Are G

TEST: Mini-lineup tekstilrens

Ettersom jeg har flere tekstilrensprodukter i hus fant jeg ut jeg ville gjøre en rask test av disse.

Den første ble kjøpt før jeg bestemte meg for å kjøpe en våtsuger og når våtsugeren kom i hus måtte jeg bestille Green Clean, den ble restet og jeg hørte i mellomtiden om Nonsense,og ville teste den også.

Produktene er

Chemical Guys Green Clean ~1:15

Chemical Guys Nonsense ~1:18

Stoner Carpet Cleaner

Offeret for testen ble min kontorstol.

Ble markert opp med maskeringsteip.

34yadm9.jpg

Produktene ble lagt på.

Merk at Stoneren laget skum, men dette forsvant relativt fort så ble ikke et perfekt bilde av dette.

34p01th.jpg

Det ble skrubbet lett over med en neglbørste, kjørte først på med SS tekstilkost, men som man ser på venstre side var dette litt for hard kost, og raspet opp stoffet ganske brutalt, samme skjedde med gulvteppet mitt, så denne blir nok nedgradert til dekk...

Omtrent denne typen:

Q2150-M.jpg

Lånt av kona :)

Etterpå ble det sprutet godt med vann og sugd opp med våtsugeren for å ikke etterlate rester av produkt.

29dzkt0.jpg

Voila, ferdig.

20rphza.jpg

Synes kanskje ikke så veldig forskjellig med blits og maskeringsteip.

Teipen fjernes.

1z5pw5w.jpg

Synes kanskje ikke så godt hva som er hva med blitsen, så jeg tok et bilde uten blits.

21cutza.jpg

Her synes forskjellene ganske klart.

Tok et bilde dagen derpå også.

2ldae1c.jpg

I denne testen synes jeg Chemical Guys Nonsense kommer best ut. Den er blandet litt sterkere enn "minimum" som er oppgitt til 1:20,

Jeg skal prøve å ta en eller to tester til med tilsvarende produkter på et annet testobjekt, men foreløpig synes det å foreligge en vinner, selv om det kanskje var mest skitt på midten av puta.

Beklager noe middelmådig kvalitet på bilder.

Endret av aregar
2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det bare meg eller er det fortsatt en del møkk igjenn etter Stoner?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det virker sånn ja.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke alltid like lett å få gode av sånt nei, sleit jeg med å ;)

Men god test, alltid bra og få testet ting opp mot hverandre, blir liksom så mye mer "vitenskapelig" da ;)

Hvis det er denne børsten du har har jeg samme opplevelsen av den, den virket i overkant hardhendt på gulvteppet mitt og.

Men gjør Green Cleen en så veldig mye bedre jobb enn Stoner her da?

Ser jo jæskla reint ut etter Nonsense iallefall! Men det er kanskje fordi det knapt er noe fiber igjen der! :rofl1:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra test. Morro med 33/33/33-bilder... ;)

Men er enig i at den tekstilbørsten er litt vel heftig på noen stoffer ja, den røsket godt opp i setene mine hvertfall. Gjorde ikke noen stor skade, men det virka veldig brutalt...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive