tretre

Blå 3m

er blå 3m fin å bruke på en sprell ny bil for å få den enda blankere før voksing?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt sikkert. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer helt an på hvordan lakk det er på bilen og om det er noe som må fjernes av swirls osv. Du må uansett gå over med kontrollspray eller ipa før voks for at voksen skal sitte bra. Det er ikke en cleaner fluid.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis bilen er "strøken" i lakken er det unødvendig å gå over med 3M Ultrafina SE, men se heller mot 3M Rosa eller 3M Finishing Glaze (litt avhengig av hvor hard lakk det er på bilen din).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke rød 3m en slags sealer da? Vil vel ikke får opp glansen noe spesielt da med den? trodde blå var var det siste steget for å virkelig få opp glansen før sealer eller voks..?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blå 3m vil gi deg prikken over i'en når det gjelder glans ja. Den er det fineste av det fineste når det gjelder polish :) gå gjerne over bilen med denne, men den vil ikke gjøre noe særlig mtp riper osv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henta bilen ny fra forhandler i går så riper er det dårlig med, ville bare gi den litt mere glans før voks/sealer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ville jeg heller brukt en cleaner fuid. Feks S40, swissvax eller dodo juice limeprime

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rød er sealer, stemmer det.. Men den gir noe glans også. 3M Ultrafina SE (blå) har cutting i seg, bare så du husker det. Det er mikroskopisk og veldig lite, men den har faktisk litt cutting. 3M Finishing Glaze har ingen cutting og er en glansforsterkende sealer. Men vil sterkt anbefales å høre med AndreasLie med å bruke cleaner fluid før voksing på ny bil i stedet. En forsegler gir mer holdbarhet på voks ja, men cleaner fluid er spesielt utviklet for nettopp å preparere lakk for voksing.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er egentlig problemet med å bruke noe som har en mikroskopisk mengde cutting i seg til å få opp glansen på en nybil da? Det som ikke sliper gjør ingenting permanent verken mtp glans eller annet.

Og hvilken fordel skal S40 ha i forhold til ultrafina? Det er jo samme type produkt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha max bling så kjører du PO85RD/RE. Hakket kvassere finish enn UFSE og S40 ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sies så. Jeg så de gjorde en gloss test med måler og det var ikke noen forskjell å snakke om mellom ufse og PO85, men det var litt forskjell derifra og ned til f.eks M205. Siden PO85 er en diminishing polish så har det nok en del å gjøre med hvordan den kjøres.

Men trådstarter må for all del bare bruke det han eventuelt har, for i praksis er det "ingen" forskjell uansett. Man kan ikke anbefale finishing polisher fra alle andre merker enn den han spør om han kan bruke fordi man kanskje foretrekker noe annet selv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er egentlig problemet med å bruke noe som har en mikroskopisk mengde cutting i seg til å få opp glansen på en nybil da?

Absolutt ikke noe problem. Mente bare det kanskje var et steg man kunne "hoppe over" på ny bil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hva er egentlig "en sprell ny bil".. Jeg personlig tviler på at bilen er ripe/swirls fri. Den har vært transportert, fjernet beskyttelsesfolien, vasket-mulig berøringsfritt men så sikkert tørket med hva da? :)

Kjør på med S40 eller ufse!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har til og med vært nødt å gå på grønn 3M på splitter ny bil, så finishing polish burde egentlig være et minimum.

Som sagt over her kan det skje mye både i forb. med transport og "klargjøring" fra forhandler.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også tilgode å se en ny bil som er ripefri. De fleste bilene som står klar til levering er langt i fra strøkne i lakken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også tilgode å se en ny bil som er ripefri. De fleste bilene som står klar til levering er langt i fra strøkne i lakken.

X2.

Har aldri sett en ny bil, med perfekt lakk.

Kjør på med ultrafina fra 3M. (blå 3M)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå kjørt ferdig med blå 3m på flex DA, bilen ble veldig bra så da blir det sealer i morgen. Takk for svar! :thumbup:

Case closed

var forøvrig lite riper, men de jeg fant ble kjørt med gul 3m + spotpad.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive