resultatet...

E2F00098-orig.jpg

A91F1F44-orig.jpg

E3BAB696-orig.jpg

Kan konkludere med at glasset ble rent og pent (forutenom riper, hehe...), og best av alt var at det som står på boksen faktisk stemmer: "Rask rengjøring. Tørker hurtig. Overflaten blir ren og blank uten striper eller film." - jeg undersøkte grundig i etterkant med sterkt lys og jeg så absolutt ingen streaks! Uten en ekstra "buffing" er det imponerende, synes jeg, og det er faktisk noe av det viktigste for meg. En annen ting som er bra med denne er skum-konsistensen, som gjør at den ikke er like rennende og fuktig, den fordufter nesten med en gang du sveiper over med en mikrofiberklut.

Gleder meg til å teste denne på en bil!

Skal teste på en bil med ruteforsegling,

for å se om den er trygg til det også...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes denne er veldig god. Veldig drøy i bruk. Jeg bruker den til wipedown på lakk også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gleder meg til å se deg gyve løs på det bordet med maskin for å fjerne ripene....har ikke du et sånt lyktfornyer-sett da? ;)

Bra detta, tester er alltid fint! :)

Endret av bsa
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mighty: Kan tenke meg den boksen vare lenge ja.

bsa: Hihi jeg tror jeg står over den...

Ellers kan jeg tilføye at den ikke lukter på langt nær like godt som Meguiar's NXT - men igjen, det spiller ingen rolle så lenge den gjør jobben sin. God lukt ser jeg på som en bonus. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvorfor har du ikke ruteforsegling på bordet:)?

Fin test:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

cocos: Det er salongbordet til mine (kommende) svigerforeldre. ;) Jeg hadde nok gjort det om det var mitt bord. Men jeg har faktisk lagt ruteforsegling i glassdusjen deres da.

Takk for det. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive